מפרסם: דוניצה תקשורת
תאריך: 01/01/2017 10:58
נושא: טכנולוגיה והייטק
אבנר מימון
אבנר מימון
הודעה לעיתונות

דוח Sierra-Cedar2016: עלייה של 70% בהשקעת ארגונים בטכנולוגיות לניהול משאבי אנוש במובייל וצפי לעלייה נוספת של כ- 20% השנ

24% מהעובדים, כבר משתמשים השנה ביישומי HR במובייל – כפול מאשר בשנה שעברה. בין הנושאים בהם נרשמה עליה דרמטית בתהליכים המבוצעים במובייל, בולטים תהליכים אופרטיביים, כגון סידור עבודה, בקשות היעדרות, דיווחי נוכחות ושכר.
__________________________________________________________________
כולנו מחוברים כל הזמן למכשירים הניידים שלנו, וגם המעסיקים יודעים את זה. זו הסיבה שיותר ויותר ארגונים משתמשים במובייל, על מנת לתקשר עם העובדים שלהם בתהליכי ניהול המשאב האנושי, והמגמה הזו רק ממשיכה בתנופה אדירה.
סקר שערכה Sierra- Cedarמצביע על גידול של 70% בפונקציות של ניהול HR באמצעות המובייל. בין הנושאים בהם נרשמה עליה דרמטית בתהליכים המבוצעים במובייל בולטים תהליכים אופרטיביים כגון סידור עבודה (צפייה ושינויים), בקשות היעדרות, דיווחי נוכחות ושכר. עליה נרשמה גם בתהליכים נוספים של ניהול המשאב האנושי, כגון: גיוס עובדים (פרסום משרות ותיאום ראיונות), כמו גם הערכת עובדים ושיחת משוב.
נתון מעניין נוסף עליו מצביע הסקר, הוא שבעוד שבעבר דיווחי הנוכחות של העובדים נקלטומהמחשב האישי, או באמצעות שעוני נוכחות, שעונים ביומטריים וקודנים, הרי שהשנה 18% מהארגונים משתמשים במובייל כאמצעי הראשי למעקב נוכחות – כפול מאשר בשנה שעברה.
הסוקרים מצביעים על כך, שככל שהארגונים מבוזרים יותר, עם יותר ויותר עובדי שטח ועובדים מרוחקים, השימוש במובייל עולה. סיבה נוספת לעלייה בשימוש במובייל, היא שבעוד שבעבר הטכנולוגיה נועדה לשמש בעיקר את מנהלי משאבי האנוש, הרי שעכשיו הן חלק מ"חווית העובד" במטרה לסייע לעובדים להתנהל טוב יותר, לשפר תפוקות ואפילו ללמוד ולהתפתח.

הסקר מצביע גם על כך שכיום 24% מהעובדים משתמשים ביישומי משאבי אנוש במובייל, כפול מאשר בשנה שעברה. יתרה מזאת, סקרים נוספים מצביעים על כך שמחצית מהעובדים מצפים שהארגון בו הם עובדים, יאפשר להם גישה למידע בנושא, באמצעות המובייל שלהם, מכל מקום ובכל זמן. ככל שמדובר בדורות הצעירים של העובדים, הנתון גבוה בהרבה.
מחקר של Bersin by Deloitte, מעלה כי עובדים מצפים שאפליקציות ה-HRיהיו פשוטות לתפעול, מבוססות מיקום, חברתיות ויאפשרו מגוון שירותים. לדברי החוקרים, נראה שבטווח הקרוב רוב יישומי ה-HR יוסבו למובייל, כפלטפורמה המרכזית.
"גם אנו רואים את הדרישה הגוברת למידע באמצעות במובייל, ואפילו בשיעורים חדים יותר מאלה שעליהם מצביע המחקר. מאות מלקוחותינו בארץ ובעולם, כבר עושים שימוש ביכולות ניהול המשאב האנושי במובייל שאנו מציעים", אומר אבנר מימון, מנכ"ל EMEAבסינריון מערכות, המתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון. "ארגונים דורשים יותר ויותר מידע שיהיה נגיש במובייל. זו הסיבה שאנו מוסיפים כל הזמן פונקציונאליות, הן בתחום של ניהול המשאב האנושי, כמו גם בנושאים נוספים. השנה אפילו הוספנו לפונקציונאליות ספר טלפונים ארגוני, המאפשר לכל עובד לתקשר בקלות עם עמיתיו לארגון, מכל מקום ובכל זמן, גם אם אינם מופיעים בין אנשי הקשר שלו. זהו חלק חשוב מחוויית המשתמש, ומעבר ליעילות המושגת, יכולות כאלה משפיעות גם על רמת המחוברות של העובד לארגון".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דוניצה תקשורת.