מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 08/01/2017 13:31
נושא: טכנולוגיה והייטק
טים ייטון
טים ייטון
טים קאטס
טים קאטס
הודעה לעיתונות

מכוןWellcome Trust Sanger משיק שרותי מדע-כשירות Science-as-a-Service ומחשוב לפי דרישה על בסיס טכנולוגיות פתוחות של רד

המכון המוביל במחקרי רצף הגנום ומחקר גנטי מאמץ את פלטפורמתRed Hat OpenStack ו Red -Hat CloudForms- כדי לספק פתרונות מחשוב ענן בעלי אמינות גבוהה ביותר ויכולות גידול מרביים

רד האט (Red Hat), הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח, הודיעה כי מכון Wellcome Trust Sanger (להלן Sanger), מוביל עולמי במחקר הגנום, ביסס כסטנדרט את מערכות ושירותי מחשוב הענן שלו על פלטפורמת Red Hat OpenStack וRed Hat CloudForms -. הדבר אפשר למכון לספק ולנהל ביתר יעילות מחשוב מדעי בהיקף גדול, או "מדע-כשירות" (Science-as-a-Service) עבור חוקרים שלו וסטארט-אפים בתחום הביוטכנולוגיה, השוכנים יחד במתקן מחקר חדש בקמפוס Wellcome Genome.

מכון Sanger מקיימברידג' בבריטניה, משמש כמרכז מצוינות עולמי לתגליות גנומיות, ומשתף פעולה עם חברות סטארט-אפ, יצרניות תרופות, ממשלות ומרכזי מחקר אחרים. מעצם טבעה עבודת המכון היא עתירת נתונים, מאחר שהארגון יוצר רצפי מספרים גדולים של דגימות דנ"א כדי לחפש שונויות, וצריך את היכולת להפוך תוצאות אלה לנתונים נגישים וניתנים לשיתוף עבור פרויקטי מחקר גלובליים נוספים.

במטרה להשיג את עוצמת המחשוב הנדרשת למשימות אלה, הסתמך מכון Sanger באופן מסורתי על תשתית אשכולות מחשוב (clusters), אך לזו חסרה גמישות ולא התאימה לשיתוף פעולה עם ארגונים אחרים. הרצון לשיתוף פעולה הפך במהירות להכרח, מאחר שהמכון רצה לעבוד באופן צמוד יותר עם מספר סטארט-אפים בתחום הביוטכנולוגיה הפועלים בקמפוס שלו. שיפור יכולות של המשתמשים פנימיים וחיצוניים להריץ עומסי עבודה הטרוגניים בסביבה בטוחה ומאובטחת יותר, היכולות להקצות משאבים בלחיצת כפתור יחידה. באמצעות היצע זה של Science-as-a-Service, רצה מכון Sanger לפשט שיתוף פעולה בעולם ובקמפוס שלו. אתגר זה חייב לשפר את תשתיות המחשוב שלו.

המכון רצה לבסס את ההיצע שלו על סטנדרטים פתוחים וטכנולוגיות קוד פתוח, כולל OpenStack כתשתית ענן פרטי והיברידי. המכון חיפש שותף שיסייע לתמיכה בתשתית זו אשר יהיה בעל ניסיון בהקמת פריסות בקנה מידה גדול בתוך זמן קצר. היות וההמכון פתח מכון מחקר חדש הוא העמיד לוח זמנים אגרסיבי להקמת השרות החדשני. לקבלת מענה לכל צרכים אלה, פנה מכון Sanger לרד האט, הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח, ואחת התורמות הגדולות ביותר לפרויקט OpenStack.

קטלוג השירות של המכון, המבוסס על פלטפורמת Red Hat OpenStack,
מציע למשתמשים פנימיים ולחברות השוכנות בקמפוס הסכמי רמת שירות שונים (זהב, כסף וברונזה), שכל אחד מהם מציע תמהיל שונה של שירותים ויישומים כדי לעזור לענות על צרכים מדעיים ייחודיים. בנוסף משתמש מכון Sanger בפתרון ניהול ענן היברידיRed Hat CloudForms שזכה בפרסים רבים, כדי לפקח ולשלוט על סביבה מורכבת זאת, ולספק חוויית משתמש רציפה.

גוף הייעוץ של רד האט עבד בשיתוף פעולה הדוק עם מומחי מחשוב מדעי במכון Sanger, כדי לעזור בהטמעת הפתרון החדש המבוסס על OpenStack עבור פתיחת המתקן החדש. בפני גוף הייעוץ של רד האט הוצב האתגר של מגבלת זמן שלושה חודשים בלבד כדי לבנות ולהשיק את הפתרון. ארגון הייעוץ של רד האט העמיד לרשות המכון את הידע והניסיון שנדרשו לא רק לעמידה בלוח הזמנים, אלא גם לקביעת נהלים סביב התשתית החדשה, וסיוע בהטמעת השירותים הנלווים דוגמת אינטגרצייתCloudForms , חיוב לפי שימוש, וניהול חשבונות הסטארט-אפים בקמפוס.

היצע Science-as-a-Service של המכון הותקן ופעיל עתה באופן מלא, ומשרת חמישה סטארט-אפים במתקן המחקר החדש. קטלוג המכון כולל שלושה פטה-בייט של נפח אחסון, 6,000 ליבות מעבדים וקישוריות 100 Gigabit, תוך יכולת להרחיב יכולות אלה עם פרויקטים חדשים והזדמנויות לשיתוף פעולה.

ד"ר טים קאטס, מנהל מחשוב מדעי במכון Wellcome Trust Sanger, אמר: "פלטפורמת Red Hat OpenStack מאפשרת למשתמשים ליצור ולשתף מכונה וירטואליות של המחקרים שלהם, וכדי למצוא ולהעביר מכונות וירטואליות מכל מקום אחר. המשמעות היא שאנו מסוגלים לבצע אנליזות מסובכות על נתונים ברחבי העולם, עם הביטחון שאנחנו יכולים לענות על הצרכים של שלמות נתונים ומשילות. בנוסף, Red Hat CloudForms משמש לניהול סביבת ענן היברידי מורכבת זו, ולאספקת חוויית משתמש איכותית יותר".

טים ייטון, סגן נשיא בכיר, קבוצת תשתיות עסקיות ברד האט, אמר: "פלטפורמת Red Hat OpenStack ו Red Hat CloudForms -מאפשרות לארגונים לבנות ולנהל ארכיטקטורת ענן היברידי בעל יכולת התרחבות עצומה, המתאימה ביותר לצרכים הייחודיים שלהם הודות לאופי הגמיש של קוד פתוח. אנו שמחים על כך שמכון Sanger ביסס את ההיצע החדש שלו על פתרונותינו, ומצפים לתמוך במאמצי המכון תוך שימוש בפתרונות אלה לסלול דרכים חדשות במחקר הגנום האנושי".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.