מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 11/01/2017 16:09
נושא: ספרות, מגזין
עיצוב: שקד שביט.
עיצוב: שקד שביט.
הודעה לעיתונות

הקצין ההומוסקסואל המצטיין שיצא מהארון בספר ראשון!

"להיות קצין הומו זה לחזור לארון ולצאת מהארון כל ארבעה חודשים", כך כתב עומר שטרנברג בעמוד הפייסבוק שלו ביוני 2016, התגובות והשיתופים הרבים הביאו אותו לכתוב את הרומן "#הומו". בתקווה לשים סוף ליחס השמרני כלפי הקהילה הקווירית בישראל.

דור לא הומו. אולי הוא לא מפסיק לחשוב על אדיר, שלא מדבר אתו אחרי חודשים שבהם היו שוכבים בדיסקרטיות, ואולי הגדיר את עצמו כ'מתעניין בגברים' בטינדר, ואולי הוא יוצא מדי פעם למסיבות גייז ומרגיש לשעות ספורות שהוא סוף סוף כל מה שלא הצליח להיות בחוץ - אבל הוא בטוח לא הומו. עכשיו הוא רק צריך להבין מה הוא כן:

"אדם קירב את האודם אל שפתיי, שולח מדי פעם הוראות כמו: "תכווץ", "תרפה". עצמתי את עיניי, הרגשתי כל מריחה של האודם בכל הגוף. אדם סובב את ראשי בעדינות, ואני התרגשתי למגע אצבעותיו בפניי. מדי פעם פקחתי את העיניים, ובכל פעם שפניו המאופרות של אדם נגלו אליי, השתוקקתי אליו יותר ויותר.
"זהו, סיימנו," אמר. סובבתי את פניי אל המראה. מבעד לזקן שלי בלטו זוג שפתיים אדומות, שכמו פתחו את הארון שלי לרווחה וצעקו כמה אני שונה מכולם. אבל כשהחזרתי את עיניי אל אדם, הבנתי שבמקום שבו אני נמצא עכשיו, איני חריג כלל.", הקטע הזה מ"#הומו", הרומן הראשון של עומר שטרנברג ממחיש את היחס השמרני לקהילה הקווירית בישראל המתבטא גם ביחוס ותיוג עצמי כ"חריג".

בעולם שבו המותר והאסור הפכו לעיסה אחת, עולם שמאפשר לנו להיות מי שאנחנו – כל עוד אנחנו בדיוק כמו כולם, "#הומו" הוא סיפור על אדם אחד שנגזר עליו לגלות מי הוא באמת.
זהו סיפור מסע של אדם בעקבות גורלו - סיפור התמודדות ומאבק של אדם המבקש להכיר את עצמו ולאהוב...
עומר שטרנברג נולד ב-1992 בחיפה. גדל והתחנך בתנועת "הנוער העובד והלומד" בזכרון יעקב, שירת כקצין בחטיבת הנח"ל, והשתחרר ב-2015. זהו ספרו הראשון.

"#הומו" מאת: עומר שטרנברג. ייעוץ ספרותי: אמנון ז'קונט, עורכת: רסל דיקשטיין . הוצאת איפאבליש 145 עמ'. מחיר ספר מודפס 68 ₪ ספר אלקטרוני: 29 ש"ח גרפיקה: שקד שביט.
להשיג בחנויות ובאתר איפאבליש

.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.