הודעה לעיתונות

מפגש בשגרירות – תומכים בועידת פאריס

“הלן לה גל, שגרירת צרפת בישראל נפגשה עם השגריר לשעבר, פרופסור אלי בר נביא, פרופסור גליה גולן, סוזי בכר והשגריר לשעבר אילן ברוך החברים בקבוצת העבודה המדינית. במהלך הפגישה הם מסרו לשגרירה עצומה חתומה על ידי כ-1200 ישראלים התומכים ביוזמה הצרפתית לשלום ובוועידת השלום של פריז שתתקיים ב-15 לינואר”. כך הודיע רשמית ערן גוטרמן, נספח התקשורת של שגרירות צרפת בישראל.

בין 1200 האזרחים הישראלים שחתמו על העצומה היו חתן פרס נובל דניאל כהנמן, 20 מקבלי פרסי ישראל, פרסי א.מ.ת., פרס סחרוב ופרס בן גוריון, חמישה שגרירים לשעבר של מדינת ישראל, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מיכאל בן יאיר, השר לשעבר יאיר צבן וחמישה ח"כים לשעבר. כמו כן, מאות אנשי אקדמיה ואנשי תרבות ואמנות מוכרים (רשימת החותמים המלאה מצורפת).

חברי המשלחת שהגיעו לשגרירות ביקשו מן השגרירה להעביר את העצומה אל משרד החוץ הצרפתי ואל נשיא צרפת פרנסואה הולנד. כידוע, הנשיא הולנד מעורב אישית בכינוס הועידה, אשר נועדה להשיק בסיס תמיכה בינלאומי רחב לתהליך השלום בין ישראל לפלסטין. הועידה משקפת ציפיה כלל עולמית להסכם שלום ישראלי/פלסטיני, המבוסס על עקרון שתי מדינות לשני העמים, ישראל ופלסטין, המקיימות יחסי גומלין בשלום ובטחון.

החותמים מברכים את ממשלת צרפת על כינוס הועידה, מדגישים את חיוניות התנעתו מחדש של תהליך השלום, קוראים לועידה לאמץ את החלטת מועצת הביטחון 2334 ואת עקרונות השלום שפורטו בנאום מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי מיום 28 לדצמבר.
עוד קוראים החותמים לסיומו בהקדם של הכיבוש בשנתו ה-50, להקמתה של מדינה פלסטינית ריבונית ועצמאית לצידה של ישראל וקבלתה לאו"ם כחברה מלאה.

כמו כן תומכים חותמי העצומה בהכרה בירושלים כבירה של שתי המדינות וקוראים לקהילה הבינ''ל לחזק תמיכתה בישראל שבגבולות 1967, אך באותה עת להבחין ביחסיה בין מדינת ישראל הלגיטימית לבין ההתנחלויות בשטחים הכבושים, שעומדות בניגוד לחוק הבינלאומי ומהוות מכשול עיקרי לשלום.

לפרטים: השגריר (בעבר) אילן ברוך, קבוצת העבודה המדינית
0506-203794