הודעה לעיתונות

איגוד רואי החשבון המקצועיים הבינלאומיים מפציר ברגולטור הביקורת של דרום אפריקה לדחות את חובת הרוטציה של חברות ביקורת

ניו יורק ולונדון, 17 בינואר 2017, (BUSINESS WIRE):

איגוד רואי החשבון המקצועיים הבינלאומיים (האיגוד) הביע התנגדות תקיפה לתוכנית של המועצה הרגולטורית העצמאית למבקרים ((IRBA של דרום אפריקה ליישם חובת רוטציה של חברות ביקורת (רוטציה).

בתשובה בכתב למסמך ההתייעצות של IRBA, האיגוד, שיש לו משרדים ביוהנסבורג, קולומבו, קואלה לומפור, לונדון, ניו יורק ושנחאי, כתב שרוטציה "עלולה להשפיע לרעה על איכות הביקורת, להגביר את הריכוזיות בשוק למספר מוגבל יותר של חברות ביקורת והיא תעכב, ולא תקדם, שינוי במקצוע"
המכתב, שחתם עליו מנכ"ל האיגוד בארי סי. מלנקון, רו"ח, רו"ח ניהולי גלובלי, כולל ניתוח של הגורמים המשמעותיים ביותר שתומכים בעמדה הוותיקה של האיגוד. מצוין בו שחובת רוטציה של חברות ביקורת:

  • משפיעה לרעה על איכות הביקורת
  • גורמת לאובדן ידע וניסיון מוסדיים
  • מגבילה את ההתמחות של המבקרים
  • יוצרת לחץ על משאבים
  • יכולה להגביר את הריכוזיות בשוק הביקורות
  • עלולה לגרום לעלויות לא מכוונות
  • מגביל את היכולת של ועדת הביקורת להחליט על חברת הביקורת הטובה ביותר עבור החברה
  • מגבילה את היכולת למשוך אנשים מוכשרים ולשמור עליהם

"האיגוד מאמין שכל אחד מהגורמים האלה מוכיח שהרוטציה צריכה להידחות", נאמר במכתב. "לפחות חלק מהמשטרים הרגולטוריים שאימצו אותה מראים בבירור שלרוטציה לא היו היתרונות שהתכוונו אליהם והמשכתה מוטלת בספק או הופסקה. הרוטציה מסלקת את האחריות החשובה של ועדות הביקורת, שיחד עם מועצות המנהלים, נמצאות בעמדה הטובה ביותר להשגיח על פעולות ההנהלה ולהבטיח שהחברות מקבלות ביקורות באיכות גבוהה כדי להגן על ציבור המשקיעים".

האיגוד מסיק שהרוטציה אינה לטובת הציבור, תסכן את איכות הביקורת, תטיל עלויות משמעותיות על עסקים ובעלי מניות ללא תועלת הולמת, תהיה גורם משבש מבחינה כלכלית ותיצור השלכות שליליות אחרות, ומבקש ש-IRBA תדחה מהלך לחייב אותה.

אודות איגוד רואי החשבון המקצועיים הבינלאומיים

איגוד רואי החשבון המקצועיים הבינלאומיים (האיגוד) משלב את החוזק של לשכת רואי חשבון בארצות הברית (AICPA) ולשכת רואי החשבון הניהוליים (CIMA) כדי להניע הזדמנויות, אמון ושגשוג עבור אנשים, עסקים וכלכלות בכל העולם. האיגוד מייצג 650,000 חברים וסטודנטים בראיית חשבון וראיית חשבון ניהולית ותומך בטובת הציבור ובקיימות העסקית בסוגיות עכשווית ומתפתחות. באמצעות טווח הגעה רחב, הקפדה ומשאבים, האיגוד מקדם את המוניטין, אפשרות ההעסקה והמוניטין של רואי חשבון, רואי חשבון ניהוליים גלובליים ואנשי חשבונאות ופיננסים בכל העולם.

צפו בגרסת המקור באתר www.businesswire.com:

http://www.businesswire.com/news/home/20170116005079/en/

אנשי קשר
איגוד רואי החשבון המקצועיים הבינלאומיים
Jay Hyde, +1 202-434-9266
[email protected]
או
Damian Kerr, +44 (0)7964 423608
[email protected]

מקור: Association of International Certified Professional Accountants

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נוי תקשורת.