מפרסם: השר אורי אריאל
תאריך: 18/01/2017 11:33
עדכון: 18/01/2017 11:47
נושא: מדיני, חדשות, ערבים, צבא וביטחון
הודעה לעיתונות

השר אורי אריאל: ״מה שהיה בחירן הוא פיגוע נגד מדינת ישראל".

השר אריאל, שאחראי מטעם הממשלה על הסדרת ההתיישבות הבדואית, התייחס אל האירועים שהיו הבוקר בישוב הבדואי הלא חוקי חירן :

"לא נירתע, נמשיך לאכוף את החוק והסדר במגזר הבדואי לצד קידום פתרונות דיור חוקיים".

עוד אמר השר אריאל:

״מדובר בפיגוע קשה נגד שוטר ישראלי שפעל במסגרת תפקידו לאכוף את החוק בישוב הלא חוקי חירן.

לצערנו, האלימות היתה בעידוד חכים ערביים שליבו את האש בצורה בוטה".

באשר להסדר מול תושבי חירן אמר השר אריאל:

"המשפחות בחירן קיבלו צו חלוט, והצענו להם מגרשים בחורה. הם סירבו למרות שהצענו מגרשים מוכנים, הם היו יכולים לעבור כמו עשרים משפחות אחרות שעשו פירוק מרצון, קיבלו מאיתנו מגרשים ועברו קודם".

אריאל ענה גם על הטענות שהורסים יישוב בדואי כדי לבנות יישוב יהודי: "הטענות האלו נטענו בבית המשפט ואף עברו למחוזי ולעליון. בכל המקרים השופטים אמרו דברים חריפים כלפי התובעים, שהיו בדואים, וסגרו את התיק. הצגנו לתובעים חלופות מגורים, נהגנו לפנים משורת הדין כדי להביא להסכמה. מי שחושב שינצל את זה כדי לגזול את אדמות המדינה - לא יקרה".

עוד אמר אריאל: ״אני קורא למגזר הבדואי בנגב לא להיכנס לעימותים ולא לעשות דברים שיחריפו את המצב. אני מקווה שכך יפעלו ראשי המועצות".

השר אריאל התייחס אל תכנית החומש למגזר הבדואי שצפויה לעבור בממשלה בעוד שבועיים: "אנחנו נמצאים בתוך מהלך של שיווק 5000 יחידות דיור, זה דבר שלא היה כמוהו. תוך שבועיים נעביר הצעת החלטה בממשלה שהיא תכנית חומש, גדולה פי 3 מקודמתה. זוהי לא תוספת שולית והתכנית משתרעת על פני כל מרכיבי החיים. אבל לא נעשה שום הנחה ונמשיך במדיניות עקבית של שמירת החוק, שמירת אדמות המדינה. לא נאפשר לאף אחד לגזול את אדמות המדינה".

לסיום אמר אריאל: "אני נמצא היום בדרום לפגוש את אנשי רשות הבדואים וראשי הערים הבדואיות ואני מקווה שנוכל בכוחות משותפים להביא את הדברים לרגיעה״.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- השר אורי אריאל.