הודעה לעיתונות

"כעומק החקירה נגד נתניהו כך גובה הלהבות שהוא מצית"

"כעומק החקירה נגד נתניהו כך גובה הלהבות שהוא מצית" אמר ח"כ דב חנין מחד"ש בנאומו בעצרת מחאה שהתקיימה ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב בעקבות האלימות המשטרתית, שפיכות הדמים והריסת הבתים באום אל חיראן. חנין ציין כי עם התגברות החקירה המשטרתית נגד ראש הממשלה מתגברות פעולות הרס הבתים ואלימות המשטרה נגד התושבים הערבים במקומות כמו קלאנסווה ואום אל חיראן.

ח"כ עיסאווי פרג' ממרצ דיבר ברוח דומה ואמר "היום היתה התקפה משטרתית חסרת כל הצדקה על תושבי אום אל חיראן. שני אנשים שילמו בחייהם, אזרח ושוטר. שני אנשים שילמו בחייהם, שתי משפחות שכולות, ילדים יתומים. שני הרוגים ללא שום צורך וללא שום הצדקה, וזה קרה רק מפני שראש הממשלה רוצה להסיח את הדעת מהסיגארים והשמפניה, רוצה לסמן לבוחריו אויב ולוח מטרה שאליו צריך לכוון את כל החיצים והאויב שהוא מסמן זה אני וכל הערבים בישראל, עשרים אחוז מאזרחי המדינה. אנחנו, כל מי שעומדים במאה כאן ובמקומות אחרים ברחבי הארץ, יהודים וערבים, לא ניתן לנתניהו להצליח בתועבה הזאת!".

קהל של מאות מפגינים שהקשיבו לנאומים ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב הגיבו בקריאות קצובות: "נתניהו מסוכן – גם מושחת וגם גזען!" ו"יהודים וערבים, מסרבים להיות אויבים!".

הפגנות נוספות התקיימו בכיכר השעון ביפו,מול בית ראש הממשלה בירושלים, בחיפה, בצמתי דרכים ליד עכו, שפרעם, אום אל פחם וקלאונסווה וכן על ידי סטודנטים יהודים וערבים באוניברסיטאות תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.

"האחריות הישירה להסלמה המסוכנת ושפיכות הדמים בכפר אום אל חיראן מוטלת על כתפי מי שהחליטו להרוס ישוב בדואי שהתקיים עשרות בשנים, למחוק אותו מעל פני האדמה, לגרש את תושביו ולהקים במקומו ישוב יהודי. בימים האחרונים הגיעו נציגי הממשלה לכפר, איימו על תושביו באיומים בוטים, ודרשו מהם לעבור מיד לעיירה חורה שבה לא יהיה להם מקום לגור. מי שנקט במדיניות כוחנית גסה כזאת נגד תושבים בדואים (שהם במקרה אזרחי מדינת ישראל) הוא האחראי הישיר למאורעות הנוראים שהתרחשו היום בכפר" אומרים מארגני המחאות.

יוזמי המחאה דורשים לקיים חקירה מקיפה ובלתי תלויה בנסיבות שהביאו למותם של תושב אום אל-חיראןיעקוב מוסא אבו אלקיעאן ושל השוטר ארז לוי, וקוראים לאמצעי התקשורת שלא לפרסם בצורה בלתי ביקורתית גרסאות מתלהמות המופצות בידי המשטרה והממשלה, אשר מנוגדות לעדותם של עדי ראיה יהודים וערבים שנכחו במקום.

שפיכות הדמים הנוראה היתה שיאו של יום אלימות שהחל כאשר הגיעו לכפר בשעות הבוקר כוחות הריסה גדולים, מלווים בכוחות יחידת יואב של המשטרה, במטרה מוצהרת לגרש את התושבים ולהרוס את בתיהם על מנת לבנות על אדמתם את היישוב היהודי חירן. השוטרים השתמשו בירי חי, כדורי גומי, גז מדמיע, ופצעו רבים מתושבי הכפר - נשים, גברים וילדים – ומן התומכים היהודים והערבים שבאו להזדהות איתם, .

הדיווחים השקריים בתקשורת, בנימה מסיתה ומתהלמת המסרבת להכיר בהתנגדות התושבים להרס כפרם ומתייגת אותם כ"טרוריסטים", הם המשך ישיר לאלימות המשטרתית בשטח.

לעדות ראיה של הפעיל קובי שניץ: https://www.facebook.com/mekomit/videos/1851620948418136/

לרקע נוסף על מאבק הכפר: https://goo.gl/6RDptq

פרטים: יעקב מנור 050-5733276
סהר ורדי
0545-683419