Gisele ben dor. photo henry fair
Gisele ben dor. photo henry fair
Gisele ben dor. photo henry fair
Gisele ben dor. photo henry fair
Gisele ben dor. photo henry fair
Gisele ben dor. photo henry fair
הודעה לעיתונות

100 שנה להולדתו של המלחין אלברטו חינסטרה עם המנצחת ג'יזל בן דור ** הבלט "אסטנסיה" בבכורה ישראלית**

תשוקה לטינית
100 שנה להולדתו של המלחין אלברטו חינסטרה עם המנצחת ג'יזל בן דור
** הבלט "אסטנסיה" בבכורה ישראלית**
חגיגות סרסואלות, שירים וריקודים של מלחינים מספרד וארגנטינה
עם התזמורת הקאמרית הישראלית וסולנים
8-9 לפברואר, מוזיאון ת"א

המנצחת ג'יזל בן-דור תגיע לישראל בתחילת פברואר לקונצרט ייחודי בו תנצח על יצירות של מלחינים מספרד וארגנטינה בביצוע התזמורת הקאמרית הישראלית. הקונצרט יכלול מבחר סרסואלות מאת מלחינים שונים, יצירה של דה פאיה שבעה שירים פופולריים ספרדיים בביצוע סולנים: הטנור אכילס מקהאדו מוונצואלה, וזמרת הסופרן ורג'יניה טולה מארגנטינה.
במרכז הערב תבוצע יצירתו של חינסטרה - הבלט "אסטנסיה" - בבכורה בישראל.

השנה חוגגים ברחבי העולם את שנת חינסטרה וג'יזל בן דור שזכתה להכיר לעבוד עם המלחין הידוע, בוחרת להציג בישראל יצירה שלו שטרם נוגנה במלואה בישראל - הבלט אסטנסיה.
ההיכרות של בן דור עם חינסטרה החלה לפני שנים רבות והגיעה לשיאה כאשר היא ניצחה על הבכורה האירופאית לאופרה האחרונה שלו, "ביאטריצ'ה צ'נצ'י" בז'נבה ועל יצירות נוספות של חינסטרה במדריד. בן דור הקליטה את הבלט "אסטנסיה" מאת חינסטרה עם התזמורת הסימפונית של לונדון.
לאחרונה ראה אור אלבום חדש בחברת אי.אמ.איי ובו מוסיקה ווקאלית מאת חינסטרה: קטעים נבחרים מהאופרה הראשונה דון רודריגו עם התזמורת הסימפונית של סנטה ברברה והסולנים פלסידו דומינגו, אנה מריה מרטינז ווירג'יניה טולה.

המנצחת ג'יזל בן-דור נולדה באורוגוואי ועלתה לישראל בתחילת שנות ה-70, היא למדה באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בתל אביב ובבית הספר למוסיקה באוניברסיטת ייל בארצות הברית. ג'יזל היא מנצחת לשם כבוד של התזמורת הסימפונית של סנטה ברברה ומנצחת כבוד של התזמורת הקאמרית פרו-ארטה בבוסטון. היא ניצחה על תזמורות רבות בכל רחבי העולם כולל התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק, התזמורת הסימפונית של לונדון, התזמורת הפילהרמונית של לונדון, התזמורת הפילהרמונית של לוס אנג'לס, התזמורת הלאומית של הבי.בי.סי בוולס ועוד רבות.

רביעי 8.2.2017 בשעה 20:30, חמישי 9.2.2017 בשעה 20:30
מוזיאון תל אביב לאמנות, אודיטוריום רקנאטי
כרטיסים: 03-5188845 tickets.ico.co.il

לפרטים נוספים, תאומי ראיונות, תמונות וקטעי וידאו:
עירית באום-מאיו, 052-3479092, [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ.