הודעה לעיתונות

ביום שני מתייצבים בכנסת שוחרי השלום והדמוקרטיה - נגד הדגל השחור של אי-החוקיות ("חוק ההסדרה")

כולנו, כל מי שעתידה של הארץ הזאת חשובים ויקרים לו, מוזעקים ביום שני לכנסת, למחות נגד אישור חוק ה"הסדרה" = חוק הגזל = הסיפוח. ביציע האורחים של הכנסת נשב החל מהשעה 17:00 - לבושים בגדים שחורים, להבלטת הדגל השחור של האי-חוקיות! נתייצב ביציע הכנסת מעל 66 ח"כים שיצביעו בעד הדגל השחור של האי-חוקיות, חוק ה"הסדרה" = חוק הגזל, וידחפו אותנו למרי אזרחי!

לפרטים: נפתלי רז (מרכז "המחנה הדמוקרטי"), טלפון 054-5494172, [email protected]

הימין – בחוק ה"הסדרה", בחוק הסיפוח (והתנחלות מעלה-אדומים תחילה), בהצפת ההתנחלויות, בהתנגדות להסדר שלום ובהסתה נגד ערביי ישראל – פועל נגד החוק, נגד בית המשפט, נגד הדמוקרטיה, נגד הציונות ונגד המדינה – ודוחף את כולנו למרי אזרחי.

לאחר הודעת נתניהו בשבוע שעבר על 2,500 יחידות-דיור חדשות בגדה המערבית, הודיעו השבוע נתניהו וליברמן על 3000 יחידות-דיור חדשות בהתנחלויות "כחלק מההחזרה לחיים נורמאליים ביהודה ושומרון": כ-700 באלפי-מנשה, כ-200 באורנית, כ-50 בנופים, כ-650 בבית-אריה, כ-30 באפרת, כ-150 בנוקדים, כ-150 בגבעת זאב, כ-70 בשבי-שומרון, כ-100 בקרני-שומרון, כ-100 בשילה, כ-100 במצודות-יהודה, כ-80 בכפר- אלדד, וכ-650 בביתר-עילית. ושימו לב: רובן מחוץ ל"גושים"! השר בנט: "המתנחלים הפסידו בקרב אך מנצחים במערכה”.

בעמונה הוכיחה המשטרה שאפשר לפנות בלי אלימות, גם כשמפנים גזלנים שבנו בתים על אדמה פרטית גנובה, וגם שנתיים לאחר צוו בג"צ, וגם מול צעירים אלימים הכותבים צלבי-קרס ל"משטרת ישמעאל", זורקים על שוטרים ברזלים וסלעים ואקונומיקה ופוצעים 60 מהם (לא, זה לא קרה באום אל-חיראן ולא בקלאנסווה).

בל נשכח: כל 40 המשפחות המפונות מעמונה יודעות היטב מזה שנים שהן התנחלו על אדמה פלסטינית פרטית גנובה. המפונים שיקרו ביודעין, ואף רימו ביודעין – לאחר שהתחייבו לבג"צ "נתפנה בשלום". הם אינם ראויים לשום חמלה ולא לשם פיצוי (שעולים 250 מיליון ₪ – מכספנו כאזרחים משלמי מיסים). בלטו המתנחלות שהבליטו תינוקות במכות נגד השוטרים, ב-0 מעלות קור. לפינוי הגיעו 1,000 מתנחלים נוספים לעמונה, כדי לחלץ 40 קראוונים מ-3,000 שוטרים ושוטרות. אלו לא היו "נער הגבעות" ולא "עשבים שוטים". אלו היו צעירים בגיל אחרי צבא. חלקם השתמטו משירות צבאי, ואחרים מ"ישיבות ההסדר" הם משתמטים למחצה שמשרתים בצבא רק 16 חודש. אל שהשתלטו על "בית הכנסת" והפכו אותו למצודת מלחמה, עם מילוי בתחמושת נגד השוטרים, עם ברזלים, סלעים, שברי זכוכית ואקונומיקה. ח"כ בצלאל סמוטריץ', בביקורו בעמונה, קבע: "כשאונסים אישה זה כואב. מה שעושים פה עכשיו זה אונס ברוטלי. הולכים להוציא אנשים מהבית על לא עוול בכפם… זאת עריצות של הרשות השופטת שאונסת אותנו". והצעירים הוסיפו סיסמאות "ציונאצים", "סרבו פקודה ותינצלו מהגיהינום", "נקמת ארץ ישראל" "רשעים ארורים" "יהודי לא מגרש יהודי". הם ניפצו שמשות של אוטובוס משטרה והבריחו מתנחלים אלימים שנעצרו. אחד מ-60 השוטרים שנפגעו ב"קרב" הוא לוחם מג"ב ביסמוט, שהמתנחלים שברו 2 מאצבעותיו ופגעו בעיניו בחומצה.

מעניין – זה היה הפינוי השלישי של התנחלויות, ו"רק הליכוד יכול": מנחם בגין מחבל ימית, אריק שרון מגוש קטיף, בנימין נתניהו – מחברון (הסכמי אוסלו), ועכשיו – מעמונה. והעולם השתנה: מועצת הביטחון גינתה את ההתנחלויות לפני שבועות ספורים; מדינות אירופה מגנות את ההתנחלויות באופן קבוע, והממשל האמריקאי החדש של טראמפ, חברו הימני-רפובליקאי של נתניהו, כבר התריע הלילה.

ובהתנחלות עפרה השכנה, שאליה נסו 40 המשפחות מעמונה – 9 בתים הוכרזו מזמן על-ידי בג"ץ כגזל נוסף של אדמות פלסטיניות פרטיות, וחייבים להתפנות ביום רביעי הקרוב!

ובכנסת: הצעת "תג מחיר" מח"כ מיקי זוהר, בתמיכת השר יריב לוין: הצעת חוק מחליש בג"ץ!

אז עכשיו מוכרחים לומר: הימין דוחף אותנו למרי אזרחי! בניגוד לצעירי המתנחלים אנחנו נסרב לסרבנות מצה"ל. אותנו דוחפים למרי אזרחי של סירוב לבקר בהתנחלויות, סירוב לרכוש מוצרי התנחלויות, סירוב לשלם מסים שמממנים התנחלויות – והמשך עלול לבוא!

כאמור: בשני הקרוב משעה 17.00 נשב ביציע האורחים של הכנסת לבושים בגדים שחורים, להבלטת הדגל השחור של האי-חוקיות!

לפרטים: נפתלי רז – איש חינוך ומורה דרך, מרכז "המחנה הדמוקרטי"
טלפון 054-5494172, [email protected]