הודעה לעיתונות

סרבנית מצפון שלישית צפויה להיכלא ביום שני, תצטרף לשתי סרבניות המצפון העומדות בפני תקופת כליאה חמישית

הפגנת תמיכה בסרבניות תתקיים מול לשכת הגיוס תל השומר - ביום שני, 6.2 בשעה 10:00 בבוקר

עתליה בן-אבא, בת 19 מירושלים, היא סרבנית המצפון השלישית שתתייצב בלשכת הגיוס ביום ב' (6.2) ותצהיר על סירובה להתגייס לצבא. בכך היא צפויה להצטרף לסרבניות תמר אלון ותמר זאבי שיתייצבו בבקו"ם וידבקו בפעם החמישית בסירובן להתגייס. זו עתידה להיות תקופת הכליאה הראשונה של בן-אבא והחמישית של זאבי ושל אלון, אשר ריצו עד כה 74 ימי כליאה.

שלושת הסרבניות יודיעו כי לא יתגייסו משום שאינן מוכנות להשתתף בדיכוי העם הפלסטיני, ושהן מעוניינות לשרת בשירות אזרחי חלופי. בהפגנת התמיכה בהן ישתתפו אישי ציבור, בני משפחה ותומכים. חברי הכנסת איימן עודה, דב חנין ועאידה תומא-סולימאן מהרשימה המשותפת ביקרו לאחרונה את תמר זאבי ותמר אלון בכלא הצבאי. בתום הביקור אמר ח"כ עודה: "הן מסרבות לשמש כדלק להמשך כיבוש העם הפלסטיני, והן עושות את המצווה הזאת עם מצפון נקי למרות כל הלחץ החברתי"

עתליה בן אבא, בת 19 מירושלים, סיימה לאחרונה שנת שירות בשומר הצעיר בה הייתה חברה מכיתה ה'. היא כותבת על סירובה: "חשובים לי האנשים שחיים פה וחשובה לי החברה והיכולת שלי להשפיע ולקדם אותה, לכן עשיתי שנת שירות, לכן אני מוכנה לשלם מחיר ולשבת בכלא ולכן אעשה שירות לאומי - מתוך תחושת שליחות וחובה. גדלתי בשכונת מוסררה בירושלים, השכונה נמצאת על הגבול בין ירושלים המערבית והמזרחית. לגדול שם אפשר לי לראות את שני הצדדים ובעיקר יצר אצלי את ההבנה החשובה שכולנו פשוט בני אדם. היות וגדלתי בירושלים הפחד הוא לא זר לי, חוויתי מה זה אומר לא לנסוע באוטובוס כי יש אזהרה, מה זה לשמוע יריות ולקרוא כמה שעות אחר כך על הפיגוע שהיה מעבר לכביש. לכן אני יודעת באופן כל כך עמוק שאסור לתת למצב הזה להמשיך."

ההפגנה מאורגנת ע"י רשת מסרבות - רשת סרבנות פוליטית המחברת את כל מכתבי, יוזמות וקבוצות הסירוב מהשנים האחרונות לפעולה משותפת. הרשת תומכת בסרבני וסרבניות מצפון הבוחרים שלא להתגייס לצבא הכיבוש, תוך מודעות להיררכיה המגדרית שמתבטאת בצבא ובחברה הישראלית ככלל.

לפרטים נוספים: גיא מאירס, [email protected], 0545981081

https://www.facebook.com/events/453784641412072/

.
https://tv.social.org.il/social/2017/02/02/atalia-ben-aba