הודעה לעיתונות

דאסו סיסטמס מדווחת על גידול דו ספרתי בהכנסות וברווח למניה לרבעון הרביעי 2016

דאסו סיסטמס, חברת ה- 3DEXPERIENCE, הכריזה על תוצאות כספיות לפי IFRS שאינן מבוקרות עבור הרבעון הרביעי והשנה שהסתיימה ב-31 בדצמבר, 2016. תוצאות אלו נסקרו על ידי דירקטוריון החברה ב- 1 בפברואר, 2017.
נתונים מרכזיים:

  • סך הכנסות לרבעון הרביעי גדל ב- 10%, הכנסות מרישיונות חדשים גדלו ב- 10%, רווח נקי למניה עלה ב- 10%
  • הכנסות שנתיות של תוכנת 3DEXPERIENCE עלו ב- 25%
  • תעשיות הגיוון מהוות 31% מהכנסות התוכנה בשנה כולה (30% ב- 2015)
  • מדינות הצמיחה עלו ב- 15% בשנה כולה
  • צמיחה לשנה כולה של תחום ייצור ואופטימיזציה: DELMIA עלתה ב- 17%, Quintiq ב- 23%
  • הכנסות תוכנה חוזרות מהוות 71% מכלל הכנסות התוכנה בשנה המלאה, גידול של 8%.
  • נקבעו יעדים פיננסים Non-IFRS ל- 2017: צמיחה של 6-7% בהכנסות

“דאסו סיסטמס ביצעה התקדמות טובה ב- 2016 על בסיס היוזמות האסטרטגיות שלנו, בהובלה של מערך הפתרונות הייעודיים לתעשייה המתבססים על פלטפורמת 3DEXPERIENCE, שם הכנסות תוכנה גדלו ב- 25%. הצמיחה של 3DEXPERINECE היא חזקה, והעדות לכך היא במספר ההחלטות המכריעות שאנו זוכים בהן ב- 12 מגזרי התעשייה שאנו משרתים", אמר ברנרד שארלז, יו"ר ומנכ"ל דאסו סיסטמס. "במבט קדימה, בהתבסס על ההתקדמות והתחזית אנו מאמינים כי 2017 תהווה נקודת ציון עבור דאסו סיסטמס עם 3DEXPERIENCE, ואנו בטוחים מאוד כי נשיג את היעד שלנו לחמש שנים - להכפיל את הרווח הנקי למניה - שאימתנו במהלך השנה החולפת".

"אנו מחזקים אף יותר את מערך ה"עיצוב וההנדסה" שלנו עם יכולות סימולציה של מולטי-פיסיקה בהיקפים משתנים, באמצעות הוספת סימולציה אלקטרו מגנטית בספקטרום מלא אשר חיונית לכל שלב בתכנון מערכות אלקטרוניות. הוספת Next Limit Dynamics, שטכנולוגיית הסימולציה לדור הבא של דינמיקת נוזלים פותרת אתגרים מסוימים של זרימת נוזלים, טוב יותר מאשר פתרונות מסורתיים. מערך הייצור של 3DEXPERIENCE שלנו נהנה מרמת שלמות גבוהה וממודל המכירות המתמחה שלנו, אשר מספקים לנו עמדת הובלה בתעשייה 4.0".

"עם 3DEXPERIENCE, אנו מבצעים הימור עצום בדאסו סיסטמס כי חברות תרצנה להיות מסוגלות לחבר בין תחומי התמחות שונים, באופן הוליסטי, כדי לקדם את החדשנות שלהן – במוצרים, במודלים עסקיים חדשים ובחוויות לקוח מוצלחות. פלטפורמת 3DEXPERIENCE העסקית הוכיחה עצמה כמתאימה במיוחד, הודות ליכולת להניע תהליכים לרוחב תחומים שונים, מהעלאת רעיונות, דרך תכנון, סימולציה מדעית וייצור, ועד לשיווק ומכירות, ולהזין אותם עם אנליטיקה משמעותית של נתונים, וביטחון בהפצה אוטומטית של שינויים לרוחב כל התחומים. כתוצאה, חברות משיגות שיפורים משמעותיים מאוד בחדשנות של מוצרים חכמים, ניהול פרויקטים, ויעילות גלובלית של שרשרת הערך".

סיכום הרבעון הרביעי 2016
(Unaudited)

*In constant currencies

  • סך הכנסות IFRS צמח ב- 10%. סך הכנסות Non-IFRS צמח ב- 10%, כשהכנסות תוכנה צמחו ב- 9% ושירותים ואחרים צמחו ב- 15%. תוצאות הרבעון הרביעי כוללות את הרכישה של CST, בעקבות השלמת הרכישה ב- 30 בספטמבר, 2016. ללא רכישות, סך הצמיחה בהכנסות היה 8% (כל שיעורי הצמיחה במונחי מטבע קבוע).
  • על בסיס אזורי, הכנסות תוכנה non-IFRS גדלו ב- 7% באסיה, הודו ודרום קוריאה, עם הגידול החזק ביותר. הכנסות תוכנה צמחו ב- 13% באירופה, בהובלת צרפת, גרמניה ורוסיה. באמריקה, הכנסות תוכנה צמחו ב- 6% כשצפון אמריקה משקפת בסיס השוואתי חזק של מספר מגה-עסקאות שנעשו ברבעון המקביל של 2015.
  • הכנסות מרשיונות חדשים Non-IFRS צמחו ב- 10% במונחי מטבע קבוע, עם צמיחה דו ספרתית בתעופה ובטחון, היי טק, אנרגיה, תשתיות ועיבוד, שירותים עסקיים, וים ומול-החוף.
  • הכנסות תוכנה חוזרות Non-IFRS צמחו ב- 9% במונחי מטבע קבוע על בסיס תוצאות גלובליות חזקות מהכנסות מנויי תחזוקה, וצמיחה במנויי השכרה בכל שלושת האזורים.
  • על פי חלוקה לקווי מוצרים (non-IFRS), הכנסות מתוכנת SOLIDWORKS צמחו ב- 13%, המשקפות צמיחה חזקה בהכנסות חוזרות מתוכנה. הכנסות תוכנת CATIA צמחו ב- 2%, עם צמיחה במכירות CATIA 3DEXPERIENCE, אשר קוזזה בחלקה על ידי מכירות נמוכות יותר של גרסה 5. הכנסות תוכנת ENOVIA ירדו ב- 4% ביחס לבסיס השוואתי גבוה. תוכנות אחרות צמחו ב- 21% כשהן משקפות את רכישת CST ודינמיקה טובה לרוחב רוב קווי המוצרים, בהובלת DELMIA ו- Quintiq. (כל השוואות הצמיחה על בסיס מטבע קבוע).
  • רווח תפעולי IFRS צמח ב- 5%. רווח תפעולי Non-IFRS עלה ב- 8% ל- 311.5 מיליון יורו. שיעור הרווח התפעולי non-IFRS היא 35.3%, ביחס ל- 35.8% ברבעון המקביל בשנה שעברה, אבל היה ללא שינוי על בסיס אורגני בהוצאת תנודות מטבע. לרכישות הייתה השפעה שלילית על שיעור רווח תפעולי non-IFRS של כ- 20 נקודות בסיס.
  • שעור המס האפקטיבי ירד ל- 38.7% בהשוואה ל- 40.3% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור המס האפקטיבי non-IFRS ירד ל- 35.5% מ- 36% ברבעון המקביל ב- 2015.
  • רווח נקי למניה מדוללת צמח ב- 14% ל- 0.56 יורו למניה. רווח נקי Non-IFRS למניה מדוללת צמח ב- 10% ל- 0.78 יורו.

סיכום שנת 2016

• עבור השנה שהסתיימה ב- 31 בדצמבר, 2016, סך ההכנסות IFRS צמח ב- 8%. סך הכנסות Non-IFRS צמח ב- 7%. להוציא רכישות, הצמיחה בסך ההכנסות ובהכנסות תוכנה הייתה 6%. פעילות הטמעה של 3DEXPERIENCE הייתה בין התורמים המרכזיים לגידול בהכנסות משירותים ואחרים.

• התעשיות הצומחות ביותר ב- 2016 כללו את הציוד התעשייתי ושירותים עסקיים במסגרת תעשיות הליבה, והיי טק, קמעונאות ומוצרי צריכה, אנרגיה, תשתיות ותהליכים, וים ומול החוף בתעשיות הגיוון. במהלך 2016, תעשיות הגיוון היוו 31% מסך ההכנסות, בהשוואה ל- 30% ב- 2015.

• מנקודת מבט אזורית, הכנסות non-IFRS באסיה צמחו ב- 8%, בהובלת סין עם גידול חד, והודו. באירופה הכנסות תוכנה non-IFRS גדלו ב- 8% בהובלת צרפת ודרום אירופה עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות ותרומה יציבה לרוחב כל האזורים. באמריקה, הכנסות תוכנה non-IFRS גדלו ב- 6% עם צמיחה דו ספרתית באמריקה הלטינית. אירופה מהווה 43% מסך הכנסות התוכנה non-IFRS, אמריקה 30% ואסיה 27% (כל שיעורי הצמיחה על בסיס מטבע קבוע).

• הכנסות תוכנה Non-IFRS צמחו ב- 7%, על בבסיס צמיחה מצד רשיונות חדשים והכנסות חוזרות מתוכנה. הכנסות מרישיונות חדשים צמחו ב- 5% על בסיס תוצאות מעורבות של גיאוגרפיות ותעשיות. על בסיס non-IFRS, הכנסות חוזרות מתוכנה צמחו ב- 8% והיוו 71% מסך הכנסות התוכנה ב- 2016. הביצועים של מנויי תחזוקה עקבו אחר ציפיות החברה לרוחב האזורים השונים, ערוצי המכירה והמותגים. מנוי השכרה גדלו בכל האזורים (השוואות צמיחה במונחי מטבע קבוע).

• על פי קווי מוצרים ו- non-IFRS, הכנסות תוכנת SOLIDWORKS צמחו ב- 12% כשהן משקפות שיפור מתמשך במכירות חדשות לאורך השנה וצמיחה חזקה בהכנסות חוזרות. הכנסות תוכנת CATIA צמחו ב- 4%, כשהכנסות תוכנת 3DEPXERIENCE שלה גדלו ב- 42% - הצמיחה הכוללת משקפת תהליך של שינוי מוצר. הכנסות תוכנה אחרת צמחו ב- 8% בהובלת תוכנות הסימולציה, הייצור ותכנון שרשרת האספקה של החברה (SIMULIA, DELMIA, ו- Quintiq בהתאמה) ותוצאות רצויות ל- BIOVIA (כל השוואות הצמיחה במונחי מטבע קבוע).

• רווח תפעולי IFRS צמח ב- 6% ורווח תפעולי non-IFRS צמח ב- 8% ל- 957.7 מיליון יורו. שיעור רווח תפעולי non-IFRS צמח ל- 31.2% ב- 2016, מ- 30.8% ב- 2015, כשהוא משקף שיפור של 70 נקודות בסיס, אשר קוזז בחלקו על ידי השפעה נקייה שלילית של מטבע ודילול מרכישה של 20 ו- 10 נקודות בסיס, בהתאמה.

• רווח נקי IFRS למניה מדוללת צמח ב- 11%. רווח נקי Non-IFRS למניה מדוללת גדל ב- 11% ל- 2.49 יורו, מ- 2.25 יורו ב- 2015. החברה מציינת כי תוצאות 2016 כוללות השפעה של 5 סנט כתוצאה מהחזר מס ברבעון הראשון. לשערי חליפין הייתה השפעה שלילית על צמיחת רווח נקי IFRS ו- non-IFRS למניה של 100 נקודות בסיס.

תחזית עסקית:

תיבו דה טרזנט, סמנכ"ל כספים, אמר: "סיימנו את השנה עם תוצאות פיננסיות העומדות בציפיות שלנו, עם הכנסה כוללת, הכנסות מרישיונות חדשים ורווח למניה שכולם עלו ב- 10% ברבעון האחרון".

"במהלך 2016 ראינו עדות לתאוצה הגוברת שנובעת ממנועי הצמיחה השונים שלנו. מכירות תוכנת 3DEXPERIENCE עלו בצורה חדה באופן כולל ובמיוחד עבור ENOVIA ו- CATIA. ערך המותג שלנו נראה גם עם SOLIDWORKS, ועם ההיצע שלנו לייצור. כאן החוזקות שלנו נובעות מהעוצמה של אינטגרציה והעוצמה של יכולות המותג השונות שמשתלבות יחד עם תכנון וסימולציה של CATIA ו- SIMULIA, ייצור וירטואלי ואמיתי של DELMIA ותכנון ואופטימיזציה עם Quintiq. השגנו גם התקדמות טובה בתעשיות השונות שלנו והרחבנו את הנוכחות בשוק הגלובלי עם ביצועים חזקים במדינות עם צמיחה גבוהה. עם זאת, ההיקף המלא של עוצמת מנועי הצמיחה מוסתר בגלל השינוי של גרסה 5.

"עבור 2016, אנו צופים שנה של פעילות עסקית סולידית, שתתרגם לצמיחה דומה בהכנסות מרשיונות חדשים לזו של הרבעון הרביעי ל 2016, ונורמליזציה של הכנסות חוזרות מתוכנה עבור שיעורי חידוש גבוהים יותר של SOLIDWORKS מהם נהננו ב- 2016. נמשיך את ההשקעות המוגדלות שהתחילו בשנה שעברה, אשר מובילות ליעד שיעור רווח תפעולי של כ- 31.5%, כולל 50 נקודות בסיס של שיפור אורגני, בהוצאת דילול מרכישות והשפעות מטבע. לבסוף, יעדי הרווח למניה שלנו הם בין 2.65 יורו ל- 2.7 יורו, צמיחה של כ- 6-8% להוציא השפעה של 5 סנט על החזר מס מהרבעון הראשון של 2016, הרווח שלנו למניה ב- 2017 יגדל בין 9 ל- 11 אחוזים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.