דינה גולדשטיין
דינה גולדשטיין
ציפי שיש
ציפי שיש
הודעה לעיתונות

פתיחת שתי תערוכות בגלריה הסדנה לאמנות יבנה Happily ever after ו-כמו שבלול

בתערוכה Happily ever after (אוצרת דליה דנון) משתתפים עשרים ואחד אמנים המציגים את התייחסותם לסיפורי עם ואגדות. בתערוכה ''כמו שבלול'' (אוצר רוני ראובן) מציגים האמנים תושבי העיר יבנה, אלי אהרון (פיסול) וציפי שיש (ציור). התערוכות יפתחו במוצ"ש, 18 בפברואר במעמד ראש העיר, צבי גוב-ארי ויוצגו עד 24 במרץ. הכניסה חופשית- מומלץ לבקר!

גלריה הסדנה לאמנות ביבנה מציגה שתי תערוכות חדשות ומרתקות שחובבי האמנות ימצאו בה עניין רב. בתערוכה הראשונה, Happily ever after מוצגות עבודות בכל תחומי האמנות הפלסטית. סיפור התערוכה מבוסס על סיפורי עם ואגדות. משחר התרבות האנושית סיפקו הסיפורים תשתית תודעתית שאפשרה ליחיד להפנים את משאלותיו, להזדהות ולהתאחד עם הקבוצה.

האוצרת דליה דנון מספרת כי "לאגדות העם מתלווה רובד נוסף של מקום גיאוגרפי ותפיסה דתית ותרבותית. בעבודות המוצגות בתערוכה שזורים מוטיבים רבים המאפיינים את עולם האגדה: בעלי חיים כמו עורב, זאב או סוס, מקומות התרחשות כמו חדר סודי, אפלה, צל, יער, מראות קסומים, מעוף ואבדן. לצדם נרטיבים מיתיים - אודיסיאוס, מדוזה וסיפורי בריאה, כמו גם נרטיבים קלאסיים כשלגיה, סינדרלה, הענק בגנו, כיפה אדומה, פיות, נוודים, חפצים. בחלק מן העבודות מופיעים נרטיבים מודרניים - 'לובנגולו מלך זולו', 'צ'רלי צ'אפלין', פיית השיניים וסיפורים מתוך חוברות קומיקס בלגיות". שיח גלריה עם האוצרת והאמנים יתקיים ביום שישי, 24.3.17 בשעה 12:00.

בתערוכה משתתפים: אורית טוכמן דואר, איילת ריזה, גרי גולדשטיין, דבורה מורג, דיוויד אייזיקס, דינה גולדשטיין, דן בירנבוים, דרורה דקל, ורד אהרונוביץ, ורד ניסים, חדוה ראובן, חנה שיר, טלי נבון, לילך בר-עמי, מורן קליגר, מירה צדר, נעה מלמד רז, נעמי בריקמן, ענת מיכאליס, צילה פרידמן, שחר סריג.

התערוכה "כמו שבלול"

ציפי שיש בציור מופשט ואלי אהרון בפיסול פיגורטיבי מציגים יחדיו בתערוכה "כמו שבלול".
ציוריה של ציפי, המתמודדת בגבורה עם מחלת הפרקינסון, מאופיינים בכתמי צבע עזים, כחולים בוהקים לצד אדומים לוהטים, צורות אמורפיות כמצע לחומריות הקווית המסולסלת, החושפת דימויים מרומזים, ראשנים, עלים, פרפרים, ציפורים ושבלולים. הדימויים המקריים על מצע הציור שומרים על סדר בכאוס ומהווים הגנה מפני מערבולות פנימיות המוצאות את ביטוין בציוריה, כאותה קליפת מגן קשיחה בקונכייה השומרת על החילזון הפגיע ומשמשת לו כמחסה וכבית גידול.

האוצר רוני ראובן מספר: "בקונכיות השיש של אלי אהרון מתרחשת התפתחות בדמות אדם מכונפת הבוקעת מתוככי השבלול לצד קונכייה המשמשת כפלג גופה העליון של אישה, מעטה הגנה לגוף שברירי, יחדיו כגוף אחד בחומריות האבן הזהה. אישיותו המצטנעת של אלי משתקפת בנושאי פסליו, השבלול ואפיוניו, התכרבלות, הצטנפות, התכנסות".

פתיחת התערוכות: מוצ"ש, 18 בפברואר בשעה 20:00 בגלריה הסדנה לאמנות, שד' דואני 25, יבנה. התערוכות יוצגו עד 24 במרץ בימים א'-ה' 9:00-13:00, ב' ו-ד' 17:00-19:00. הכניסה חופשית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית יבנה.