מפרסם: ניר הירשמן תקשורת
תאריך: 06/02/2017 11:03
נושא: ספרות
הודעה לעיתונות

לענות על שאלת ה'מדוע' המוחלטת ביותר: תרגום עברי ראשון לרב המכר של ג'ים הולט "מדוע קיים העולם?"

הוצאת שלם משיקה בימים אלה את הספר "מדוע קיים העולם" של הפילוסוף ג'ים הולט

הספר נבחר לרשימת עשרת הספרים הטובים ביותר לשנת 2012 של הניו-יורק טיימס

לאחר שנכלל ברשימת עשרת הספרים הטובים ביותר לשנת 2012 של הניו-יורק טיימס ונמנה עם המועמדים הסופיים לפרס הספר הטוב ביותר בשנה זו מטעם החוג הלאומי למבקרי ספרות בארצות הברית, מגיע 'מדוע קיים העולם?' של הוגה הדעות והפובליציסט ג'ים הולט גם לקורא הישראלי.

ספרו של הולט עוסק בקושיה הפילוסופית האולטימטיבית – מדוע ישנו בכלל משהו, דבר מה, במקום לא כלום? בניסיון למצוא תשובה לשאלה, נוטל הולט על עצמו את תפקיד הבלש המטפיזי. הוא נפגש עם הוגי דעות ומדענים מן השורה הראשונה כדי לחלץ מהם תובנות שבכוחן לזרות אור על נושא החקירה, וחווה אובדן אישי, המעניק צביון מטלטל למסעו.

מדוע קיים העולם? קצר שבחים רבים מן המבקרים. ההאפינגטון פוסט כינה את הספר "שאפתני באורח נפלא". הגארדיאן תיאר אותו כ"אלגנטי ומאיר עיניים". בוושינגטון פוסט נכתב כי "ג'ים הולט אוהב להתמודד עם שאלות - שאלות גדולות. והוא עושה זאת ברצינות ובקלילות הסוחפות עמו את הקורא". הלוס אנג'לס טיימס התפעל מיכולתו של הולט להציג רעיונות מורכבים "באופן שיהיה נהיר להדיוטות, בלוויית שנינות והומור יבש, שהציניקנים יוכלו להעריך" והמבקרת של הניו יורק טיימס ציינה כי "אינה יכולה לחשוב על הרבה דרכים מהנות יותר לחשוב מקריאת הספר הזה".

הוצאת שלם גאה להציג את מדוע קיים העולם? בתרגומו הקולח של אביעד שטיר. בעבר, פרסמה ההוצאה תרגומים מלאים ומוערים לכתבי מופת פילוסופיים כדוגמת הנסיך מאת ניקולו מקיאוולי, לוויתן מאת תומס הובס, הדמוקרטיה באמריקה מאת אלכסיס דה- טוקוויל, מסכת על טבע האדם מאת דיוויד יום והפילוסופיה של המשפט מאת גיאורג וילהלם פרידריך הגל. בפרסומו של מדוע קיים העולם? מבקשת הוצאת שלם לתרום תרומה צנועה להידוק הקשר שבין הדיון הפילוסופי, המחקר הפיזיקלי והחשיבה המתמטית, מתוך הבנה שקיים צורך דוחק בהפריה הדדית בין מדעי הרוח ומדעי הטבע.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ניר הירשמן תקשורת.