הודעה לעיתונות

שלוש סרבניות מצפון נשפטו בשל סירובן להתגייס, שתיים מהן בפעם החמישית

סרבנית המצפון עתליה בן אבא נשפטה היום (7.2) ל- 20 ימי מחבוש, לאחר שאתמול התייצבה בלשכת הגיוס תל השומר והצהירה על סירובה להתגייס, וחיכתה למשפטה במעצר בקו"ם במשך הלילה. עתליה התייצבה יחד עם הסרבניות תמר זאבי ותמר אלון שנשפטו היום (7.2) בפעם החמישית לכלא הצבאי, לאחר שכבר ריצו 74 ימי כליאה במצטבר כל אחת. תמר אלון נשפטה ל- 26 ימי מחבוש, שעד סופם תרצה מאה ואחד ימי כליאה. תמר זאבי נפשטה ל- 23 ימי מחבוש, שעד סופם תרצה תשעים ושמונה ימי כליאה.

תמר זאבי סיפרה לאחר משפטה כי השופט דחק בה להגיד בקשה לוועדת המצפון שמתכנסת עוד שבועיים. עתליה בן אבא סיפרה כי השופט שלה ניסה לשכנע אותה להתגייס בעזרת דיבורים על הצבא ככור היתוך וכצבא העם.

כמאה משתתפים הגיעו אתמול להפגנת תמיכה בשלוש סרבניות המצפון מול הבקו"ם. בעת כניסתן של הסרבניות למתקן הצבאי, חברים, בני משפחה, ותומכים, קראו לשחרורן ולסיום הכיבוש.

אביה של תמר אלון, חן אלון, אמר בהפגנה: "תמר, תמר ועתליה תופסות את הכיבוש במערומיו. לצבא יש אינטרס להסתיר את הכיבוש. לכן הם ינסו למוסס ולהסתיר ולהציע כל מיני 'דילים' וכל מיני מקצועות (צבאיים) שלכאורה לא נוגעים לכיבוש. הן לא מדברות על תפקידים ספציפיים. הן אומרות, אנחנו לא מוכנות להיות חיילות בצבא הכיבוש. הן כן מוכנות ורוצות לעשות כל שירות לאומי, בהדרכה, הן אגב עשו את זה בתנועת 'הצופים'. הם בחורות מאוד מעורבות חברתית שרוצות לתרום".

עתליה בן אבא אמרה עם כניסתה לבקו״ם: "אני לא חושבת שהיה בן אדם שנמצא פעם ראשונה במצב הזה, ולא היה בלחץ. זה כמו לקפוץ למים העמוקים. אבל אני אלחם בכרישים. אני אעשה איתם הסכמי שלום."

תמר זאבי אמרה בהפגנה: "אנשים אומרים לנו לשנות מבפנים. אבל זו מערכת, וכמות הדברים שאפשר לשנות מפנים היא זעירה. הבעיה היא לא שחיילים 'לא נחמדים' במחסום, אלא שהם בכלל צריכים להקים מחסום."

תמר אלון אמרה בהפגנה: "אני מתנגדת לכל מה שהצבא עושה. אין כזה דבר לשרת בלי לתרום לכיבוש. בסוף, הכח הגדול ומירב המאמצים הולכים על השטחים ועל הנצחת הכיבוש. בסופו של דבר חשוב לבוא ולהגיד 'לא'"

ההפגנה אורגנה ע"י רשת מסרבות - רשת סרבנות פוליטית המחברת את כל מכתבי, יוזמות וקבוצות הסירוב מהשנים האחרונות לפעולה משותפת. הרשת תומכת בסרבני וסרבניות מצפון הבוחרים שלא להתגייס לצבא הכיבוש, תוך מודעות להיררכיה המגדרית שמתבטאת בצבא ובחברה הישראלית ככלל.

לפרטים נוספים: גיא מאירס, [email protected], 0545981081