מפרסם: גיל לבנוני- תקשורת טובה
תאריך: 11/02/2017 21:15
עדכון: 11/02/2017 21:19
נושא: ספורט
טוהר בוטבול עם אורן סמדגה ומשה פונטי (צילום: איגוד הג'ודו)
טוהר בוטבול עם אורן סמדגה ומשה פונטי (צילום: איגוד הג'ודו)
הודעה לעיתונות

ג'ודו: מדליית ארד לטוהר בוטבול בגרנד פרי היוקרתי בפריז

סגן אלוף אירופה בג'ודו עד גיל 23, טוהר בוטבול, זכה הערב במדליית ארד בגרנד פרי היוקרתי והנחשב של פריז.

בוטבול החל את דרכו בשלבים המוקדמים (עד 73 ק"ג) עם ניצחון בסיבוב הראשון על הפורטוגלי נאנו אריבה לאחר יתרון וואזרי.

בסיבוב השני גבר על איטו ליאמן מפינלנד גם כן ביתרון וואזרי. בסיבוב השלישי, שלב שמינית הגמר, ניצח בוטבול את ארתור מרגולדיון הקנדי לאחר, שהקרב נכנס לגולדן סקור ובו קיבל הקנדי עונש שלישי.

בוטבול המצויין המשיך לרבע הגמר שם ניצח בקרב הירואי את לואי קורבל הצרפתי המקומי לאחר 3 עונשים לחובתו של הצרפתי.

בחצי הגמר נעצר הישראלי על ידי האשימוטו היפני המצוין ועבר לקרב על הארד, שם פגש את גיוסלן בובייב מאוזבקיסטן. הקרב התנהל באופן שקול ונכנס לאחר 4:00 דקות לגולדן סקור, שם ניצל הישראלי מצב וזרק את האוזבקי כדי להשיג יתרון וואזרי. מדליית ארד ומקום שלישי יוקרתי באחת התחרויות הגדולות ביבשת ובעולם.

מוקדם יותר היום השתתפו עוד שישה ספורטאים מנבחרת ישראל בתחרות.

במשקל עד 48 ק"ג גברה שירה ראשוני בסיבוב הראשון על מוניקה הונגראנו הרומניה, זוכת גראנד סלאם באקו 2015, אבל לאחר מכן נוצחה על ידי אניס מוסדיר המקומית והודחה מהתחרות.

במשקל עד 52 ק"ג פגשה גילי כהן לקרב ראשון קשה במיוחד את אלופת העולם לשעבר, הברזילאית שרה מנזז, שגברה על הישראלית ביתרון וואזרי והשאירה את כהן מחוץ לתחרות כבר אחרי סיבוב אחד.

בגברים, במשקל עד 60 ק"ג, דניאל בן דוד הצעיר נוצח בסיבוב הראשון על ידי מוריץ פלפקי הגרמני וסיים את דרכו.

במשקל עד 66 ק"ג השתתפו טל פליקר, זוכה מדליית הזהב מתחרות אירופה הפתוחה בשבוע שעבר בפורטוגל וברוך שמיאלוב, אלוף אירופה לשעבר עד גיל 23.

שמאילוב פתח את התחרות עם ניצחון על אלברטו מרטין גיאטרו ולאחר מכן נוצח על ידי אנטוניו בושארד הקנדי וסיים את דרכו מוקדם מהצפוי.

טל פליקר החל את דרכו מול ריאן ורגס מארה"ב וגבר עליו באיפון לאחר 4 דקות. בסיבוב השני גבר על הצרפתי המקומי דיוד לארוס בגולדן סקור, שיחזור של הקרב שנערך בין השניים בתחרות בפורטוגל בשבוע שעבר. מכאן המשיך פליקר במומנטום וגבר על אדריאן גומבץ' הסלובני באיפון כמעט בתום הזמן החוקי של הקרב.

פליקר נעצר ברבע הגמר שם, נוצח ע"י גנבולד הגיאורגי בתוך ניקוד זהב ולאחר מכן נוצח שוב בבית הניחומים על ידי שאחקיליזדה האזרי וסיים במקום ה-7 .

במשקל עד 73 ק"ג התחרה יחד עם טוהר בוטבול גם דימטרי רסקין. הישראלי ניצח בסיבוב הראשון יריב מגמביה והפסיד את הקרב השני ליריבו של בוטבול לארד - גיוסג'ון בובייב האוזבקי.

מאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה: "זו שנה שלישית ברציפות שאנחנו זוכים במדלייה בטורניר היוקרתי בפריז. דור ההמשך של הג'ודו הישראלי התחיל ברגל ימין את השנה עם הזכייה של טל פליקר בזהב בשבוע שעבר ועם המדלייה הראשונה של טוהר בגרנד סלאם היוקרתי. אמשיך להוביל את הנבחרת להישגים".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "המדלייה של טוהר בוטבול היא הוכחה נוספת שיש לנו דור עתיד מצוין בג'ודו, ונמשיך בעבודה מאומצת כדי להביא עוד ועוד ספורטאים לרמות הגבוהות ביותר בדרך להגשמת המטרות שלנו".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גיל לבנוני- תקשורת טובה.