מפרסם: עיריית יבנה
תאריך: 12/02/2017 11:17
נושא: חברה, חינוך, מוניציפלי
תלמידי הסייבר של יבנה
תלמידי הסייבר של יבנה
הודעה לעיתונות

גאווה חינוכית: כיתת הסייבר והאלקטרוניקה של תיכון האורן ביבנה העפילה לגמר תחרות ה-FLL

לראשונה השתתפה כיתת הסייבר והאלקטרוניקה של בית הספר גינסבורג האורן בליגת הרובוטיקה והעפילה לתחרויות הגמר הארצי. תלמידי הכיתה השתתפו ב-26 בינואר 2017 בתחרות הרובוטיקה הגדולה בישראל לתלמידים -ליגת ה – FLL (First Lego League).

כ– 500 תלמידים מ-46 בתי ספר בכל רחבי הארץ לקחו חלק בתחרות שהתקיימה בעשרה מוקדים ברחבי הארץ. בסופו של יום מהנה, חווייתי ומלא התרגשות העפילו 10 קבוצות מנצחות לשלב הגמר הארצי שייערך בתחילת חודש מרץ הקרוב בהיכל שלמה בתל-אביב.

במסגרת התחרות התלמידים מיבנה תכננו ותכנתו רובוט שאמור לבצע מספר רב ביותר של משימות בפרק זמן של 2.5 דקות. מדובר בפרויקט מיוחד שנועד לסייע לאוכלוסיית העיוורים כאשר נושא החקר עוסק בקשר בין בעלי חיים ובני האדם. במוקד השני התבקשו התלמידים לבצע עבודת חקר, להציג בעיה ולהמציא לה פתרון חדשני ויישומי. במוקד השלישי רואיינו חברי הנבחרת בחדר השופטים על התהליך שעבר כל אחד מהם בפרט וכקבוצה בכלל, תוך שימת דגש על ערכי הליבה של ליגת ה –FLL. התלמידים עמדו בהצלחה בכל המדדים העיקריים בתחרות בכל הקשור לאיכות הפרויקט, עיצובו והתאמתו המעשית לצרכי החברה. את כיתת האלקטרוניקה והסייבר בשכבה ז' מובילים המורים אסף דנוך, מיכאל שלומי, המחנכת אירית שטיין והמורה-מנטור רפי אמסלם.

בתחילת השנה החליט ראש העיר צבי גוב-ארי על תגבור מערך הלימודים בכיתה הייחודית במימונה של הרשות ולימודי האלקטרוניקה והסייבר מתקיימים בחדר מותאם שהוקם ע"י העירייה. גוב-ארי אישר את התכנית להקמת הכיתה הייחודית והשבוע בירך את מנהלת בית הספר, אורית גור-כהן, התלמידים והצוות על ההישג המרשים: "מערכת החינוך העירונית מעניקה לתלמידים השראה לעולם המדע והטכנולוגיה וחושפת אותם לאתגרים תוך שימת דגש על ערכים של עבודת צוות, שיתוף פעולה, תהליכי למידה ומעורבות בקהילה. הישגם של תלמידי כיתת האלקטרוניקה והסייבר והצוות החינוכי בהחלט ראויים להערכה".

מנהלת בית ספר גינסבורג האורן, אורית גור-כהן: "כיתת האלקטרוניקה והסייבר הינה כיתה ייחודית אשר תכנית הלימודים שלה נבנתה על ידי צוות המורים המקצועי והיצירתי והיא מהווה פיילוט ארצי. תחרות הרובוטיקה היא רק אחד מן האתגרים המהנים שעומדים בפני תלמידי הכיתה".

מנהלת חטיבת הביניים, אריאלה כהן: "במהלך יום התחרות הרגשנו את האנרגיה וההתלהבות של התלמידים, חשתי גאווה בהתגייסות המורים ושמחתי לראות את ההורים הרבים שהגיעו לעודד ולתמוך. הזכייה בתחרות הציבה רף ציפיות גבוה ואני מאחלת לתלמידים הצלחה בשלב הארצי".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית יבנה.