איתי חסיד, יזם ומנכ"ל משותף Kado
איתי חסיד, יזם ומנכ"ל משותף Kado
תמונת מוצר Kado Wallet
תמונת מוצר Kado Wallet
הודעה לעיתונות

הסטארט אפ הישראלי Kado גייס 1.2 מיליון דולר להשלמת פיתוח מטען הקיר הדק בעולם

חברת הסטארט אפ הישראלית Kado (www.kado.tech), שמפתחת טכנולוגיית טעינה חדשנית בתצורה דקה ביותר, גייסה 1.2 מיליון דולר שיסייעו לה להשלים את הפיתוח של מטען הקיר הדק מסוגו בעולם. Kado צפויה להביא בקרוב לשוק שני מוצרים: הראשון הוא מטען קיר למכשירי סמארטפון וטאבלט הדק בעולם. המוצר השני הוא המטען המתקפל הראשון בעולם למחשבים ניידים. בסבב גיוס הסיד השתתפה קרן ההון סיכון AltaIR Capital . בכוונת החברה לצאת בשבועות הקרובים לסבב גיוס הון ראשון על מנת להיערך להשקה מסחרית של מוצריה במהלך 2017.

צוות יזמי Kado פיתח טכנולוגיה להמרת מתח בעלת רמות גבוהות של צפיפות הספק ונצילות שמציבה רף חדש של מטענים ושנאים קומפקטיים ודקים ביותר, המתאימים לסגנון החיים הנייד של ימינו. המטען המילימטרי של החברה למכשירי סמארטפון, Kado Wallet, הכולל כבל נגלל, הוא בעובי של כ-3 כרטיסי אשראי (5 מ"מ) - דק עד כדי יכולת לשאת אותו בארנק. Kado Wallet, שמשקלו 21 גרם וההספק שלו הוא 10 ואט, אף מתאים לטעינת מכשירים ניידים נוספים וביניהם טאבלטים, מצלמות, רמקולים, אוזניות אלחוטיות ועוד.
Kado Sleeve למחשבים ניידים, שמשקלו 97 גרם וההספק שלו הוא 70 ואט, הוא המטען המתקפל הראשון בעולם וכולל שתי יציאות USB המאפשרות טעינה בו זמנית של מחשב נייד ומכשיר קטן נוסף כגון סמארטפון או מחשב טאבלט. Kado מפתחת מוצרים נוספים וכן מוצרים נלווים כגון כבלים נגללים ייעודיים, כיסויים ויחידות מודולריות אחרות, בכדי להשלים את חוויית הטעינה הייחודית.
טכנולוגיית Kado רלבנטית לקשת רחבה של שווקי קצה מעבר למטעני קיר, במגזרים כגון אלקטרוניקה צרכנית, IoT, שקעים חשמליים, תאורה, רכב, השוק הביטחוני והשוק הרפואי. החברה כבר הגישה בקשות לפטנטים עבור הטכנולוגיה.

Kado הוקמה במאי 2016 על ידי היזמים איתי חסיד, דניאל עסיס ושותפים נוספים. חסיד ועסיס, שנמצאים בסוף שנות ה-20 לחייהם, כבר רשמו אקזיט מוצלח בשנה שעברה של הסטארט אפ הקודם שהקימו, Mobeego. ב-Mobeego פיתחו וסיפקו היזמים מטען חד פעמי למכשירי סלולר, ממנו נמכרו בתוך 3 חודשים כחצי מיליון יחידות ב-14 מדינות. Mobeego, שהשיקה את המוצר בסוף 2015, נמכרה כחצי שנה לאחר ההשקה (יוני 2016) לחברה הציבורית האמריקנית LifeClips תמורת 6 מיליון דולר. מרכז הפיתוח של Kado ממוקם בלוד. החברה מעסיקה כיום 11 עובדים, הכוללים מהנדסי פיתוח עם התמחות בתחומי האלקטרוניקה, ההספק והמכניקה. בכוונת החברה לגייס עובדים נוספים המתמחים בהמרת מתח אנלוגי, מכניקה וחומרים.

כחלק מתכנית המימון והשיווק של החברה, ולאור הביקוש הרב שכבר נרשם למטענים שהיא מפתחת, הודיעה Kado כי תצא בקרוב בקמפיין גיוס המונים באחת הפלטפורמות הפופולאריות ברשת. הקמפיין יהווה מהלך מקדים להשקת מוצרי החברה בשוק האמריקני תחילה, ולאחר מכן בשווקים נוספים בעולם כגון אירופה ויפן. הטכנולוגיה של Kado מאפשרת לחברה לבסס מודל עסקי הכולל שני ערוצי הכנסות – האחד, הכנסות במודל B2B כתוצאה משיתופי פעולה עם יצרניות עולמיות של מותגי מובייל, מחשבים ומוצרים דיגיטליים, והשני – מכירת מוצרי החברה לצרכנים ברחבי העולם במודל B2C. על פי הנתונים שבידי החברה, משתמשי סמארטפון בעולם מחזיקים בממוצע שני מטענים, דבר שמעיד על פוטנציאל השוק של מוצרי Kado.

"החזון של Kado הוא לחלץ את השוק העולמי ממעגל הקסמים שבו ככל שמכשירי הסמארטפון והלפטופים דורשים טעינה מהירה יותר שתגדיל את הניידות שלהם, מטעני הקיר עבורם נעשים מגושמים יותר וניידים פחות", אמר איתי חסיד, מנכ"ל משותף ב-Kado, והוסיף: "כדי להוציא את כולנו מהמבוי הסתום, כבר הצבנו רף חדש להמרת מתח. הרף הזה מחליף את המטענים והשנאים המגושמים הקיימים כיום בחלופות קומפקטיות המתאימות לסגנון החיים הנייד של ימינו. כך לדוגמא, כאשר נוכל לשאת את מטען הסמארטפון בארנק, כבר תיפתר השאלה האם לקחת את המטען איתנו או לא".

דניאל עסיס, מנכ"ל משותף ב-Kado, הוסיף: "ל-Kado יש את כל האלמנטים הקריטיים להצלחה של חברת סטארט אפ – צוות חזק עם ניסיון מוכח בכל מחזור החיים של סטארט אפ – מהרעיון ועד לאקזיט המוצלח, טכנולוגיה ייחודית וישימה הפונה לשוק עולמי ענק ומודל עסקי תקף שכולל ערוצי הכנסה ברורים".

יזמי Kado כבר הציגו בחודשים האחרונים את אב הטיפוס של המוצר בפני מותגים גלובליים מובילים מאסיה ומארצות הברית, איתם הם נמצאים בדיונים במטרה לקדם שיתופי פעולה אסטרטגיים. מטעני הקיר הדקים הוצגו לאחרונה בהצלחה בתערוכת CES 2017 שנערכה בתחילת ינואר בלאס וגאס וזכו לעניין רב. בין היתר, אתר העיתון USA Today בחר במוצר של Kado כאחת מ-5 הטכנולוגיות המרשימות ביותר ב-CES. בנוסף, Kado תציג את המטענים בתערוכת Mobile World Congress שתתקיים בברצלונה ב-27 בפברואר עד ה-2 במרץ באולם Hall 8.0, בביתן 8.0J25 שבמתחם NEXTech.

על מנת להתרשם מטכנולוגיית Kado ניתן לצפות בסרטון בכתובת: https://www.youtube.com/watch?v=zKCQBv_FRxA

לפרטים נוספים:
אורי מאירוביץ', 054-6400070,
משרד אורי מאירוביץ', יחסי ציבור Kado בישראל ובחו"ל, טל. 077-2129988

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.