מפרסם: השר אורי אריאל
תאריך: 14/02/2017 17:24
נושא: דתות, מדיני, יהדות
קרדיט: ישראל ברדוגו
קרדיט: ישראל ברדוגו
הודעה לעיתונות

השר אריאל בכנס ירושלים של בשבע: "אני פונה לנשיא טראמפ לאפשר לראש הממשלה לקחת איתו לארץ את יהונתן פולארד".

השר אריאל השתתף היום (שלישי) בכנס ירושלים של קבוצת "בשבע". במסגרת הכנס העניק אריאל, האחראי על השירות הלאומי- אזרחי, את פרס ירושלים לשר שלום ג'רבי, ראש רשות השירות הלאומי- אזרחי.

אריאל אמר בטקס: "אני מברך את ראש הממשלה לקראת הפגישה עם טראמפ ומבקש ממנו לא להפתיע את הממשל החדש. אמור להם שאתה מתכוון להעביר את החוק להחלת ריבונות במעלה אדומים תחילה ולהמשיך אחר כך הלאה". אריאל הוסיף "אני רוצה לפנות גם לנשיא האמריקאי מר טראמפ, ולהגיד לו: תן לראש הממשלה אפשרות לקחת איתו עוד נוסע אחד במטוס- את מר פולארד. העם היושב בציון מבקש אחרי 30 שנה ויותר, לתת ליהונתן ולאשתו אסתר להגיע לארץ אבותינו, לציון, ולהיות פה יחד עם כולנו".

על השירות הלאומי אמר אריאל: "השירות הלאומי מקיף סדר גודל של ח"י אלפים מתנדבות ומתנדבים. בימים אלו יש ויכוח האם לכוון יותר לשירות הלאומי- אזרחי או לצבא. שלושת בנותיי היו בשירות הלאומי. ככלל אני חושב שהשירות הלאומי הוא המסגרת הנכונה לשרת בה ולהתנדב במשך שנתיים, ולעזור לעם ישראל במקומות הכי קשים. וזה מה שהשירות הלאומי עושה, ועל כך מגיעה לו הוקרה גדולה".

על סוגיית הר הבית ומתווה הכותל אמר אריאל: "יש לנו כבוד גדול לכותל המערבי שהתפללו בו מיליוני יהודים עד היום, אבל אנחנו צריכים להיות למעלה, על הר הבית שהוא המקום הקדוש. ואם אין תודעה כזאת, ממילא קשה להגשים את זה.

יחד עם חברים נוספים מהממשלה, השר אזולאי, השר דרעי, השר ליצמן, ויחד עם הרבנות הראשית הודענו לראש הממשלה שישנה את המתווה. אנחנו נאבק במתווה הנוכחי ככל שנוכל, ואני מקווה שנוכל לבשר בשורה ולהגיד שהמתווה שונה".

אריאל הוסיף "עם כל האמירות שאנחנו פוגעים ביהודים מהעולם, ועם כל הכבוד והם אחינו ואחיותינו, אין סיבה להכיר בזרם הרפורמי במדינת ישראל. מה שיש בחו"ל יש בחו"ל, בארץ זה שונה וכך צריך להיות".

על סוגיית השבת אמר אריאל כי "יש בג"ץ על פתיחת עסקים בעיר הקודש תל אביב, וכולם מבינים שמה שיהיה בת"א יהיה ברוב הארץ. מה שקורה היום בתל אביב זה צפצוף על חוק המנוחה.

המינימום שצריך להתקיים זהו הסטטוס קוו, ועסקים לא פותחים בשבת. הדברים הם בידינו במידה רבה, ובשביל זה אנחנו נמצאים בממשלה, בשביל ארץ ישראל וההתיישבות, וגם בשביל הכותל והשבת. נעשה כל מאמץ כדי שלא יהיה סחף בתחומים של שמירת השבת וכדי שהיא תישמר כהלכתה בפרהסיה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- השר אורי אריאל.