מפרסם: סדן הפקת אמנות
תאריך: 18/02/2017 19:36
נושא: אמנות, עיצוב, אדריכלות
נורית צדרבוים
נורית צדרבוים
נורית צדרבוים
נורית צדרבוים
נורית צדרבוים
נורית צדרבוים
נורית צדרבוים
נורית צדרבוים
נורית צדרבוים
נורית צדרבוים
הודעה לעיתונות

"כתב תפר"- תערוכת יחיד חדשה במוזיאון עוקשי בעכו לאמנית נורית צדרבוים

התערוכה החדשה במוזיאון עוקשי לאמנות שבעכו העתיקה
"כתב תפר"
תערוכת יחיד לאמנית ד"ר נורית צדרבוים
אוצרת: רחל זמר
במוזיאון עוקשי, אולמות האבירים, עכו העתיקה

ד"ר נורית צדרבוים – יוצרת וחוקרת רב תחומית.
אמנית פלסטית, משוררת, חוקרת, מרצה, מסאית.

התערוכה מציגה רטרוספקטיבה של העשייה רבת השנים ורבת התחומים של האמנית ד"ר נורית צדרבוים. זהו סיכום ביניים של הדרך הייחודית שיש בה אינספור פניות והיא רבת שפות אשר בה הדגש הושם על תהליכים ועל חקר פנימי ולא רק על אסתטיקה/דקורציה ויופי. יצירתה עוסקת בחקר רעיונות התודעה. יש כאן אמירה חד משמעית והיא לעודד את המתבונן למחשבה עמוקה ולהבנת התהליך-הדרך שנסללה ע"י היוצרת וכן ביטוי סימבולי ומילולי. היצירות נבחרו מתוך עושר בלתי נדלה שגיליתי בבואי לבחור את התערוכה.
נורית יוצרת חוקרת את הקלסתר נעדר הפרטים והופכת אותו לאחד מסממני הזהות של ציורה. היא גם מקיפה את דמויותיה בקווי-מתאר שחורים מהסוג שלא ירפה עוד מציורי הדיוקן שלה. פלטת הצבעים שלה בדרך כלל עזה, הפורמטים גדולים וגם בכך יש אמירה, אך, מעל לכל, משלבת נורית ביצירתה שילוב של אמנות ואומנות, היא חותכת ותופרת, מנסרת קודחת ומחברת, גורסת ושורפת, מוציאה מהארכיב הפרטי שלה יצירות ישנות ומפיחה בהם חיים חדשים באמצעות תהליכים – לעיתים אגרסיביים – ופעולות וזאת על מנת להביאם אל המציאות החדשה הבוערת בה כאן ועכשיו. לכל יצירה סיפור המסע הפרטי. ראשית נוצרו מתוך דחף ורעיון והוצגו. אוחסנו, ואז כעבור שנים של "מנוחה", יצאו ל"שיפוץ" לפי מיטב הבנתה של היוצרת, לעדכון, לחידוד מסרים ולאמירה מעודכנת בדרכים שונות - וגם זו רטרוספקטיבה אישית של כל יצירה שעברה שוב תחת ידיה של נורית.
מעיין יצירתה שופע ונובע ללא הרף ובוער בה כקדחת. האירועים המתרחשים בהווה וגם אלו שכבר נכתבו בספרי ההיסטוריה כולם ביחד וכל אחד מהם משפיעים על מכלול היצירה העצום אליו נחשף המבקר בסטודיו של נורית שהוא מקדש מעט לאמנות המעורר השראה וקירותיו ספוגים באווירת עשייה שיש בה מחשבה ועומק.
הכתב והדימוי דרים ביצירתה בכפיפה אחת, משפיעים זה על זה ומושפעים זה מזה. המעברים ביניהם - הן התוכני והן הגרפי משמשים ביצירתה כמי שכותבת תווים ויוצרת פרטיטורה מפוארת לתזמורת סימפונית.
במחזור הדם התרבותי של ד"ר נורית צדרבוים קיים שפע בלתי נדלה של יכולות הבעה. ההבעה המילולית הייחודית הבאה לידי ביטוי בשירתה שהתפרסמה בספרים: "שאון של חול מתקתק בשקט", "כאן ציור", "כולם היו פני" ו- 'דיוקן בשירת אגם'
שעות ביקור בתערוכה: ימים א'-ה ושבת : 0930-17:00
יום שישי :09:30-15:00
נעילת התערוכה 13.5.2017
אתר האמנית:
http://nuritart.co.il/
מייל האמנית:
[email protected]
האמנית בפייסבוק:
https://www.facebook.com/nuritart?pnref=about
Nurit Cederboum
האמנית ביו-טיוב:
https://www.youtube.com/watch?v=y7QKlJjspAU
Nurit Cederboum
'ארטספואטיקה' - השקת ספר השירה 'כאן ציור' : 31.3.17

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.