הודעה לעיתונות

המשורר שמואל ירושלמי: מהמשרד לבטחון הפנים נושבות רוחות של שנאה, שטנה והסתה גזענית כלפי ציבורים שלמים

המכתב הדחוף להלן נשלח היום אל לשכת השר לבטחון הפנים:

שלום וברכה, לשר לבטחון הפנים גלעד ארדן! כותב לך שמואל ירושלמי - משורר, פעיל חברתי ואדם בעל-מצפון.

הסיבה שהניעתני לכתוב לך, הינה חוסר שביעות-רצוני (וזאת בלשון ההמעטה) מכך
שהמשרד בראשותך (על כל זרועותיו ומחלקותיו) נהפך ממשרד לבטחון-הפנים
למשרד לבטחון-המושחתים ועושי-עוול למיניהם.

איפה עוד (חוץ ממדינת ישראל), במדינה שמכנה את עצמה מדינה דמוקרטית ראינו
כדברים נוסח אלה, שסתם, בלי שום הוכחות וחצאי-הוכחות בשטח, אתה - שר
לבטחון-הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשייך הפועל תחת סמכותך - אתם
מאשימים בהאשמות סרק ציבורים שלמים בפשעים שככל הנראה בכלל לא נעשו אפילו
בידי אדם אחד? כאשר לפני כמה חודשים עבר על מדינת ישראל גל שריפות שנמשכו כשבוע ימים, איך זה יכול להיות שבלי שהיו הוכחות בידכם האשמתם את כלל "הערבים" בהצתות מכוונות?

למרות שאתם, במשרד לבטחון-הפנים ובמשטרת-ישראל ממשיכים להתעקש שלפחות חלק מההשרפות (בהתחלה טענתם, שכולן או כמעט כולן) נגרמו מהצתות מכוונות וכי למעשה מדובר בסוג חדש של "טרור ערבי" באמצעות הצתות. האם יש הוכחות כלשהן לטענה זאת? איפה ההוכחות? אם יש, אנא פרסמו אותן בלי דיחוי נוסף! ואם אין הוכחות כאלה - איך אתם מסוגלים, מבלי שיש לכם הוכחות מוצקות, להאשים ציבור שלם שמהווה 20% מכלל האוכלוסייה של מדינת-ישראל בביצוע עבירות שאין הוכחות לגבי ביצוען אפילו בידי אדם אחד בודד?

וכמה שבועות מאוחר יותר - כאשר יעקוב אל-קאעין, מורה ותושב הכפר הבלתי-מוכר אום אל-חיראן, נהרג לשווא בידי השוטרים שנשלחו להרוס את בתיהם של תושבי-הכפר, וכאשר באותה תקרית נהרג (גם זאת לגמרי לשווא) אחד השוטרים - גם אז טענתם (וגם הפעם, בלי שום הוכחות) שיעקוב אל-קאעין פעל בשירות אירגון המדינה האיסלמית.

כבר למחרת-היום, השקר שבטיעונים הללו משלכם התגלה לעיני כל. אבל, זה לא מנע מהשוטרים שבשירותך לעצור שלושה אנשים שבעת ביקורך ביפו העזו לשאול אותך שאלה בנוגע לכך האם המשטרה מתכוונת להעמיד לדין את השוטרים שהשתתפו בהרס אום אל-חיראן והיו מעורבים בהריגתו של יעקוב אל-קאעין בעת כשהגן על ביתו מפני הרס בידי-השוטרים שהפכתם אותם לזומבים ולרובוטים אילמים שבאופן אוטומטי מקיימים פקודות. ממתי להציג לשר שאלה שלא נוחה לו היא עילה למעצר? האם אתה סגנו של אלוהים, אשר פטור מלענות על שאלות?

ממשרדך, שלפי ההיגיון אמור לשמש חומת-מגן עבור אזרחי-המדינה מפני שרירות-לב ומעשי-עוול מצדם של בעלי-שררה מושחתים, מן המשרד שאתה עומד בראשו יוצאות היום רוחות-שנאה, שטנה והסתה גזענית כלפי ציבורים שלמים. לדעתי, גם עליך, גם על מפכ"ל המשטרה אלשייך להתבייש ולכבוש את פניכם בקרקע מרוב-חרפה על ההסתה הגזענית על גבול פאשיזם שהנכם עוסקים בה היום, במטרה להסיח את הדעת מהאוייב האמיתי - כלומר, בעלי ההון ששולטים במדינה ושודדים את העם. אתם - חברי-הכנסת, שרי-ממשלה וראשי-רשויות מקומיות משמשים להם פרגוד שמאחוריו הם מסתתרים מפני העם הסובל, המנוצל והיגע.

הגיע הזמן שתתחילו כולכם להבין, ששום הסחת-דעת מהבעיות החברתיות לא תעזור בידכם. העם העמל והיוצר לא ישתוק ולא יחשה לנצח. לכן, מספיק עם האשמות-השווא כלפי ערבים או כל ציבור או קבוצה חברתית אחרים בישראל. תתחילו לטפל בבעיות חברתיות קשות ובוערות. תתחילו לטפל בבעלי-ההון, שהם הם האוייב האמיתי של רוב החברה האנושית בארץ ובעולם.

בברכה! שמואל ירושלמי