מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 21/02/2017 10:53
נושא: טכנולוגיה והייטק
הודעה לעיתונות

חברת הארכיטקטורה היפנית המובילה KKAA אימצה פתרון BIM בענן של דאסו סיסטמס

דאסו סיסטמס, חברת ה- 3DEXPERIENCE, הכריזה כי חברת Kengo Kuma & Associates (KKAA), חברת האדריכלות המובילה ביפן, משתמשת בפתרון הייעודי לתעשייה "Design for Fabrication" כדי לקדם את איכות ויעילות התכנון האדריכלי שלה, עם סביבת תכנון שיתופית מבוססת ענן.

העיצובים של KKAA כוללים שימוש רב בחומרים אורגניים שישתלבו בסביבה הטבעית של המבנה – כולל שימוש בבמבוק, עץ, אבנים, ומשאבים אחרים שאינם אחידים וקבועים, ומכילים פרמטרים משתנים של אורכים, זוויות, חתכי רוחב, קשתות תבניות ועוד. עיצובים אלה באים לידי ביטוי בפרויקטים מרכזיים של החברה הכוללים את האצטדיון הלאומי החדש של יפן (האצטדיון לאולימפיאדת טוקיו 2020), מוזיאון V&A לעיצוב בדנדי, סקוטלנד, המוזיאון לאומנות עממית בסין של האקדמיה לאומנות (האנגזו, סין), ותחנת הרכב סנט דניס (פריז, צרפת).

הפתרון הייעודי לתעשייה "Design for Fabrication" של דאסו סיסטמס, המבוסס על פלטפורמת 3DEXPERIENCE, מספק ל- KKAA סביבה אמינה לתכנון דיגיטלי ושיתוף פעולה - החל מתכנון הקונספט ועד לייצור של הפרויקט האדריכלי המלא. פתרון זה למידול נתוני בניין (BIM) משפר את יכולות התכנון של פרמטרים מרובים ודיוק בנתונים של עיצובי KKAA. הוא גם מסייע ל- KKAA לטפל בחומרים אורגניים, שהם בעלי צורות, אורכים ופרמטרים אחרים שאינם קבועים, אשר מקשים על שימוש בהם באדריכלות.

בנוסף, בזכות הפתרון מבוסס הענן, “Design for Fabrication”, KKAA זוכה בסקלאביליות המאפשרת לה לתמוך בפרויקטים בינלאומיים עם שותפים הפועלים בטוקיו, פריז ובייג'ין. יישום הפתרון מעניק לשותפיה גישה למקור נתונים יחיד של הפרויקט בזמן אמת, ומאפשר תכנון ועיצוב על פי נתוני עדכניים בכל זמן ובכל מקום. בכך הוא חוסך טעויות ומפחית עבודה חוזרת לצורך תיקונים. הפתרון גם מאפשר לחזות בדיוק רב יותר עלויות ולוחות זמנים.

"Design for Fabrication מספק לנו יכולות שליטה בתכנון, אשר משפרות את המהירות והדיוק באופן דרמטי", אמר טושיקי מייג'ו, ראש חטיבת תכנון, KKAA. "הצוות שלנו יכול לגשת למשאב דיגיטלי אחיד כדי לתאם פרויקטים בצורה טובה יותר, לאסוף משובים, ולבצע כל התאמה הנדרשת בתכנון. בעתיד, אנו מתכננים להעמיק רמה זו של שיתופיות, במטרה לנהל פרויקטים מרובים לרוחב משרדים ברחבי העולם, תוך שמירה על האיכות של העיצובים שלנו".

"הפתרונות הייעודיים שלנו, אשר תפורים לתעשיית האדריכלות, ההנדסה והבינוי, מספקים רציפות דיגיטלית - החל מנתוני התכנון ועד למודל הייצור ברצפת הייצור - כדי למנוע עבודה מיותרת של תכנון, תיקונים ובזבוז", אמר מרטי דושר, סגן נשיא תעשיית ארכיטקטורה, הנדסה ובינוי, בדאסו סיסטמס. "אדריכלים ב- KKAA יכולים לעבוד ביעילות גבוהה יותר עם יצרנים וקבלנים ברחבי העולם, כדי ליצור חוויות אדריכלות עוצרות נשימה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.