האימפרסריו
האימפרסריו
האימפרסריו
האימפרסריו
האימפרסריו
האימפרסריו
האימפרסריו
האימפרסריו
הודעה לעיתונות

התזמורת הקאמרית הישראלית מציגה- האימפרסריו מאת מוצרט

התזמורת הקאמרית הישראלית וזמרי הקשר הווקאלי וינה-תל אביב מציגים: האימפרסריו מאת מוצרט

22-23 במרץ, מוזיאון תל אביב
25 במרץ, קונסרבטוריון עירוני, עכו

התזמורת הקאמרית הישראלית בשיתוף עם זמרי הקשר הווקאלי וינה-תל-אביב יעלו ב22,23,25 במרץ הפקה עכשווית ומסקרנת של האופרה "האימפרסריו" מאת מוצרט. בניצוחו של סטנלי ספרבר, על פי עיבוד ובימוי של רוזמרי דנציגר. ובהמשך הערב תבוצע הסימפוניה מס' 38, "פראג" גם היא מאת מוצרט.
ההפקה העכשווית שתועלה במוזיאון תל אביב, חותרת תחת הקלישאות המקובלות בציבור לגבי עולם האופרה ובה בעת מציירת קריקטורות של טיפוסים שאכן קיימים ב"תעשיית" האופרה. האימפרסריו יגולם בידי השחקן-פנטומימאי פיודור מקרוב. המצו-סופרן זלטה חרשברג תגלם את קליירון, הבריטון רובסון בואנו טאבארס מברזיל ייכנס למגפיו של באף, את דמותו של פוגלזנג יגלם הטנור האוסטרי פרנץ גורטלשמיט, ואת הזמרות הנופלות בקסמו יגלמו אביגיל גורטלר-הר-טוב, סופרן, כריסטינה פרכר, סופרן, איילת אמוץ אברמסון, מצו-סופרן. משתתף נוסף הוא רכב אספנות Harley Davidson 1972 כלי הרכב הגדול והגברי, סמל לכוחנות של חורצי-הגורלות, הסוכנים והמנהלים שעל פיהם יישק דבר.
ב-7 בפברואר 1786 הועלו באורנג'רי של ארמון שנברון שתי אופרות שהוזמנו על ידי הקיסר האוסטרי יוזף השני על מנת להנעים את זמנם של שמונים אורחיו. הייתה זו מעין תחרות משעשעת בין שני מלחינים וכן בין שתי סוגות: האימפרסריו - אופרה גרמנית קלילה ולמעשה זינגשפיל עם דיאלוגים משעשעים מאת מוצרט תמליל מאת גוטליב שטפני הבן. מנגד הוצגה האופרה האיטלקית מאת סליירי (מוזיקה תחילה ואחר כך המילה). שתי האופרות, הן זו של מוצרט והן זו של סליירי, נועדו להציג פרודיה על עולם התיאטרון והאופרה. הפקה נשענת לא רק על המקור של מוצרט ושטפני, אלא גם על האופרה האחרונה של ריכרד שטראוס "קפריצ'ו", שנכתבה בהשראת אותן שתי אופרות שהוצגו בשנברון בפברואר 1786. אף שב"אימפרסריו" של מוצרט לא חסרים האירוניה והגיחוך, הפקה זו הוקצנה לכדי גרוטסקה. לא רק כדי לומר אמירה כלשהי, אלא כמתן פורקן לזמרים, המצויים בסביבה תובענית וטובענית.
בהפקת האימפרסריו כל זמר ידבר בשפתו, ללא "תרגום בגוף הסרט", הטקסטים ידוברו כך שעל פי אינטונציית הדיבור תהייה כוונת המכוון ברורה.
משתתפים: סטנלי ספרבר, מנצח
רוזמרי דנציגר, עיבוד ובימוי
זמרי הקשר הווקאלי וינה-תל-אביב: אביגיל גורטלר-הר-טוב, כריסטינה פרכר, זלטה חרשברג, איילת אמוץ-אברמסון, פרנץ גורטלשמיט, רובסון בואנו טאבארס, פיודור מקרוב, שחקן ופנטומימאי
בתוכנית:
מוצרט: אופרה קומית "האימפרסריו"
מוצרט: סימפוניה מס' 38, "פראג"
מוזיאון תל-אביב לאמנות אולם רקנאטי:
22/03/17, יום ד', שעה 20:30 23/03/17, יום ה', שעה 20:30
קונסרבטוריון עירוני, עכו 25/03/17, יום ש', שעה 20:30

פרטים נוספים: עירית באום מאיו 0523479092, [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ.