הודעה לעיתונות

חידושים וגילויים בכנס "תרבות וארכיאולוגיה" במכללה האקדמית צפת

• כנס משותף לרשות העתיקות והמכללה האקדמית צפת

מעמדן של מערות בקבלה, חקר מערות ומפעלי מים תת קרקעיים קדומים, חידושים בחקר תקופת הבית השני בגולן, סיפורם העלום של 80 בתי כנסת ובתי מדרש אשכנזיים שהתקיימו ברובע היהודי הקטן בצפת, הם רק חלק ממחקרים וגילויים שיוצגו בכנס "תרבות וארכיאולוגיה – חידושים בחקר צפת והגליל" שיתקיים ביום שני, 20.3.2017 במכללה האקדמית צפת.

בכנס, המשותף לרשות העתיקות והמכללה האקדמית צפת, ישתתף פרופ' משה אידל, מחשובי חוקרי מחשבת ישראל והקבלה בעולם, חתן פרס ישראל למדעי היהדות ומרצה בחוג למיסטיקה ורוחניות במכללה, אשר יפרוס בהרצאתו מחקר חדש על טקסטים קבליים השופכים אור על מעמדן של מערות בקבלה וסיפור כתיבת ספר הזוהר במערה.

בכנס, המאורגן ע"י דר אליעזר שטרן, ארכאולוג מחוז גליל מזרחי וגולן מרשות העתיקות, וד"ר ינון שבטיאל, חוקר מערות ומרצה בכיר במכללה האקדמית צפת, ירצו שורה של אנשי אקדמיה, חוקרים וארכיאולוגים על מחקריהם בגליל. במהלכו יתקיימו גם סיורים סביב מבני המכללה ההיסטוריים במתחם הקמפוס, האוצרים בתוכם סיפורים מרתקים על תולדות הרפואה בגליל, בהדרכת שמואל הר נוי מנכ"ל המכללה, וסיור בעיר העתיקה של צפת בהדרכתו של הארכיאולוג יוסי סטפנסקי.

בין המחקרים הנוספים שיוצגו בכנס: פרויקט שימור בתי הכנסת הגליליים, התרבות החומרית בתקופה הממלוכית, מוסיקה ורוח - פיוטי המקובלים וניגוני החסידים בצפת, מה לארגון בני ברית בצפת ! סיפור הגירתה והתיישבותה של הקהילה הערבית אלג'יראית בסביבות צפת במאה ה-19 ועוד.

שמואל הר נוי:"המכללה מרחיבה את פעילותה החברתית והתרבותית בקהילה, ושימור תרבותה של העיר באמצעים אקדמיים, במסגרת חזונה לחיזוק העיר צפת ועיצובה 'כעיר מכללה' ".

הכנס יהיה פתוח לקהל הרחב והוא מתקיים באודיטוריום בית וואהל במכללה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.