מפרסם: השר אורי אריאל
תאריך: 22/03/2017 17:38
נושא: חברה, עבודה ורווחה
תמונה 1. וועדת העבודה, הרווחה והבריאות לקראת העברת חוק השירות הלאומי לקריאה שניה ושלישית. קרדיט: דוברות
תמונה 1. וועדת העבודה, הרווחה והבריאות לקראת העברת חוק השירות הלאומי לקריאה שניה ושלישית. קרדיט: דוברות
תמונה 2. השר אורי אריאל ומנכ"ל רשות השירות הלאומי- אזרחי שר שלום ג'רבי בסיור עם עמותת שלומית. קרדיט: יח"צ שלומית
תמונה 2. השר אורי אריאל ומנכ"ל רשות השירות הלאומי- אזרחי שר שלום ג'רבי בסיור עם עמותת שלומית. קרדיט: יח"צ שלומית
הודעה לעיתונות

אחרי 40 שנה: חוק השירות הלאומי עבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית

השר אורי אריאל, האחראי על השירות הלאומי: "אחרי 40 שנים אנחנו עושים צעד היסטורי שיתן מענה לעשרות אלפי מתנדבים".

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את חוק השירות הלאומי, לאחר עשרות שנים שבהן תחום השירות הלאומי- אזרחי לא היה מעוגן בחוק.

החוק עבר במליאה ברוב של 40 לעומת 12 שהתנגדו ונמנע אחד.

מטרת החוק היא לרכז ולקבוע כללים להסדרת השירות הלאומי, תוך שמירה זכויות המתנדבים.

החוק קובע אילו גופים זכאים לקבל תקנים של שירות לאומי, ומונע מארגונים אנטי ישראליים שעיקר מימונם מגיע מממשלות זרות לקבל מימון למתנדבים בשירות הלאומי. במסגרת החוק החדש, יידרשו ארגונים אלו לפנות לשר אריאל, הממונה על השירות הלאומי, לשם קבלת אישור להפעלת תקני שירות לאומי. השר יוכל להציב לארגונים אלו תנאים לשם קבלת מתנדבי שירות לאומי ואף לסרב להעניק אישורים.

תהליך החקיקה החל לפני מספר שנים אך מאז לא הגיע לקו סיום. שר החקלאות, אורי אריאל הממונה על השירות הלאומי, הביא היום בצעד היסטורי לסיום התהליך.

השר אורי אריאל:

"אחרי 40 שנה שהפרויקט הלאומי העצום של השירות הלאומי יצא לדרך, אנחנו עושים היום צעד היסטורי. חוק השירות הלאומי יתן מענה לכ- 18,000 מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי, שמספרם הולך ועולה עם השנים.

לראשונה החלטנו שארגונים אנטי ציוניים החותרים תחת קיומה של מדינת ישראל, לא יקבלו מימון למתנדבי שירות לאומי ולמעשה לא יוכלו להעמיד תחתם מתנדבי שירות לאומי.

כיום יש לצערנו תהליך קשה וכואב של פגיעה בציבור הדתי בצה"ל, ואנחנו מביאים חיזוק משמעותי לשירות הלאומי עבור הציבור הרחב והבנות הדתיות בפרט. ההתנדבות בשירות הלאומי עבור הבנות הוא לא פחות חשוב ומשפיע מתפקידי הצבא.

אני מודה ליו"ר וועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ אלי אללוף ולחברי הכנסת שולי מועלם, בצלאל סמוטריץ', מירב בן ארי ואמיר אוחנה שעבדו קשה ופעלו לקידום החוק. אני מודה לאנשי רשות השירות הלאומי- אזרחי ולעומד בראשה, המנכ"ל שר שלום ג'רבי".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, שפעלה לקידומו של החוק:

"לפני 40 שנה, הרב צפניה דרורי הגה ויזם את רעיון השירות הלאומי אזרחי. במרוצת השנים אחד הפרויקטים הגדולים של הציונות הדתית הפך לאמצעי לשירות משמעותי עבור רבים בחברה הישראלית שאינם משרתים בצה"ל. לאורך כל הזמן הזה, השירות הלאומי לא היה מוסדר בחקיקה – על זכויות המתנדבים ועל הדרישות כלפי הארגונים המפעילים.

לאחר עשר שנים של הליך חקיקה ארוך, אליו הצטרפתי לפני ארבע שנים, הצלחנו להעביר את החוק. אני מודה לחברי השר אורי אריאל על העבודה המאומצת והמשותפת בקידום החוק".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- השר אורי אריאל.