הודעה לעיתונות

כנס מקצועות הבריאות ה-4 במכללה האקדמית צפת ובפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל

"כיצד תראה הבריאות שלנו בעוד 10 שנים"
בכנס מקצועות הבריאות ה-4 במכללה האקדמית צפת
ובפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל.
יום שני 27.3.2017 בית יגאל אלון בצפת.

מערכת הבריאות בישראל, בדומה למערכות בריאות בעולם המערבי, ניצבת בפני אתגרים משמעותיים. כנגד הצרכים הגדלים הנובעים מהגידול הדמוגרפי, מעלייה בתוחלת החיים ומריבוי המחלות הכרוניות, עומד המחסור ההולך וגדל במשאבי כח אדם רפואי, בתשתיות מתקדמות ובשירותי בריאות.

מול אתגרי מערכת הבריאות, משרד הבריאות רואה פוטנציאל משמעותי לשיפור ולשינוי תהליכים בשילובן של טכנולוגיות מידע ותקשורת. הטכנולוגיות משפיעות באופן ניכר על תחומי החיים השונים, יכולות לייצר גם תשתית לקידום מהלכים פורצי דרך בתחום הבריאות הדיגיטלית המשפיעים על שירותי הרפואה במאה ה-21.

'כנס מקצועות הבריאות ה-4', המתקיים השנה בשיתוף המכללה האקדמית צפת והפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל, יעסוק "באתגרי ההווה והעתיד במערכת הבריאות בישראל". בין המשתתפים בכנס: פרופ' רוני גמזו, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות והיום מנהל המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי, שירצה על שיתוף מידע בין ארגונים במסגרת פרויקט Big Data תוך שילוב ביניהם. כמו כן, משתתפים גם נושאי תפקידים בכירים במשרד הבריאות, אנשי אקדמיה ומחקר, שיציגו את השינויים הטכנולוגיים, האתגרים והחידושים אשר ישפיעו על בריאות הציבור בעשור הקרוב. הנושאים שידונו בכנס הם: תוכנית הבריאות הדיגיטלית העוסקת בקידום מערכת הבריאות על ידי מינוף מיטבי של טכנולוגיות המידע והתקשורת, הערכת איכות ובטיחות השירות בבתי חולים, תרומת הרפואה המשלימה לחולי סרטן, הגנום האנושי חששות והזדמנויות במאה ה-21, טכנולוגיות מתקדמות שישפיעו על בריאותנו בעתיד ועוד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.