מפרסם: ניר הירשמן תקשורת
תאריך: 23/03/2017 12:25
נושא: חברה
הודעה לעיתונות

בעקבות הדיווחים על פיטורים המוניים בחברת 'טבע': מתמודדים עם פיטורים? יש לכם זכויות!

פורטל מקיף באתר "כל זכות" מרכז את כל המידע על הזכויות העומדות לרשותם של עובדים שהתבשרו על פיטוריהם

בעקבות הפרסומים הבוקר (ה') על כוונתה של חברת 'טבע' לפטר מאות מעובדיה לאחר חג הפסח, מבקשים באתר 'כל זכות' להזכיר כי לרשותם של עובדים שהתבשרו על פיטוריהם, עומדות זכויות רבות עליהן ניתן ללמוד בפורטל 'סיום יחסי עבודה' שהוקדש לנושא באתר 'כל זכות', המגיש את המידע לציבור בחינם וללא כל כוונת רווח.

כך למשל, בפורטל ניתן למצוא את כל המידע על ההליך התקין לסיום יחסי העבודה הכולל הודעה מוקדמת לפיטורים, שימוע לפני פיטורים, אישור על תקופת העבודה, ערעור על פיטורים, דיווח על הפסקת תשלומים לקופות הגמל, הפנסיה או קרנות ההשתלמות ועוד. בנוסף, בפורטל ניתן למצוא מידע גם על התשלומים השונים להם זכאי עובד שפוטר מעבודתו דוגמת פיצויי פיטורים – חישובם ומשיכתם, פדיון חופשה שנתית ופדיון דמי הבראה. עו"ד שרון הורנשטיין, העורך הראשי של אתר 'כל זכות' מסביר: "הליך הפיטורים מורכב משלושה שלבים מרכזיים אותם חשוב לבצע באופן תקין על מנת שהפיטורים ייכנסו לתוקף. ראשית, על המעסיק לזמן את העובד לשימוע בכדי לאפשר לו להשמיע את טיעוניו. לאחר מכן, במידה והמעסיק החליט על פיטורים, יש להעביר לעובד מכתב פיטורים רשמי שמיד לאחר קבלתו תחל "תקופת הודעה מוקדמת" התלויה בוותק של העובד. במידה ואחד ממרכיבי ההליך התבצע באופן לקוי, לרשותו של העובד עומדת הזכות לפנות לבית הדין לעבודה ולערער על פיטוריו. המעסיק חייב לשלם לעובד פיצויי פיטורים ולהעניק לו מכתב המורה לקרן הפנסיה של העובד לשחרר את הכספים לטובתו. בהקשר זה, חשוב להדגיש כי לעובדים ניתנות גם מספר הטבות מס משמעותיות, בהן פטור ממס הכנסה על פיצויי הפיטורים ופריסת תשלום מס הכנסה על פיצויי הפיטורים".

עוד מסביר הורנשטיין, כי "עובד שפוטר יכול לנקוט מספר צעדים שיכולים להקטין את תשלום מס ההכנסה שעליו לשלם כגון ייעוד חלק מכספי הפיצויים שהופרשו לביטוח הפנסיוני לצורך קצבת פנסיה או לצורך משיכה עתידית וכך להימנע מתשלום מס הכנסה היום ולדחות אותו למועד מאוחר יותר, ואף לזכות אותו בפטור מוחלט או חלקי מתשלום מס על כספים אלה. חשוב מאד שעובדים שפוטרו ידאגו לשמירת רצף זכויותיהם הפנסיוניות במהלך התקופה של בין עבודות וזאת באמצעות הסדר ריסק או תשלומים עצמיים לביטוח הפנסיוני על מנת שלא יאבדו את הזכויות שצברו "

עוד בפורטל, ניתן לקבל מידע מקיף גם על פיטורים פסולים מסיבות שונות, זכויות בתקופה שלאחר סיום העבודה ושורה של זכותונים ומדריכים נוספים שביכולתם לסייע לציבור בעת הצורך.

"כל זכות", הוא מאגר המידע החופשי והגדול בישראל המרכז תחת אתר אחד את כל המידע על זכויות תושבי ישראל והדרכים לממשן. המידע באתר, כתוב בשפה פשוטה וברורה, מוגש לציבור בחינם, באופן חופשי וללא כל כוונת רווח. "כל זכות", שירת בשנה האחרונה מעל ל- 4 מיליון גולשים ייחודיים והוא מכיל למעלה מ- 6,500 דפי מידע בעברית, ערבית ואנגלית במגוון נרחב של תחומי חיים, בהם זכויות עובדים, בריאות, בעלי מוגבלויות, נשים, זקנה, ניצולי שואה ועוד. המאגר, הוא תוצר של שיתוף פעולה מתמשך בין עשרות ארגונים ומומחי זכויות מובילים מהממשלה, ארגונים חברתיים ואקדמיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ניר הירשמן תקשורת.