Trend Micro
Trend Micro
הודעה לעיתונות

מחקר משותף של Trend Micro והאינטרפול מראה כי פשעי סייבר גדלו בצורה משמעותית במערב אפריקה

הונאות שהופעלו כנגד ארגונים ואנשים גדלו אקספונניציאלית מ-2013 ועד היום

המחקר מראה כי פשעי הסייבר הגדלים הם חלק מכלכלת הסייבר המחתרתית

Trend Micro, מובילה עולמית באספקת פתרונות סייבר ואבטחת מידע, והאינטרפול מפרסמים מחקר משותף שערכו אודות פשעי סייבר במערב אפריקה שתוצאותיו מראות גידול אקספונניציאלי בפשיעה כנגד ארגונים ואנשים פרטיים.

פשיעת הסייבר במערב אפריקה מורכבת משני שחקנים עיקריים : שחקני יאהו ושחקני השלב הבא בפשיעת סייבר. שחקני יאהו נקראים כך על שום נטייתם לתקשר בינם לבין עצמם דרך אפליקציות ביאהו. הם הפכו לשחקנים משמעותיים במפת הפשיעה הסייברית באפריקה בתחילת שנות ה-2000 , תוך התמקדות בהונאות שאינן טכנולוגיות כמו הונאות שכר, הונאות התייר התקוע והונאות על רקע רומנטי. שחקני השלב הבא מבצעים הונאות מתוחכמות יותר כמו הונאות דואר אלקטרוני והונאות מס. ההונאות המתוחכמות יותר דורשות יותר זמן והשקעה אך התוצאות שעומדות על $140,000 בממוצע להונאה מצדיקות את המאמץ.

"שיתוף הפעולה המתמשך שלנו עם האינטרפול מיועד להפחית את הסיכונים מצד פושעי הסייבר ברחבי העולם, במחקר הזה התמקדנו במערב אפריקה" אמר ריימונד גיינס, מנהל הטכנולוגיות הראשי של Trend Micro. " בזמן שאין עדיין זירת פעולה מחתרתית, פשיעת הסייבר מתפשטת במערב אפריקה. הגישה ואופן הפעולה של פושעי הסייבר כמו גם צורת התקשורת שלהם מובילים לאקו סיסטם שלא חווינו עד כה. הטבע הייחודי של פשיעת הסייבר במערב אפריקה מוביל מטבע הדברים לתהליך ייחודי בשלבי הבאת הפושעים לדין."

ממצא יציב אחד שמצא המחקר המשותף לאינטרפול ול- Trend Micro הוא שכל זירת פעולה מחתרתית בעולם משקפת את התרבות של האזור הגאוגרפי בו היא פועלת ומערב אפריקה אינה יוצאת דופן. פושעי סייבר מתקשרים בצורה גלויה ואפילו נפגשים פנים אל פנים להחלפת מידע אודות הצורה הטובה ביותר לתקוף ארגונים, לתמיכה ואף מעודדים שחקנים חדשים להיכנס לתחום.

" מחקר משותף זה מראה כי פושעים ברחבי אפריקה מתמקצעים יותר, זירת הפעולה המחתרתית שלהם גדלה ותידרש אכיפה חזקה ותקיפה יותר על מנת להתמודד איתם בעתיד הן בהשקעה בהכשרת חוקרים מיומנים יותר והן בחקיקת חוקים המתאימים לסוג פשיעה מתקדם כזה." אמר נובורו נקטני, מנהל בכיר ביחידת הייזום הגלובאלי של האינטרפול ( Executive Director of Interpol's Global Complex for Innovation – IGCI) " בנוסף ליצירת מודעות לפשיעת סייבר במערב אפריקה, המחקר גם מדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין הציבורי והאישי לזיהוי ועצירת הפושעים כמו גם לחינוך ולימוד ארגונים וממשלות כיצד להתגונן בפני פשיעת סייבר.

המחקר המשותף עם Trend Micro כמו גם פעילויות אחרות שנוקט האינטרפול מדגימים את המחויבות המתמשכת של הארגון להפחתת הנזקים הנגרמים מפשיעת סייבר לכלכלה והחברה העולמית". לאינטרפול ול- Trend Micro שותפות ארוכת שנים הכוללת מבצעים ומחקר להפלת רשת הפושעים על מנת להבטיח עולם דיגיטלי בטוח יותר. פעילות משותפת כזו הביאה למאסר של רשת פושעי סייבר ניגרית, בשנת 2016, שסחטה 60 מיליון דולר מעסקים ברחבי העולם. סיכם נקטני.

לפרטים נוספים אודות המחקר במערב אירופה:
https://www.trendmicro.com/vinfo/us/security/news/cybercrime-and-digital-threats/west-african-underground

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קו ישיר יחסי ציבור.