הודעה לעיתונות

מירי רגב רוצה שקט בספריה? נעשה לה רעש בחוץ! - אירוע מחאה מחוץ לספריה העירונית בקרית אונו

השבוע אנחנו - שוברים שתיקה - בכל מקום. והימין, כמו תמיד - מפחד.

אנחנו ממשיכים לדבר על השירות שלנו בשטחים, הימין ממשיך לנסות להשתיק אותנו, וכרגיל - נכשל.
אנו מזמינים את כל שאפכת להם לבוא לעמוד איתנו באירועי הימים הקרובים מול נסיונות ההשתקה האלו ולהראות שאנחנו ממש לא נכנעים!

מירי רגב רוצה שקט בספריה? נעשה לה רעש בחוץ! - אירוע מחאה מחוץ לספריה העירונית בקרית אונו

היום, שלישי 4.4.17 | רח׳ המייסדים 5 | קרית אונו

שרת התרבות שוב משתמשת באיומים ובסנקציות כדי לסתום פיות ולנסות להסתיר את הכיבוש. מירי רגב מפחדת שתושבי העיר ישמעו מחיילים מה קורה בשטחים, עושה (שוב) יד אחת עם בנצי גופשטיין וביחד הם מנסים למנוע את קיום האירוע.

אבל זה לא ילך להם.

מירי רגב ניסתה למנוע מעשרות לשמוע על הכיבוש בתוך הספריה – אז היא תקבל מאות מחוץ לספריה.

כמו בבאר שבע, גלריה ברבור ופרדס חנה, וכמו בכל פעם שהם מנסים לסתום לנו את הפה - ניפגש ברחבת הספריה העירונית של קרית אונו – לוחמים לשעבר, אזרחים ותושבי העיר - כדי להגיד ביחד די לכיבוש ודי להשתקה!

זה לא חדש - מירי רגב מפחדת מהלוחמות והלוחמים ששברו שתיקה

"שומרי סף שוברים שתיקה"

יום חמישי | 6.4.17 | גלריה ברבור | רח׳ שירילזי 6 י-ם

ביום חמישי הקרוב, 6.4, יגיעו לגלריה ברבור בירושלים האנשים שמכירים את השטח יותר טוב מכולם. עמי איילון, מוטה קרמניצר, כרמי גילון ואליק רון ידברו על הצל הכבד שחמישים שנות כיבוש מטילות על מוסריותו של צה"ל, על הדמוקרטיה ועל החברה הישראלית כולה.

ובשוטף...

אנחנו ממשיכים לפעול במרץ ולספר בכל מקום על המחיר המוסרי של שליטה צבאית ארוכת שנים במיליוני פלסטינים. מתחילת השנה האזרחית נפגשנו עם למעלה מ-2000 ישראלים וישראליות שלקחו חלק בפעילות הארגון ונחשפו למציאות הכיבוש שמתרחשת כבר 50 שנה בשמם ובשם כולנו.

רק בחודש מרץ ערכנו סיורים לכ-20 קבוצות, ביניהן מרצים מהאוניברסיטה העברית, מכינת מלח הארץ ועוד, והראינו להם איך באמת נראה כיבוש.

בנוסף, העברנו יותר מ-10 הרצאות וחוגי בית, בין היתר בתמרת, כמון, עין החורש, תל אביב, אוניברסיטת חיפה, גימנסיה הרצליה ועוד.

בשבועות האחרונים נפגשנו גם עם מספר רב של תלמידי מכינות קדם צבאיות, שבמסגרת "שבוע שטחים" ביקשו להכיר את המציאות בגדה המערבית דרך עיניהם של הלוחמות והלוחמים ששירתו שם והחליטו לשבור שתיקה. על ההשפעה העמוקה של הסיורים עימנו על החניכים ועל השיח במכינות שמענו גם מרבים מהמדריכים.

ובשטח...
גם במסגרת פעילות השטח שלנו אנחנו נמצאים בהילוך גבוה.

לאחרונה לקחנו חלק בקונגרס העממי, במסגרתו ישבו למעגלי שיח אלפי ישראלים ופלסטינים. לקראת ציון חמישים שנות כיבוש, חברנו לקואליציה של ארגונים הפועלת לסיום הכיבוש. אנחנו גאים להיות חלק ממחנה התומך בערכי הדמוקרטיה וזכויות אדם, ולצעוד לצד ארגונים רבים בקריאה משותפת לסיום הכיבוש. התחלנו ביריד ארגונים שהתקיים ברחוב רוטשילד בתל אביב, ובהמשך צעדנו ברחובות ירושלים ודרשנו עתיד טוב יותר עבורנו ועבור הפלסטינים.

עם החזרה מחופשת הסמסטר, שבנו לפעול גם ברחבי הקמפוסים. לאחרונה השתתפנו ביריד ארגונים באוניברסיטת בן גוריון, שם פגשנו סטודנטים רבים וסיפרנו להם על חוויות השירות שלנו בשטחים. בנוסף, אנחנו ממשיכים לשתף פעולה גם עם תאים סטודנטיאליים נוספים בכל הקמפוסים בארץ.

ריצ'ארד גיר הגיע לחברון

לפני מספר שבועות לקחנו את ריצ'ארד גיר לסיור בחברון כדי להראות לו את מה שאנחנו כבר מכירים מקרוב מדי - איך נראית עיר פלסטינית שבליבה התנחלות, ומה נדרשים חיילי צה"ל לעשות כדי לשמר את הכיבוש.

אנחנו שמחים על ההזדמנות לחזק את הקשר עם שותפים כמו גיר, שאכפת להם מהמקום הזה וחולקים איתנו את האמונה בערכי זכויות אדם ודמוקרטיה.

עבור מתנחלי חברון ברוך גולדשטיין הוא גיבור

גם בפורים הזה מצאנו את עצמנו, חיילי צה"ל, משמשים כחברת הליווי והאבטחה הפרטית של מתנחלי חברון, בזמן שהמתנחלים נהגו באלימות וגסות, ואף תקפו גן ילדים פלסטיני תוך שהם מטרידים ומקללים את תושבי השכונה.

מוקדם יותר באותו יום צולמו ילדי המתנחלים שרים צועקים "ברוך הגבר" ו"מוות לערבים" בחצר שכונה פלסטינית.

אירועים מהסוג הזה מדגישים את חשיבות הדוח החדש שהוצאנו, "הפיקוד העליון – השפעת מתנחלים על פעילות צה"ל בגדה המערבית".

אנחנו ממשיכים לקיים פעילויות מגוונות ורבות, ולספר לציבור הולך וגדל על חוויותינו כחיילים וחיילות בשטחים.

לא נפסיק לפעול בכל החזיתות עד שהכיבוש יסתיים.