הודעה לעיתונות

חג חרות שמח באמת: סדר פסח אלטרנטיבי / הגדת היובל - הגדה מיוחדת לסיום שליטתנו על העם הפלסטיני

אני שמחה לשתף אתכם בפרי עמלנו החדש ב-SISO, אשר זה עתה הושק - 'הגדת היובל'.שנת החמישים היא שנת החירות ככתוב בספר ויקרא: “וקְדִַשְּׁתֶםּ אֵת שְׁנַת הַחֲמִשִּׁים שָׁנָה וקְּרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ לכְׇל־ישְֹׁבֶיהָ”. השנה היא שנת החמישים לשליטת מדינת ישראל על הפלסטינים. זו העת לחירות ולשלום.

שלושים יוצרים והוגים מכל רחבי העולם היהודי חברו יחד והציעו, במדרש, בשיר, בזעקה מוסרית, פרשנויות בנות זמננו לקטעי ההגדה של פסח. את ההגדה ערך ד"ר תומר פרסיקו ועיצבו סטודיו מיכל סהר (בצירוף איוריה המקוריים של האמנית אירית חמו).

אנו מפיצים את ההגדה בין שוחרי השלום בפרט ובקרב הקהל הרחב בכלל, (אחלה מתנה לפסח 😉).

ניתן לרכוש את ההגדה בעברית כאן - https://www.siso.org.il/sisohaggadah, ואת ההגדה באנגלית כאן- http://nif.org/sisohaggadah. שתי ההגדות זמינות לעיון אונליין במהדורה דיגיטלית.

בברכה,
ג'סיקה מונטל

SISO: Save Israel. Stop the Occupation
www.siso.org.il

סדר פסח אלטרנטיבי:
"עדיף לרדוף שלום מאשר לשכלל כלוב, ולגלות שזה אנחנו שבפנים"

רציתי לאחל לכם חג שמח ולהזמין אתכם להגיע ביום ראשון הקרוב לסדר האלטרנטיבי שמרצ מארגנת עם ארגון SISO. פסח הוא חג שכולו בסימן שחרור משעבוד, ואי אפשר לחגוג אותו מבלי לזכור שכבר 50 שנה שאנחנו מתחזקים שלטון כיבוש צבאי בשטחים. בשיר ההתעוררות שכתב לנו ימי ויסלר בבחירות האחרונות מופיעה השורה הבאה: "כיי עדיף לרדוף שלום מלשכלל כלוב, ולגלות שזה אנחנו שבפנים". היא היתה מדויקת אז והיאא מדויקת עדיין. מי שמשעבד אחרים, לא יכול להיות חופשי, ואי אפשר לחגוג את חירותינו בזמן שקילומטרים מאיתנו עם מייחל לחופש.

הסדר יתקיים ביום ראשון, 9.4.2017, בשעה 17:30 במועדון הבסקולה, ברחוב הרכבת 72, תל אביב. נקרא בו קטעים מ"הגדת היובל", שנכתבה במיוחד לשנת היובל לכיבוש. הצטרפו אלינו.

בברכה,
ח"כ זהבה גלאון