מפרסם: ריבלין תקשורת המונים
תאריך: 12/04/2017 13:08
נושא: ספרות
כריכת הספר
כריכת הספר
הודעה לעיתונות

ספר חדש מבית הוצאת "כתב" "חסידילנד" מאת משה רב פוגל

*היום בו תוקם חסידות צברית בישראל*

ספר שישי במספר למשה רב פוגל, הוגה דעות הלכתיות המתמחה במחשבת הרמב"ם והחסידות), חוזר בתשובה, מהנדס בתעשיות הביטחוניות ואיש צבא לשעבר, המנסה להציע פתרון עתידי, עבור הדורות הבאים, לפלגנות ולסכסוך הפנימי שצוברים תאוצה וזאת על ידי הקמת חסידות צברית ששואבת את יסודותיה מן הישראליות החדשה ולא מהגולה* ספר שחציו אוטופיה פרוזאית וחציו עיון המבוסס על אסמכתאות עיוניות ומנומקות* 296 עמודים, מחיר 70 ש' בהוצאת "כתב"
בימים בהם נדמה שעומק הפלגנות במדינת ישראל בין דתיים לחילונים, ימנים ושמאלנים, יהודים וערבים חיבור חדש מנסה להציע עוד פתרון עתידי שעשוי למנוע אולי את המשך העמקת הפלגנות בחברה הישראלית. הפתרון הוא הקמת חסידות ישראלית-צברית שתשלב פתיחות, איכות ויהדות. רב, רופא, מהנדס חקלאי, ספורטאי, עובד מדינה ופילוסוף חלקם דתיים, אחד מהם חרדי וחלקם אינם שומרי מצוות, החליטו שהגיע הזמן להקים חסידות צברית בארץ ישראל. הם קראו לה אחים, "אחוות חסידים מאמינים". צעיר ישראלי דתי, חוזר בתשובה שמחפש את הדרך לשלב חומר ורוח הן על פי ערכי היהדות תוך שילוב של ראייה חיובית של הזולת באשר הוא וקבלתו. רעיונותיו של חבקוק נוגעים באושיות הקיום החברתי והיהודי בהיבטים של טיוב השיח הציבורי, החברתי, האמונה התפילה השבת אבל גם איכות סביבה, יחס לאחר, לשונה קידום שלום ועוד.
הספר משלב יחדיו פרוזה ועיון. בחלקו השני של הספר מבסס המחבר את משנתו על אסמכתאות עיוניות ומנומקות להקמת מצע ותקנון לחסידות צברית ההולמת את המקום והזמן. חסידות שמחד אינה ממוסגרת וממוסדת, אין לה כל סגנון לבוש והתנהגות ואף אינה קשורה לאדמו"ר מסוים – כפי שקיים היום בכל החסידיות – אלא מתוך שאיפה של החסידים שפעולתם תקיף את כלל תחומי החיים מתוך השקפה יהודית-ישראלית ממלכתית.
בספריו מנסה משה רבפוגל להנגיש לציבור קוראיו נושאים יהודים ולאומים מתוך ראייה ממלכתית. ספריו הקודמים עוסקים במחשבת הרמב"ם והחסידות עיקרי האמונה, שמירת בריאות הגוף והנפש עפ"י הרמב"ם (הוצאת מוסד הרב קוק) החוט המשולש (מסה תורנית) בהוצאת כתב, חסידות וקוממיות (כתב) ועוד.

כותב על הספר רבה של העיר רמת גן הרב יעקב אריאל: " ספר זה הוא חריש ראשוני, שבא לעורר את הלבבות. עוד רבה וארוכה הדרך. יש לשדר לעבד, לזרד, לנכש לזמר ולדשן עד שתצמח משנה סדורה של החסידות החדשה. בעיקר זקוקה היא למנהיגות סוחפת. מי ייתן שההתעוררות שספר זה יביא תביא בכנפי המנהיגות שכזו"

משה רב פוגל, נשוי אב לשניים מתגורר ברמת גן.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ריבלין תקשורת המונים.