מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 17/04/2017 23:46
נושא: טכנולוגיה והייטק
הודעה לעיתונות

סטודנטים זכו בתחרות של אילון מאסק לתכנון תאים שינועו ב- Hyperloop באמצעות פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס

דאסו סיסטמס, הכריזה כי 3 צוותי אקדמיה שהשתתפו בתחרות Hyperloop Pod של SpaceX, השתמשו בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס כדי לתכנן ולפתח את התאים שמהווים את העתיד לנסיעה במהירות גבוהה. הצוותים המתחרים הם מהאוניברסיטה הטכנית של Delft, האוניברסיטה הטכנית של מינכן, והמכון לטכנולוגיה של מסצ'וסטס.

הצוותים עשו שימוש באותן אפליקציות וירטואליות שמעילים בתעשייה המסחרית, כדי לדמיין, לחקור וליצור את חוויות הדור הבא לתנועה באוויר, בחלל, ביבשה ובים. החל מהמטוס הסולארי הראשון שהקיף את העולם ללא דלק ועד לפיתוח רכבים חשמליים ואוטונומיים לחלוטין וספינות מתקדמות.

הטכנולוגיה של דאסו סיסטמס אפשרה לעשרות סטודנטים בכל צוות לשתף פעולה בתהליך התכנון, לנהל מורכבות הנדסית, ולבצע סימולציה של ביצועים בעולם האמתי עבור התאים שלהם, וכדי לבנות מאפיינים שבידלו אותם מ- 24 המתחרים האחרים.

האוניברסיטה הטכנית של Delft זכתה במקום הראשון הכולל ובפרס מיוחד עבור תכנון ובנייה. הקבוצה תכננה באמצעות פלטפורמת 3DEXPERIENCE בענן, תא המסוגל להגיע למהירות של יותר מ- 1,200 קילומטר בשעה, מאסה של 149 ק"ג, חיכוך מזערי של אוויר ומערכת בלמים בטוחה. האוניברסיטה הטכנית של מינכן, אשר עשתה שימוש באפליקציות CATIA, הגיעה למקום השני, וקיבלה את הפרס על התא המהיר ביותר. המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, אשר עשה שימוש באפליקציות SOLIDWORKS, הגיע למקום השלישי הכולל וזכה בפרס הבטיחות והאמינות.

הרעיון של Hyperloop, אשר מתבסס על תא שנע בתוך צינור במהירות גבוהה, נחקר כחלופה בטוחה, מהירה, סביבתית וזולה יותר ביחס לאמצעי תחבורה קיימים. תחרות ה- Hyperloop Pod נוצרה על ידי אילון מאסק ו- SpaceX כדי להאיץ את הפיתוח של אבות טיפוס אפשריים ל- Hyperloop, וכדי לעודד חדשנות של סטודנטים באמצעות אתגר לתכנון ובניית התא הטוב ביותר ל- Hyperloop.

"איזה הישג של הצוותים המנצחים בתחרות ה- Hyperloop Pod! שהסטודנטים בהם מייצגים את עתיד ההנדסה, שצפוי להביא עמו רעיונות שישנו באופן מהותי את הדרך בה אנו חיים", אמר פיליפ פוסטייר, סגן נשיא, פעילות גלובלית וקהילות, דאסו סיסטמס. "דמיינו את החוויה של נסיעה נוחה בין ערים גדולות בזמני שיא, הודות לאנרגיה מתחדשת. דאסו סיסטמס גאה בכך שהטכנולוגיות שלה שיחקו תפקיד ביצירת התאים הזוכים בתחרות".

יותר מ- 5 מיליון סטודנטים ב- 40,000 ארגונים אקדמיים משתמשים כיום באפליקציות וירטואליות של דאסו סיסטמס, כדי להכין אותם לקריירה במדעים, הנדסה, טכנולוגיה ומתמטיקה, שהם חלק מרכזי מיצירת חדשנות בת קיימא.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.