צילום אוליבר מילר
צילום אוליבר מילר
צילום אוליבר מילר
צילום אוליבר מילר
צילום אוליבר מילר
צילום אוליבר מילר
הודעה לעיתונות

להקת תיאטרון מחול ירושלים מגיעה לתל אביב עם המופע "כשאגדל להיות קטן"

מופע מחול מקורי בהשראת יאנוש קורצ'אק

כוריאוגרפיה וניהול אמנותי: תמרה מיאלניק (בת לניצולי שואה)
יום ג', 25/4/2017, בשעה 20:30, מרכז סוזן דלל, תל אביב

להקת תיאטרון מחול ירושלים מגיעה לתל אביב, במיוחד לציון יום השואה, עם מופע המחול המקורי בהשראת יאנוש קורצ'אק "כשאגדל להיות קטן". המופע אותו יצרה הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית תמרה מיאלניק, שואב את השראתו מתוך כתביו של יאנוש קורצ'אק - פרקים מיומנו, וקטעים מתוך סיפוריו: "הרשל'ה והרב המשוגע" ו"אסתריקה". המופע משלב בין אמנות המחול, התיאטרון ווידאו ארט ומספר את סיפורו של קורצ'אק החל ממלחמת העולם הראשונה ועד למותו לצד תלמידיו.

תמרה מיאלניק, יוצרת המופע משתפת בהתרגשות: " העלאת המופע לציון יום השואה בישראל מעניקה לי כבת לניצולי שואה משמעות חזקה ומרגשת מאד. במופע ישנו חיבור בין שני עולמות אשר קרובים לליבי ואותם אני חוקרת כבר למעלה מ-40 שנה: הזהות היהודית אשר נשענת על התרבות והשפה, ועולם המחול אשר מבטא מחשבות ותחושות באופן מופשט ושונה. זוהי סגירת מעגל עם ילדותי, עם בית הוריי, וזו אמירת תודה צנועה לאיש אשר הקדיש את חייו לילדים באשר הם."

השילוב המיוחד על הבמה בין שחקן תיאטרון המגלם את דמותו של יאנוש קורצ'ק, רקדני מחול מודרני, מוסיקה ייחודית וקטעי ווידאו ארט, מביאים לידי ביטוי אמנותי את סיפור חייו ומורשתו של קורצ'אק: תרומתו הרבה לאנושות שכן בהשראתו נכתבה האמנה לזכויות הילד ואומצה על-ידי אונסקו; וכן עובדת היותו יהודי ולא פולני נוצרי כפי שרבים נטו לחשוב.

בשנת 2007 העלתה תמרה מיאלניק בקו-פרודוקציה עם המחזאי הצרפתי, פרננד גרניה, את המופע בבכורה בצרפת, בפסטיבל התיאטרון האירופאי, וזכתה לביקורות נלהבות. מאז, כעשור, מסתובב המופע ברחבי העולם ובארץ ומעביר באמצעים אמנותיים את מורשתו, סיפור חייו ומותו של האיש שעיצב ועדיין מעצב ברוחו חינוך דורות של ילדים.

כוריאוגרפיה וניהול אמנותי: תמרה מיאלניק
רקדנים: אנטולי שנפלד, יוקו אימזייקה, קייטלין האפר, מאיה פופובה, ספיר דוד, אמיר מי-טל, לילך סגיר
שחקן: יהונתן בן חיים
ניהול חזרות: איל נחום
מפיק: צביקה מונסונגו
מוסיקה: חנה אג'יאשווילי
וידאו ארט: יהודית דרמון
עיצוב תאורה: דב מיאלניק
תפאורה: יורי סוכנוב
תלבושות: נטליה זורובובה

משך המופע: 60 דק'
המופע מתאים לבני נוער ומבוגרים.
מחיר כרטיס: 70 ₪
לפרטים ורכישת הכרטיסים: בטלפון 03-5105656 או סוזן דלל http://www.suzannedellal.org.il/

אודות היוצרת והלהקה

תמרה מיאלניק
הרקדנית והכוריאוגרפית, תמרה מיאלניק (69), ייסדה את תיאטרון מחול ירושלים עם בן זוגה, המוסיקאי ואיש התיאטרון, דב מיאלניק, בשנת 1985 בירושלים. כאמנית ישראלית אשר חיה ופועלת מירושלים, בת לניצולי שואה, ילידת בלגיה, עוסקות יצירותיה במהלך השנים בסוגיית הזהות היהודית.
בילדותה בבריסל חונכה תמרה על-ידי מי שהפכה לימים להיות אפוטרופוסית שלה והיוותה דמות מרכזית בקהילה היהודית. תמרה הושפעה מאוד מגישתה הפדגוגית שהייתה מושתתת על תורתו של יאנוש קורצ'אק וברוח זו תמרה ממשיכה עד היום כמחנכת וכאמנית.
במסגרת פעילותה האמנותית קיימה תמרה שיתופי פעולה רבים – במופעי יחיד כמו גם מופעי הלהקה, במסגרות מגוונות ברחבי העולם: בין היתר התארחה, במופע יחיד, בלהקתו של אלוין איילי בניו יורק, יצרה מופעים ביידיש, השתתפה בפסטיבלים בינלאומיים העוסקים בתרבות יהודית ועוד.
בשנת תשע"ג (2012) הקימה תמרה להקת מחול דתית בשם תמ"י המיועדת לכל גווני הקשת בקרב המגזר הדתי.
בשנה האחרונה זכתה תמרה מיאלניק בפרס שר חינוך ליוצרים בתחום התרבות היהודית לשנת תשע"ו 2016, על פעילות הענפה בתחום המחול. הפרס הוענק לה על פעילותה רבת השנים ויצירתה האמנותית העוסקת בסוגיית הזהות היהודית.

תיאטרון מחול ירושלים
להקת תיאטרון מחול ירושלים הינה להקה רפרטוארית המציגה מגוון סגנונות מחול, בה שותפים ויוצרים רקדנים וכוריאוגרפים ישראליים כמו גם מהעולם. הלהקה מציבה לעצמה כמטרה לשתף יוצרים ישראלים בעלי סגנון ייחודי וחדשני, צעירים ובעלי ניסיון כאחד. לכוריאוגרפים הצעירים בתחילת דרכם ניתנת הזדמנות ואפשרות ליצור, לצמוח ולשקף את האמירה האמנותית שלהם, זאת מול היוצרים המנוסים שתורמים לרפרטואר הלהקה את הניסיון והידע שלהם.
כיום, כוריאוגרף הבית של הלהקה הוא איל נחום.
מאז היווסדה ועד היום הופיעה להקת "תיאטרון מחול ירושלים" ברחבי הארץ ובחו"ל וזכתה לביקורות משבחות.

תיאטרון מחול ירושלים חורט על דגלו לגעת ולחבר בין אנשים באמצעות שפת התנועה והמחול וליצור דיאלוג בין אישי ותרבותי ומהווה מרכז להפצת אמנות המחול.
תיאטרון מחול ירושלים נחשב למוסד דומיננטי בירושלים, כמו גם בשאר חלקי הארץ .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לינה בלס יחסי ציבור ותקשורת.