מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 18/04/2017 12:25
נושא: חינוך, ילדים ונוער
שער מגזין 200 של עיניים בנושא חוכמה
שער מגזין 200 של עיניים בנושא חוכמה
איור של נעם נדב מתוך גיליון 200 בנושא חוכמה
איור של נעם נדב מתוך גיליון 200 בנושא חוכמה
הודעה לעיתונות

מגזין הילדים 'עיניים' חוגג הופעת גיליון 200 בנושא חוכמה באירוע מיוחד במוזיאון ישראל

המגזין לילדים 'עיניים' משלים בימים אלה 22 שנות פעילות ומאתיים גיליונות. לכבוד חגיגות גיליון המאתיים יתקיים אירוע לילדים באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים. מספר המנויים על העיתון המיוחד הזה מגיע לשיא של 11,000 ילדים ומשפחות. העורך תמיר ראונר: "אנו גאים בגיליון המאתיים כמו בגיליונות האחרים, אך זהו ציון דרך".

מערכת המגזין לילדים 'עיניים' חוגגת בימים אלה את הוצאתו לאור של הגיליון מספר 200, המתמקד בנושא 'חוכמה'. לרגל הופעת הגיליון המיוחד יתקיים באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים אירוע חגיגי לילדים ביום שני, 3 ביולי 2017, מהשעה 15:00 עד השעה 20:00. באירוע יהיו סדנאות יצירה ומפגשים עם יוצרים, סופרים, משוררים ומאיירים הנוטלים חלק ב'עיניים', ובהם הקריקטוריסטים והמאיירים מישל קישקה, עמוס אלנבוגן וזאב אנגלמאיר, הסופרים רונית הד, שהם סמיט ומשה קרון, המשורר ליאור שטרנברג, הפסיכולוג נפתלי ישראלי, יוצרי 'איש הפנדה' נעם נדב ותמיר ראונר, סדנת מִחזוּר עם תלמה שוורץ ועוד.

אירוע נוסף לציון הגיליון מספר 200 של 'עיניים' יתקיים ב־29 ביוני 2017 בשעה 18:00 באודיטוריום שפרינגר במוזיאון ישראל. באירוע שההרשמה אליו עתה בשיאה, ישתתפו מאות יוצרים, כותבים, אנשי מערכת וכל מי שהשתתפו בהוצאת המגזין מאז ייסודו. קבלת הפנים והמפגש החברתי ייחתמו בהרצאה של פרופ' אריאל הירשפלד על "צפרירים – ביאליק, ילדים וחוכמה".

גיליון מספר 200 מתמקד בנושא 'חוכמה'. יש בו כתבות על חכמי חלם; על חוכמה של בעלי חיים; על פילוסופיה, הלוא היא 'אהבת החוכמה'; על משפט שלמה המלך; על אתֵנה, אלת החוכמה; על חכמים וחכמות חשובים וידועים; על פרס איגנובל; על חוכמת ההמונים; על האופן שבו משפיע 'הטלפון החכם' על חיינו; על בינה מלאכותית; על חז"ל, חכמינו זכרם לברכה; על חוכמת הענווה, על שיר מאת המשורר שלמה אבן גבירול, על משחקים חכמים, וכמו בכל גיליון מופיעים בו גם המדורים הקבועים: 'יש לי חידות', 'איש הפנדה', ציורים ותצלומים ששולחים קוראי המגזין, 'הסיפור שאינו נגמר', 'הקומיקס שאינו נגמר', 'שיחה בהרבה עיניים' והמדור 'עיניים שלי' העונה על שאלות אישיות של ילדים.

עורך המגזין, תמיר ראונר, מדגיש כי דווקא בעידן הטלוויזיה, האינטרנט והטלפון הנייד מתעורר בילדים רבים צורך לקרוא, ומספר המנויים על המגזין לילדים 'עיניים' מעיד על כך: יותר מ־11,000 ילדים ומשפחות מכל רחבי הארץ מנויים על עיניים וממתינים מדי חודש להופעת הגיליון החדש. כל גיליון של 'עיניים' מתמקד בנושא אחד, המוצג במגוון רחב של אופנים ונקודות מבט ובשימת דגש על היבטים חזותיים ושלל דרכי ביטוי. 'עיניים' הוא מגזין ייחודי בנוף התכנים לילדים – הוא רב־תחומי ומשלב תקשורת דיגיטלית אינטר־אקטיבית של הילדים עם המערכת ועם עצמם. הצלחת המגזין, כך אפשר להבין מעיון בגיליונות וממעקב אחר עבודת המערכת, נובעת מהקפדה על רמה גבוהה של תוכן מילולי וחזותי, מיצירת עניין וגירוי הסקרנות של הילדים וההורים ומטעם טוב. כל אלה באמצעות תרומתם העצומה של המשתתפים בכל גיליון, שהם מן המעלה הגבוהה בתחומם.

'עיניים' מיועד לילדים בני 13-6. בכל גיליון 64 עמודים, המודפסים באיכות משובחת על נייר ממוחזר. המגזין מעשיר את הילדים בתחומי התרבות, המדע, האמנות, הטבע והיצירה. 'עיניים' אינו פונה אל המכנה המשותף הנמוך של הקוראים, שלעיתים נתפס בטעות כטעם הקהל, ושלא כמקובל להתהדר, הוא אינו מדבר אל הילדים 'בגובה העיניים' אלא מציג רמת שיח גבוהה ובהירה. בעשרים ושתיים שנות פעילותו של המגזין, מאז היווסדו בשנת 1994, הוא מייצג תרבות ואיכות ללא פשרות.

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.