הודעה לעיתונות

סרבנית המצפון עתליה בן-אבא נכלאה בפעם השלישית ונידונה ל-30 ימי מחבוש נוספים

עתליה בן-אבא, בת 19 מירושלים, התייצבה בלשכת הגיוס תל השומר והכריזה בפעם השלישית על סירובה להתגייס לצבא ובכך לקחת חלק בכיבוש השטחים ובדיכוי העם הפלסטיני, ובשל כך נשפטה היום ל- 30 ימי מחבוש.

עד כה בן-אבא ריצתה שתי תקופות כליאה, וסך הכל 50 ימי מחבוש בשל סירובה. בפעמיים הקודמות עתליה נשפטה יחד עם חברותיה הסרבניות תמר אלון ותמר זאבי אשר השתחררו לאחר למעלה ממאה ימי כליאה כל אחת. לאחר שתסתיים תקופת הכליאה הנוכחית, בן-אבא צפויה להקרא לחזור ולהתייצב בלשכת הגיוס ומתכוונת להמשיך ולעמוד על סירובה ולהצהיר כי היא מעוניינת לשרת בשירות אזרחי חלופי.

עתליה בן אבא, בת 19 מירושלים, סיימה לאחרונה שנת שירות בשומר הצעיר בה הייתה חברה מכיתה ה'. עתליה כתבה לקראת כניסתה לכלא: "בכליאות הקודמות ניסיתי להיות כמה שיותר חיובית, להנות מנוף היפה של הכרמל, הזריחות, נדידת החסידות והמפגשים המעניינים עם הבנות. אבל להיות חיובית דורש המון אנרגיה, ואני לא יודעת אם עדיין יש בי את האנרגיה הזאת. למרות כל החששות האלה אני אחזור, אני אחזור כי זה חשוב. חשוב כי המאבק הזה הרבה יותר גדול ממני, מהפחדים שלי ומהמציאות האלימה של הכלא. גם אם הגדרות והתיל מנסים לשכנע אותי שאין דבר מעבר להם. המאבק הזה הוא למען מיליוני אנשים שחיים פה. למען סיום הכיבוש, הדיכוי והאלימות.

בן אבא הוסיפה כי: "ברגעים אלה, מעל לאלף אסירים פלסטינים פתחו בשביתת רעב כחלק ממאבק בלתי אלים למען שיפור תנאיהם, הפסקת המעצרים המנהליים ומחאה על הכיבוש הישראלי. ברצוני לתמוך בדרך הבלתי אלימה בה בחרו להשמיע את קולם, וכולי תקווה שאכן ישמע."

עתליה בן-אבא מלווה ע"י רשת מסרבות - רשת סרבנות פוליטית המחברת את כל מכתבי, יוזמות וקבוצות הסירוב מהשנים האחרונות לפעולה משותפת. הרשת תומכת בסרבני וסרבניות מצפון הבוחרים שלא להתגייס לצבא הכיבוש, תוך מודעות להיררכיה המגדרית שמתבטאת בצבא ובחברה הישראלית ככלל.

לפרטים נוספים: יסמין יבלונקו, [email protected], 050-4226629
עידו רמון, 054-7454140, [email protected]
Attachments area