עצמאות
עצמאות
הודעה לעיתונות

טיפים למנגל חסכוני לאוכלי בשר ולצמחונים גם -ליום העצמאות

== עם פרוץ הזיקוק הראשון המבשר את תחילת חגיגות העצמאות, מתרבים ענני עשן המנגל כפטריות אחרי הגשם. היינו מעטים מול רבים, רצו לכלותנו וניצחנו- יאללה בואו נאכל. אולם, מפגש רעים מסביב לאוכל, עשוי להיות יקר מאוד לכיס. בפעמונים, מלכ"ר להתנהלות כלכלית נבונה מייעצים איך אפשר לעשות מנגל מבלי לפשוט את הכיס?
==


תפריט למנגל ורשימת קניות

כמו לפני כל קניה השוו מחירים וערכו רשימת קניות: כמה ילדים, כמה מבוגרים, כמה צמחוניים.
ילדים בדרך כלל שבעים בשלב הפיתות-חומוס.
לצמחוניים יש לדאוג למנות צמחוניות ולא חסרות אלטרנטיבות שניתן להניח על המנגל ואינן מכילות בשר: נסו: חצילים, קישואים, תפוחי אדמה, בטטות, כרובית, טופו.
מה שבטוח זה שלא הילדים, לא הצמחונים ולא אוכלי הבשר, מסוגלים לאכול גם פיתות-חומוס- סלטים וגם נקניקיות, קבבים והמבורגרים.
הוספת תוספות לתפריט כמו תפוחי אדמה, קלחי תירס ושיפודי ירקות או פסטה, תקטין את כמות הבשר או החלבון הצמחוני אותו תצטרכו לקנות.
כמה כמה?
מה גודל המנה למבוגר ומהי מנה שתשביע ילד?
החישוב המקובל למבוגר הוא 350 גרם חלבון (בשר או תחליף צמחוני), וילד ישבע מ- 150 גרם של חלבון.
לגבי כמות הפיתות הדרושה: 1.5 פיתות למבוגר וחצי פיתה לילד ישביעו את הזוללים לרב.
סקר שוק
אחרי שחישבתם את הכמויות הדרושות לכם ובניתם רשימה – פתחו את המחשב וסקרו את המבצעים השונים ברשתות, בדקו איפה המחירים זולים יותר ושם ערכו את הקנייה. בדקו שההנחה המשמעותית איננה תלויית קנייה. אם תאלצו לקנות ב 500 ₪ מוצרים שאתם בכלל לא צריכים לא תחסכו שום דבר גם אם תקבלו הנחה של עשרה ₪ למוצר שתקנו במיוחד ליום העצמאות. קניתם יותר ממה שאתם צריכים ליום העצמאות? הקפיאו את מה שלא נחוץ לכם ליום העצמאות.
חברותא
אחרי שסיכמתם על מקום, קבעו מה כל אחד מביא. אין צורך ב-5 קילו חומוס. אחד יביא את החומוס, שני את המים, השלישי את הפיתות. חשבו הוצאת סכום דומה לכל משפחה בהתאם למספר המגיעים.
הקטינו כמויות
דרך טובה לחסכון כספי וגם לצמצום ההרגשה הרווחת "אכלנו יותר מידי" היא להקטין את גודל המנות. אחרי חומוס – פיתה – רמת הרעב איננה גדולה. תוכלו לחלק את מה ששמתם על האש למנות קטנות יותר. למשל את קציצות המבוגר חלקו ל"מיני" כלומר ל 3 מנות, כך כל אחד יקבל מכל המגוון הקיים בלי להעמיס על הקיבה והכיס ומבלי לבזבז. אל תדאגו אף אחד לא יישאר רעב.
כל הארץ דגלים
נשארו לכם דגלים משנה שעברה? זה הזמן להוציא אותם מהארון ולתלות בגאון על החלון/המרפסת. אין צורך לקנות בכל שנה דגל חדש. בסוף החג ארזו את הדגל בכבוד המגיע לו ואפסנו עד לחגיגיות השבעים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פעמונים- מורה דרך להתנהלות כלכלית.