הודעה לעיתונות

הישג ענק לנבחרות הרובוטיקה של מרכז היזמות ירוק עמק חפר וערד באליפות העולם

הישראליות דורגו במקום החמישי באליפות שנערכה ביוסטון ובה לקחו חלק 400 נבחרות מכל העולם. בבית הגמר ניצחה הברית הישראלית את הברית של ROBONAUTS 118 הממומנת על ידי סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א

נבחרות הרובוטיקה של מרכז היזמות ירוק מעמק חפר ושל תפוח הפיס ערד, רשמו הלילה הישג ענק כשדורגו במקום החמישי באליפות העולם לרובוטיקה שנערכה ביוסטון ארה"ב ומאורגנת על ידי ארגוןFIRST העולמי
400 נבחרות מכל העולם, בתוכן 19 מישראל, השתתפו באליפות שנמשכה ארבעה ימים. הנבחרות חולקו לשישה בתים, כאשר לפי שיטת המשחקים מכל ארבע נבחרות יוצרים ברית, שהיא בעצם נבחרת. לכל ברית כזו יש ארבע רובוטים, אשר שלושה מהם צריכים יחד לבצע מספר משימות בתוך מגרש המשחקים הכוללות העברת כדורים וגלגלי שיניים מיוחדים ממקום למקום. ככל שמצליחים לאסוף ולהעביר יותר כדורים וגלגלי שיניים בזמן מוגדר, זוכים בניקוד גבוה יותר.

המשחק דורש מעבר למיומנות ושליטה של כל נבחרת ברובוט שלה, גם את היכולת לשתף פעולה יחד עם הנבחרות האחרות. כאן המקום להסביר שלפני ארבעה חודשים פרסם ארגון FIRST העולמי את המשימה לכלל הנבחרות בעולם. לכל נבחרת היו חודשיים כדי לתכנן, לבנות ולהתאמן עם הרובוט. בישראל נערכה תחרות מקדימה של שלושה שלבים, בסיומה נבחרו 19 הנבחרות שייצגו אותנו באליפות העולם.

הנבחרות של ירוק עמק חפר – 2630 ושל ערד – פיניקס 5654 נבחרו לברית אחת עם שתי נבסחרות שהגיעו מאטלנטה שבארה"ב. יחד הן הצליחו לסיים ראשונות בבית המוקדם ולהעפיל לבית הגמר.

הגמר נערך באצטדיון של קבוצת הבייסבול HOUSTON ASTROS לעיני קהל של 20,000 אלף צופים ובינהם גם האלוף במילואים אביהו בן נון, מייסד FIRST בישראל.

הברית הישראלית הפסידה שלוש פעמים בשלב הגמר וניצחה פעמיים, בהם ניצחון יוקרתי מאוד על הברית שסיימה לבסוף במקום השני באליפות ואשר כוללת את נבחרת ROBONAUTS 118 הממומנת על ידי סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.