הודעה לעיתונות

עובדי כפרי הנוער מחריפים את המאבק ויפתחו בשביתה בכ-30 כפרי הנוער של המינהל לחינוך התיישבותי מיום שלישי למשך שלושה ימים

העבודה בכפרים, בהם מתחנכים וגרים למעלה מ-12,000 בני נוער, תושבת בעוד יומיים לאחר שהמו"מ לשיפור שכרם של כ-1,800 עובדי הכפרים נקלע למבוי סתום *** העובדים שבתו בשבוע שעבר למשך יממה, אך במנהל החינוך ובמשרד האוצר לא ממהרים לחזור לשולחן המו''מ. ראש חטיבת כפרי הנוער בהסתדרות המעו"ף, ניר אלון: "למרות שמדובר בעובדים שעוסקים במלאכת קודש ומחנכים את דור העתיד של המדינה, שכרם נשחק ונפגע משמעותית לאורך השנים. אמנם הם אחוז קטן מהאוכלוסייה, אבל הם מאה אחוז מהעתיד שלנו"

ההסתדרות מודיעה כי ביום שלישי הקרוב (25.4) תחל שביתה בכ-30 כפרי הנוער השייכים למנהל לחינוך התיישבותי ברחבי הארץ, בהם מתחנכים וגרים למעלה מ-12,000 בני נוער.

ברקע לצעדים הארגוניים מבוי סתום במשא ומתן לשיפור שכרם של כ-1,800 עובדי הכפרים והמדריכים, לאחר ששכרם נשחק ולא שונה משך שנים, ולמעשה נבלע בתוך שכר המינימום כך שעובדים רבים נזקקים להשלמת הכנסה על מנת להתקיים בכבוד. ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בכפרים בישיבת הוועדה לתיאום וביצוע שנערכה ב-6 בפברואר. בשבוע שעבר שבתו העובדים למשך 24 שעות, אך במינהל לחינוך התיישבותי ובמשרד החינוך קבעו ישיבת מו''מ רק לחודש הבא, למרות דרישת העובדים לקיים מו''מ לאלתר.

השביתה הפעם תפתח ביום שלישי בבוקר ותימשך עד ליום חמישי בערב. ראש חטיבת כפרי הנוער בהסתדרות המעו"ף, ניר אלון, הודיע על כך היום לראש המנהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך וקרא לו להתכנס סביב שולחן המו''מ באופן מידי. הדרישות של העובדים המנהליים בכפרי הנוער היא לתקן את העוול שנמשך כבר שנים ואשר במסגרתו שכר כל העובדים המנהליים ודירוג עובדי ההוראה בכפרים נשחק. ישיבות ודיונים שנערכו בנושא, תוך נכונות להידברות מצד ההסתדרות, לא הגיעו לכדי הסכמות על הנושאים שבמחלוקת.

בין הכפרים בהם תתקיים השביתה: בן שמן, הדסים, מדרשת שדה בוקר, מקווה ישראל, הדסה נעורים, כדורי, כנות, כפר סילבר, מבואות ים, קציני ים עכו, כפר הילדים כרמיאל, מאיר שפיה, כפר גלים, מוסינזון ועיינות. כחלק מהצעדים תושבת באופן מלא עבודת הכפרים, והנערים יישלחו לביתם - למעט אלו שאין להם עורף משפחתי. כמו כן העבודה במשקי החי בכפרים תתקיים באופן מצומצם וזאת על מנת שלא לפגוע בחיות המשקים.

ראש חטיבת כפרי הנוער בהסתדרות המעו"ף, ניר אלון, מסר: "למרות שמדובר בעובדים שעוסקים במלאכת קודש ומחנכים את דור העתיד של המדינה, שכרם נשחק ונפגע משמעותית לאורך השנים. אמנם הם אחוז קטן מהאוכלוסייה, אבל הם מאה אחוז מהעתיד שלנו". עוד הוסיף אלון: "אנו קוראים למשרד האוצר ולמנהל לחינוך התיישבותי לשנס מותניים ולהיכנס ללא דיחוי למשא ומתן על מנת למנוע את השביתה הצפויה ולקבל את דרישתם הצודקת של העובדים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי - ייעוץ תקשורתי.