מפרסם: השר אורי אריאל
תאריך: 25/04/2017 14:58
עדכון: 25/04/2017 15:02
נושא: בריאות, ערבים
תמונה 1
תמונה 1
תמונה 2
תמונה 2
הודעה לעיתונות

בעקבות סיור של השר אריאל עם השר ליצמן במגזר הבדואי: תוספת תחנות מד"א ליישובים הבדואים

שר הבריאות יעקב ליצמן, שר החקלאות אורי אריאל האחראי מטעם הממשלה על רשות הבדואים ומנכ"ל רשות הבדואים, יאיר מעיין סיירו הבוקר (שלישי) במועצה המקומית תל שבע שבנגב.

במהלך הסיור הוצגו הפערים והאתגרים בשירות הבריאות לאזרחים הבדואים בדרום.

בפגישת עבודה שנערכה במרכז השיקומי בתל שבע נידונו נושאי הבריאות של התושבים, בין היתר נבחנה בחיוב האפשרות לתגבר טיפולי שיניים לילדים מוגבלים במסגרת המרכז השיקומי, וכן הרחבת פעילות טיפות חלב באזור. בנוסף הוחלט על הקמת תחנות מדא נוספות שיוקמו ביישובים הבדואים.

כמו כן, השרים סיכמו על הקמת מוקדי רפואה דחופה בהתאם לקריטריונים, קיצור תורים לתחום התפתחות הילד, הגברת שירותי מד"א ועוד שורה ארוכה של נושאים הקשורים לייעול וקידום מערך הבריאות של התושבים מהמגזר הבדואי בנגב.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר:

"יש צורך להביא לשינוי מערך שירותי הרפואה בנגב ככלל ולמגזר הבדואי בפרט. נפעל במשותף כדי לקדם את איכות הרפואה לתושבים במטרה לספק שירותי חירום ובריאות לכלל האוכלוסיות בישראל ללא הבדל גזע ודת, תוך מתן דגש ליישובי הפריפריה".

שר החקלאות אורי אריאל האחראי מטעם הממשלה על רשות הבדואים אמר:

״הרשויות במגזר הבדואי נמצאות במקום הנמוך ביותר בסולם הסוציו-אקונומי ואנחנו פועלים לשנות זאת לאלתר.

הסיור היום עם השר ליצמן היה חשוב ביותר ואני מאמין שיחד נקדם את הבריאות במגזר הבדואי. זה חשוב ונכון לחברה הבדואית ולמדינת ישראל״

מנכ"ל רשות הבדואים יאיר מעיין אמר:

"הישובים בדואים סובלים מפערים גדולים בהשוואה ליישובים היהודיים והמדינה פועלת כעת במסגרת תוכנית החומש החדשה בהיקף 3 מיליארד שח לצמצום הפערים"

התמונות מותרות לשימוש ללא עלות.

אין צורך בקרדיט צילום

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- השר אורי אריאל.