מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 11/05/2017 11:15
נושא: אמנות, דתות, חוץ, תרבות, יהדות
אבנר מוריה מעניק לאפיפיטר פרנציסקוס את ספר שמות אותו אייר, 10.5.2017
אבנר מוריה מעניק לאפיפיטר פרנציסקוס את ספר שמות אותו אייר, 10.5.2017
איור ספר שמות, האומן אבנר מוריה
איור ספר שמות, האומן אבנר מוריה
אבנר מוריה וספר שמות המאוייר בסטודיו שלו בהר אדר
אבנר מוריה וספר שמות המאוייר בסטודיו שלו בהר אדר
הודעה לעיתונות

האפיפיור פרנציסקוס נפגש עם הצייר הישראלי אבנר מוריה וקבל מידיו את ספר שמות אותו אייר

האמן והצייר אבנר מוריה נפגש היום, ד', עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן ומסר לו את ספר שמות המאויר על ידו. הספר מצטרף לספר בראשית שנמסר במאי 2012 על ידי מוריה לאפיפיור הקודם בנדיקטוס ה-16. האפיפיור פרנציסקוס שהתרגש מאוד מקבלת הספר הקדוש, הודה למוריה על המחווה וביקש שיתפללו עבורו. אבנר מוריה הציג בפני האפיפיור את הספר הכולל את ציוריו ובהם תמונת משה והסנה הבוער, עוד אמר מוריה לאפיפיור כי הספר ניתן לו כהבעת תודה על מאמציו לקרב בין הדתות. "כבוד גדול הוא לי להעניק לשני אפיפיורים שונים את ספרי בראשית ועכשיו את ספר שמות ובכך להצטרף לאוסף אוצרות האמנות המונומנטאליים בוותיקן לצד גדולי הציירים בכל הזמנים" אמר מוריה.

איור ספר שמות וכתיבתו נמשכו כשנתיים. הספר הוא חלק מפרויקט ענק של איור חמשת חומשי התורה שמוריה לקח על עצמו ונמשך תריסר שנים עד כה. זהו פרויקט איור התנ"ך הגדול ביותר שנעשה אי פעם. מוריה מנגיש את הטקסט המקראי העתיק בציורים מקוריים, מרהיבים ובמבט מרענן.ייחודו של הספר הוא באוסף המרשים של עשרות איורים המהווים מדרש תמונה מקורי. כתב ידו הרגיש והייחודי של הקליגרף איזי פלודווינסקי מהווה אלמנט נוסף בעושר היצירה.

בספר שמות יש עשרות איורים המתייחסים לטקסט המקראי ובהם עשרת המכות, חציית ים סוף, מעמד הר סיני, עשרת הדיברות, בניית המשכן ועוד. "אחת התובנות אליהן הגעתי מאיור ספר שמות הוא ששם, בנס של חציית ים סוף, מתחיל למעשה הנרטיב המשותף המאחד אותנו כעם. מוריה מוצא את הטקסט המקראי מרתק וייחודי באופן עריכתו. על אף העיסוק היומיומי במשך למעלה מעשור בטקסט המקראי, לא שינה מוריה את השקפת עולמו החילונית.

ספרי בראשית ושמות המאוירים על ידי מוריה נרכשו על ידי ספריות מרכזיות בעולם ואספנים פרטים. ציורי הנוף ויצירות היודאיקה של מוריה נמצאים במוזיאונים, ספריות, מוסדות ואוספים פרטיים בעולם בכלל ובארה"ב בפרט וביניהם מוזיאון מטרופולין בניו יורק, הספרייה הלאומית האמריקאית, המוזיאון היהודי בניו-יורק, מוזיאון השואה בוושינגטון והספריות של אוניברסיטאות הארוורד וייל.

פרופ' יאיר זקוביץ' מהאוניברסיטה העברית בירושלים, המלווה את הפרויקט מתחילתו, אומר כי "מוריה יצר מדרש תמונה עכשווי ומקורי. גיבורי העבר וסיפוריהם המרתקים מקבלים משמעות מחודשת ביצירתו של מוריה, אין ספק שהסתכלות זו תביא רבים להתעניין ולמצוא הקשרים רלוונטיים בטקסט העתיק".

אבנר מוריה, , 63, יליד ירושלים, בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל והמחלקה לאמנות באוניברסיטת ייל בארה"ב, חי ועובד בישוב הר אדר. מוריה מוכר בעולם במיוחד בציורי נוף ארץ ישראל המייחדים אותו, אך עסק גם בנושאים היסטוריים כמו מלחמת השחרור, מלחמת לבנון הראשונה ועוד. כמו כן צייר סדרות על גרוש יהודי ספרד והשואה.

לפרטים על אבנר מוריה ויצירותיו - www.avnermoriah.com

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.