מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 14/05/2017 11:06
נושא: אמנות, מוניציפלי
מאיר דותן ומאיר איבגי יחד עם מודל של המונומנט שיוצב ע"ג התחנות במיזם שיר בתחנה. קרדיט תמונות – דוברות והסברה עיריית טבריה.
מאיר דותן ומאיר איבגי יחד עם מודל של המונומנט שיוצב ע"ג התחנות במיזם שיר בתחנה. קרדיט תמונות – דוברות והסברה עיריית טבריה.
הודעה לעיתונות

עיריית טבריה בשיתוף מרכז הורדוס וחברת סופרבוס במיזם אומנותי סביבתי – "שיר בתחנה"

בבסיס הרעיון הצבת מונומנטים אומנותיים על גבי תחנות ההסעה שבהם יפורסמו שירים פרי עטם של יוצרים מקומיים, אתרים ודמויות הקשורים לעיר* היוזמה התרבותית תיערך בסימן 2000 שנה להיווסדה של העיר

במסגרת קול קורא מיוחד נקראים יוצרים מקומיים לשלוח שירים לוועדה שתחליט לבסוף על זהות השירים שייבחרו למיזם

עיריית טבריה בשיתוף מרכז הורדוס וחברת "סופרבוס" מקדמים בימים אלה את הוצאתו לפועל של מיזם אומנותי סביבתי, ייחודי שבמרכזו ייתלו מונומנטים שעל גביהם יפורסמו שירים של יוצרים מקומיים, אתרים ברחבי העיר בליווי צילומים והסברים, ודמויות הקשורות לעיר בליווי הסבר על פועלם של הדמויות.

ברחבי העיר ישנם כ 250 תחנות הסעה ובתכנון ישנה כוונה להציב בקרוב עוד כ 50 תחנות הסעה חדשות נוספות והרעיון העומד בבסיס המיזם הוא, ליצור כמעין גלריה נודדת המנגישה בין היתר את היצירות פרי עטם של תושבי העיר ואת ההוואי, המקומות, המקורות והסיפורים המקומיים.

הנוסעים בתחבורה הציבורית יוכלו לעיין במידע שיפורסם על גבי התחנות בעת זמן ההמתנה בין הנסיעות השונות.

לפני כחודש פנו מספר נציגים ממרכז הורדוס: מאיר דותן, מאיר איבגי, אורי מזר ואבי כהן לראש העיר יוסי בן דוד והציגו בפניו את תוכנית המיזם ופרטיה וזאת לקראת ציון 2000 שנה להיווסדה של העיר טבריה במהלך שנת 2018.

ראש העיר קיבל בחיוב את התכנית ונתן את ברכת הדרך לקיומו של הפרויקט. במסגרת המיזם יפורסם "קול קורא" ליוצרים צעירים לשלוח שירים לועדה מטעם מרכז הורדוס שתחליט על זהות השירים.

מטעם חברי הועדה נמסר כי השירים שייבחרו יישענו על מגוון רחב של סגנונות, לרבות שירים מהמקורות כגון שירי יהדות ספרד, ושירים אקטואליים ברוח התקופה והמועדים השונים. כמו כן המיזם יפעל בשיתוף מערכת החינוך בטבריה, בקרב תלמידי בתי הספר וצוותי ההוראה השונים.

עוד בסבבה בצפון- http://sababanort.wixsite.com/sababanort

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.