מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 14/05/2017 15:38
נושא: היסטוריה, מוניציפלי
צילום רועי אדוט
צילום רועי אדוט
צילום רועי אדוט
צילום רועי אדוט
הודעה לעיתונות

יקנעם זוכרת: "מבטיחים שהעם היהודי לא ישאר עוד ללא הגנה"

בטקס יישובי מרגש, הצדיעה יקנעם לווטרנים וללוחמי הבריגאדות שלחמו במלחמת העולם השנייה במלאות 72 שנים לניצחון הגדול על הנאצים והנאציזם.

הטקס נפתח בהעלאת הדגל לחצי התורן. מנחות הטקס, שרה מיטלמן ואילנה אזנבייב אמרו שהערב מצדיעה יקנעם לאלו שהעניקו חופש לעולם אחרי 6 שנים של סיוט מתמשך, ועשו הכל על מנת להציל את שרידי העם היהודי הנותר.

בתום דברי הפתיחה צעדו נציגי תנועות הנוער עם דגלי בעלות הברית, ישראל ויקנעם כחלק מהצדעתו של דור ההמשך ללוחמים ולזכרם.

לאחר מכן נערך טקס הנחת הזרים. זר עיריית יקנעם הונח ע"י רה"ע סימון אלפסי, וסגנו רומן פרס. זר ארגון ותיקי מלחמת העולם ה-2 הונח ע"י יו"ר ועד הווטרנים יוסף גרינפרס.

זר המשרד לעלייה וקליטה הונח ע"י מנהלת מרחב חדרה במשרד, יוליה חיבניק. זר צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון הונח ע"י רב פקד יניב לוגסי. זר מערכת החינוך ביקנעם הונח ע"י נציגי הנוער. זר מועצת הציונות בישראל הונח ע"י מנהל אזור של המועצה, דוד ממן.

ראש העיר, סימון אלפסי בירך את הווטרנים ואמר שהנאצים השמידו מיליונים ללא רחם רק בגלל שהם לא דמו להם, והוסיף שהלוחמים הוכיחו אומץ, נחישות וגבורה עילאית.

סגן ראש העיר, רומן פרס בירך את הלוחמים ואמר שהוא כל שנה מתרגש לראות את האנשים שהתגייסו לפני כ- 70 שנים, וחלקם אף התנדבו, ויצאו לקרב על עצם קיומו של העם היהודי – קרב שהניצחון בו הבטיח הקמת בית לאומי במדינת ישראל.

יו"ר ועד הווטרנים, יוסף גרינפרס בירך את הלוחמים ואמר שהניצחון הפך לחלק מהיסטוריית הקרב של העם היהודי ומדינתו.

גרינפרס שיבח את הדו שיח שנערך כל הזמן עם הוטרנים, וציין שבזכותו האנשים הללו לא נשכחים. רב פקד, יניב לוגסי, בירך בשם צה"ל ואמר שאנו זוכרים את אלו שניצחו, ומעבירים את ההיסטוריה לנו ולעולם כולו.

לוגסי אמר שמדינת ישראל עדיין תחת איום קיומי, והוסיף שבזכות ניצולי השואה צה"ל מקבל כח והשראה לנצח כל פעם מחדש. לוגסי אמר שאנו מבטיחים שהעם היהודי לא ישאר עוד ללא הגנה.

מנהלת מרחב חדרה במשרד לקליטה ועלייה, יוליה חיבניק אמרה שהיום הזה הוא חג לאומי גדול שנחגג עם דמעות בעיניים, והוסיפה שזיכרוננו על אומץ ליבם של הלוחמים לא יימחק לעולם.
החלק האמנותי בטקס כלל הופעה של להקת צעירי יקנעם, ושל להקת "סיתוונית". הטקס הסתיים בשירת התקווה.

ראש העיר, מר סימון אלפסי:
"הוטרנים ולוחמי הבריגאדות נלחמו במלחמה אכזרית עם אויב אכזר שהביא הרס וחורבן על אירופה כולה. רבים מהם הקריבו את חייהם להצלת העם היהודי. אנו מצדיעים להם, ונמשיך לדאוג להם, לתעד אותם בפרויקט התיעוד היישובי, ולהשמיע את מורשתם."

סגן ראש העיר, מר רומן פרס:
"היום הזה הוא אחד הימים המשמעותיים עבור מדינת ישראל. עלינו לזכור שמחנות ההשמדה לא נסגרו לבד. את הנאצים ניצחו. וביום הזה אנו מצדיעים לאלה שלחמו נגד חיה הנאצית בעוז ובגבורה והביאו ניצחון לאולם הנאור."

קרא עוד בסבבה בצפון- http://sababanort.wixsite.com/sababanort

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.