מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 15/05/2017 10:40
נושא: היסטוריה, מוניציפלי
הזוכים בתחרות תלמידי בית ספר גלבוע עם המנלת אירית דהן
הזוכים בתחרות תלמידי בית ספר גלבוע עם המנלת אירית דהן
דוברות העירייה
דוברות העירייה
דוברות העירייה
דוברות העירייה
הסרת הלוט
הסרת הלוט
ראש העיר ומגי אסייג
ראש העיר ומגי אסייג
הודעה לעיתונות

בית שאן חוזרת בזמן

תלמידים מארבעה ישובים בצפון למדו על העיר בית שאן בתקופה הרומית והביזנטית באמצעות אפליקציה חדשנית

האפליקציה שנבנתה בשיתוף מיזם "סיסמה לכל תלמיד" איפשרה ל- 800 תלמידים מבית שאן, מגדל העמק, כפר קמא ונצרת עלית לקיים השבוע פעילות מרתקת בגן לאומי בית שאן.

במהלך היום העשירו והעמיקו את הידע שלהם על אודות עברה המפואר של העיר בתקופות שונות בהיסטוריה, הטמעה ויישום של כלים וידע דיגיטאלי.

ראש העיר בית שאן: "פעילות שיש בה שילוב מרתק בין היסטוריה, אהבת הארץ טכנולוגיה וקידמה".

ביום ראשון 14.5 נערך יום שיא חגיגי בגן הלאומי של בית שאן במעמד ראש עיריית בית שאן, מר רפאל בן שיטרית, מנכ"לית מיזם "סיסמה לכל תלמיד", גברת מגי אסייג, מנהל אגף חינוך, מר מנשה מוסאי, משלחת מהמכון הטכנולוגי, מנהל הגן הלאומי, מר ניסים בדוס ואורחים נוספים.

יום השיא, מסכם את הפעילות הלימודית שביצעו תלמידי בתי הספר היסודיים של בית שאן לאורך כל השנה, והשתתפו בו מאות תלמידים מכיתות ד'-ה', שבהן משולבת למידה ניידת, מבתי ספר בנצרת עילית, מגדל העמק וכפר כמא.

במהלך שנת הלימודים תשע"ז בנו תלמידי בתי הספר גלבוע ומאיר מבית שאן את האפליקציה "מכונת הזמן", המאפשרת היכרות מעמיקה עם עברה של העיר.

האפליקציה נבנתה בשיתוף פעולה של המכון הטכנולוגי בחולון ומיזם "סיסמה לכל תלמיד", אשר העלה אתר ייעודי ללימוד על אודות בית שאן לפני כ-2000 שנה, בתקופה הרומית והביזנטית, וכן לימוד על האזור כולו.

לאחר תהליך הלימוד, הותאמו חלק מהתכנים לאפליקציה, הפועלת במערכות אנדרואיד ו-IOS, ומאפשרת לימוד על האזור בצורה ניידת ונוחה.

ליום השיא קדמה פעילות של התלמידים מכלל היישובים השותפים בפעילות באתר ייעודי, שכללה גם שיעור סינכרוני, במסגרתו הם למדו על בית שאן בתקופה הרומית והביזנטית, על היישובים השכנים וכיצד להשתמש באפליקציה החדשה.

ביום השיא השתתפו התלמידים בשתי פעילויות מרכזיות, הראשונה- היכרות ולימוד על הגן הלאומי בבית שאן באופן אינטראקטיבי ומהנה והשנייה- חידון מתוקשב, מבוסס על ברקודים שמקושרים לפלטפורמה הדיגיטלית המתקדמת לניהול ולמידה של המיזם.

בסיום הפעילות הוסר הלוט מהשלט שהוצב בגן הלאומי, ומשולב ברקודים לאפליקציה, כך שתוכל לשמש את כל המבקרים בגן הלאומי.

ראש עיריית בית שאן רפאל בן שיטרית שהשתתף באירוע החשיפה בירך על הפעילות: "הפעילות הזאת חשובה ומבורכת. יש בה שילוב מרתק בין היסטוריה, אהבת הארץ טכנולוגיה וקידמה.

הפעילות בגן הלאומי של בית שאן ובניית האפליקציה מאפשרת להעשיר ולהעמיק את הידע של התלמידים על אודות עברה המפואר של העיר בתקופות שונות בהיסטוריה, הטמעה ויישום של כלים וידע דיגיטאלי.

בכך מתקיים בהווה חיבור בין עבר לעתיד. אני מודה מקרב לב למיזם 'סיסמה לכל תלמיד' על היוזמה הנפלאה ומברך את כל השותפים, אשר חברו יחדיו כדי לאפשר לתלמידים שלנו להתנסות במערכת מאתגרת זו".

מגי אסייג מנכ"לית המיזם: "אפליקציית "מכונת הזמן" של בית שאן נועדה לחבר את תלמידי העיר והאזור להיסטוריה המפוארת של האזור, ולאפשר חוויית לימוד ייחודית ושונה. אנחנו שמחים שבאמצעות הפלטפורמה של המיזם, תלמידים מיישובים שונים זכו להכיר ולהיפגש וללמוד יחד.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק בפעילות וכן ליו"ר המיזם, מר אודי אנג'ל, לתורמים, למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ולמשרד לשוויון חברתי, שממשיכים להאמין במתן הזדמנות שווה לכל ילד במדינת ישראל והכנתם להתמודדות עם אתגרי המאה ה-21 באמצעות כלים ויישומים דיגיטליים מתקדמים".

"סיסמה לכל תלמיד" מהווה רשת לימודית חברתית, המחברת בין שלושת גורמי ההוראה המרכזיים: מורים, תלמידים והורים. המיזם פועל על בסיס פלטפורמה (רשת ענן) המאפשרת תקשורת עדכנית, מידית, ונוחה בין המורים לתלמידים, ומעודדת ביטוי עצמי ויצירתיות הן בקרב המורים והן בקרב התלמידים.

אל פורטל "סיסמה לכל תלמיד" ניתן לגשת מכל מחשב המחובר לאינטרנט. ייחודיות המיזם, נמצאת בתהליכי ההדרכה האישיים שמוענקים לכל בית ספר, ולצוות ההוראה המשתתף בפרויקט: המורים לומדים לבנות שיעורים מתוקשבים ולהשתמש בכלי המחשב הבסיסיים, כשיפור הקשר עם התלמיד, ויכולים ללמד את התוכן בצורה עדכנית, אינטראקטיבית וחווייתית הרבה יותר. ההדרכה, ושעות החניכה הפרטניות לכל בית ספר, הם אלו שסייעו להצלחת הפרויקט, והובילו את הביקוש העצום להשתתפות בו.

המיזם ממומן במלואו מתרומות של החברה לישראל בשיתוף קבוצת XT, בזן, כיל ובנק הפועלים, ובשיתוף פעולה עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל והמשרד לשוויון חברתי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.