מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 15/05/2017 10:59
נושא: חברה, מוניציפלי
בת ציון יונה
בת ציון יונה
יעקב לזרוב
יעקב לזרוב
רחל רוזיו
רחל רוזיו
שלום בן חיים
שלום בן חיים
שלמה לארי
שלמה לארי
הודעה לעיתונות

תואר "יקיר העיר בית שאן 2017" לחמישה תושבים

העיר מוקירה את יקיריה היקרים: יקירי העיר בית שאן שנבחרו לשנת תשע"ז-2017 מתוך מועמדים רבים, על ידי ועדה ציבורית: מר שלמה לארי, הרב משה לזרוב, הגב? רחל רוזיו, מר שלום בן חיים, הגב? בת ציון יונה.

ראש העיר: " חוסנה של הקהילה שלנו נמדד גם במידת ההערכה וההוקרה למייסדי העיר ובוניה, ולכל מי שהטביע חותם עמוק בחיי העיר".

טקס הענקת האותות יתקיים ביום חמישי, 24.5.2017 בשעה 19:30 במתחם הסראיה בבית שאן. בסיום הטקס ייהנה הקהל ממופע נוסטלגי שבו יארח יוני רועה את הזמר חיים משה. כולם באים להכיר תודה.

כמיטב המסורת, יוענק גם השנה, (ביום חמישי, 24/5), התואר "יקיר העיר" בית שאן. התואר יוענק לחמישה מתושבי העיר, אשר פעלו בפעילות ציבורית מתמשכת, תרמו במעשיהם תרומה משמעותית לחיי העיר או לקהילה בעשייה ייחודית, שהישגיה משמעותיים, ופועלם יכול לשמש סמל ומופת לרבים.

את יקירי העיר לשנת 2017 בחרה ועדה ציבורית שהוקמה למטרה זו. בראשות הוועדה כיהן חבר מועצת העיר מוריס מיארה ועם חבריה נמנו נציגי ציבור ממגזרים שונים.

עם מקבלי התואר "יקיר העיר" נמנים:

מר שלמה לארי, על פעילותו המתמשכת, הענפה והמגוונות, בתחומים שונים. במשך עשרות שנים מתאפיינת פעילותו של שלמה לארי במסירות ובדאגה לאדם הפשוט. בעשרות שנות עבודתו במועצת הפועלים דאג למיצוי זכויותיהם של העובדים, השמיע את קולם של המקופחים, והושיט יד חמה ותומכת לכל מי שנזקקו לעזרה.

בראש מעייניו נמצאים עד היום החלשים והמוחלשים, מי שאין ידם משגת את מה שנדרש לחיים של כבוד. "במסירות ראויה לשבח, בצניעות ובענווה, מהווה שלמה לארי דוגמה לאיש ציבור שאינו נזקק למעמד, לתואר ולתפקיד רשמי על מנת לגלות מעורבות בקהילה ולטבוע בה ועליה את חותמו", נאמר בנימוקי הוועדה.

גב' רחל רוזיו, זוכה בתואר על פעילותה המיוחדת בעשייה למען הקהילה. היא מגלמת באישיותה ובמעשיה את ערך הנתינה לזולת ומהווה דוגמה ומופת.

משך שנים היא משקיעה, פעילה ומעורבת, בתחומים רבים ומגוונים, שהופכים את התנדבותה לאורח חיים ולחלק בלתי נפרד מאישיותה. "ההתנדבות נותנת לי המון סיפוק. היא נותנת טעם ומשמעות לחיי. חיוך של ילד שווה הכול, יותר מהכול. אין לו מחיר. זה השכר שלי, חיוכים של ילדים", ציינה הגב' רוזיו.

הרב משה לזרוב, על פעילותו ומעורבותו בקהילה, ועל היותו מוערך, אהוד, נאהב ואף נערץ על ידי רבים. ההתנדבות היא דרך חיים עבור משה וחלק בלתי נפרד מהווייתו ומשגרת יומו.

הוא חש סיפוק גדול כשהוא משמח חתנים וכלות בחופתם ולהבדיל- כשהוא פוקד בתי אבלים ומנחם אותם.

הוא שופע חום ואהבת אדם ומקרין על סביבתו את האור הפנימי שנובע ושופע ממנו. גם לאחר צאתו לגמלאות הוא מקפיד להתייצב בהתנדבות מדי בוקר בבית הספר, משתתף בתפילה, מעביר שיעורים, מרצה ומשמש כסמכות רבנית ובעיקר כדמות אהובה, מוערכת ונערצת על ידי תלמידיו.

"אין לי הנאה וסיפוק גדולים יותר מאשר לשמוע אורחים בחתונות, שבהם אני מחתן זוגות שאומרים לי כי אני שמח יותר מאשר החתן והכלה.

אין מצווה יפה ומרגשת יותר מאשר זו שאני מקיים אותה מתחת לחופה. בכלל, אני אוהב את התלמידים שלי אהבת נפש אבל מרגיש שהם אוהבים אותי פי אלף", אומר משה.

גב' בת ציון יונה זוכה באות הודות לפעילותה ועל היותה מתנדבת בלתי נלאית. כמורה וכמחנכת ב'אורט כללי' במשך שנים רבות תרמה מבחינה חינוכית וערכית והעמידה דורות של תלמידים למופת.

עם צאתה לגמלאות, עסוקה בת ציון יונה במגוון פעילויות למען הקהילה: גן קהילה – התנדבות בהדרכה בגן הלאומי, פעילה במועדוני נשים ומהחלוצות בהקמת מועדוני הנשים בבית-שאן, בשנה שעברה לימדה קשישים קרוא וכתוב במועדון מרכז יום לקשיש.

במשך שנתיים שימשה מנטורית לתלמידים בבית הספר 'גלבוע' שעשו עבודות חקר, יזמה והובילה פעילות ייחודית לבני "50 פלוס" מטעם החברה למתנ"סים, לרבות הקמה והובלה של חוגים מגוונים, בת ציון מארגנת הסעות למשפחות הנזקקות להסעות אינטנסיביות לבתי חולים שבהם מאושפזים יקיריהם לצורך טיפולים מיוחדים, היא מתנדבת בקביעות בבתי הספר והגנים של נכדיה בפעילויות שונות ובעוד פעילויות למען הקהילה.

מר שלום בן חיים -מקבל את האות על פעילותו הענפה בתחום הבנייה ותרומתו לצמיחתה והתפתחותה של בית שאן בראשית דרכה. עם השנים, הפך להיות קבלן בניין מקצועי, אהוב, רצוי ומוערך.

כשמו כן הוא - איש של שלום. שלום הכיר את כולם, תוך התחשבות במצב המשפחתי והכלכלי של כל אחד. שלום בא לקראת כולם בהבנה ובאהבה רבה ותרם את תרומתו בנדיבות וברוחב לב.

חיי הצנע שחווה בשנים הראשונות לעלייתו לארץ שימשו לו כאבן דרך להמשך התנהלותו, אי לכך מנהג קבוע היה לו ולאלגריה אשתו עליה השלום, לפתוח את ביתם ולהגיש מנות חמות לאלו שידם אינה משגת.

שלום הוריש את תכונותיו לכלל המשפחה, עזרה לזולת, נתינה, צדקה, כבוד ודרך ארץ והכל בפשטות, בצנעה, בענווה וביושר. ילדיו ונכדיו ממשיכים בדרך העשייה, התרומה וההתנדבות לכלל.

ראש עיריית בית שאן רפאל בן שטרית אמר לאחר הבחירה בזוכים כי: "טקס הענקת אות 'יקיר העיר' הוא הבעת תודה והערכה לתושבי העיר על תרומתם בסיוע לזולת במסירות, באהבה ותוך רצון טוב.

כל אחד מהזוכים והזוכות מהווה דוגמה ומופת לעשייה בלתי נלאית למען הקהילה. אשרי העיר אשר מספר גדול מאוד של תושבים בה מעורב בעשייה למען הקהילה ומכאן הקושי שבפניו ניצבו חברי הוועדה שנדרשו לבחור מספר מצומצם של יקירים, אף שרבים הם מועמדים ראויים ולגיטימיים לקבלת האות".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.