מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 15/05/2017 11:51
נושא: חברה, מוניציפלי
סמדר אלפסה ויעקב יפת-דוברות
סמדר אלפסה ויעקב יפת-דוברות
הודעה לעיתונות

בית שאן מעריכה ומוקירה את יעקב יפת סמדר אלפסה

תעודת כבוד מיוחדת תוענק ליעקב יפת ולסמדר אלפסה שהטביעו במשך עשרות שנים חותם של מצוינות - הוא בחינוך והיא בתרבות

ראש העיר רפאל בן שטרית: "נכון וראוי להוקיר את מי שהשקיעו את מיטב שנותיהם בעשייה בלתי נלאית, במסירות ומתוך אהבה".

יחד עם הענקת תואר יקיר העיר לשנת 2017 יזם ראש העיר, רפאל בן שטרית, הענקת תעודת הוקרה וכבוד לשני אנשים שסיימו את עבודתם לפני שנים אחדות בתחומים, שבו הטביעו את חותמם במשך 40 שנה בקירוב: סמדר אלפסה, עובדת המתנ"ס ומנהלת התרבות במשך שנים רבות, ויעקב יפת "המנהל המיתולוגי של בית הספר "תחכמוני".

כאשר התקשר אליהם ראש העיר לבשר להם על ההחלטה להעניק להם תעודת הוקרה הם התקשו להסתיר את התרגשותם והודו לו על המחווה.

אות כבוד והוקרה מוענק לסמדר אלפסה יוענק לה על עבודה רבת שנים במתנ"ס - משנת 1971 עד 2014.

לפני 22 שנה סמדר לקחה על עצמה את תחום תרבות שהיה ממש בראשית דרכו, הקימה גרעין של צרכני תרבות, יחד בנתה תוכניות שכללו סדרות מנויי תיאטרון לילדים ולמבוגרים.

סמדר פעלה גם בתחום סדרות זמר בבית המוסיקה, הקימה סטודיו למחול, הפעילה חוגים רבים ומגוונים במתנ"ס, ובמקביל הפעילה סל תרבות ישובי תוך שיתוף פעולה מקצועי עם מנהלי בתי ספר ולשביעות רצונם.

תחום נוסף בו הטביעה את חותמה הוא תחום מנהיגות נשים בקידום בריאות האישה והמשפחה, פרוייקט שאותו קידמה וטיפחה גם מחוץ לשעות עבודתה יחד עם קבוצת נשים חרוצה שפעלו למען הקהילה.

בשנת 2009 קיבלה סמדר מנשיא המדינה שמעון פרס ז"ל את פרס העובדת המצטיינת בבית הנשיא.

תעודה זו הצטרפה לתעודות אחרות להם זכתה סמדר במהלך עבודתה במתנ"ס. "בית שאן היא הבית והחיים שלי. יש בה אנשים חמים ומדהימים. זכיתי להמון הערכה ואהבה", אמרה סמדר עם קבלת הבשורה על הענקת התעודה.

כיום, סמדר מתגוררת בנתניה ומנהלת תחום תרבות וגמלאים ברשת מתנס"ים במזרח נתניה. היא נהנית מעשייתה וזוכה להערכה רבה.

אות כבוד והוקרה שני יוענק ליעקב יפת , מי שזכה זה מכבר להיחשב ולהיקרא "המנהל המיתולוגי של ביה"ס תחכמוני" על 40 שנות התמדה ומצוינות כמנהל וכמחנך, כאדם שהשקיע בחינוך את כל מאודו.

יפת, 69, נשוי ואב לארבעה, יליד דור תש"ח בשכונת כרם התימנים בתל אביב, בוגר ישיבה תיכונית וסמינר למורים בראשון לציון, שירת בצבא כמורה חייל בטבריה ובבית שאן.

יעקב יפת, כיום תושב עפולה זוכה לאות כבוד והוקרה על ארבעה עשורים של מצוינות בניהול. מזה שנתיים הוא בפנסיה, לומד תורה, מחשבים, עושה ספורט ונהנה מהחיים.

"אני מרגיש שבורכתי. אלוהים משלם לי בלי גבולות. אני נהנה מכל רגע אך גם בכל רגע מתגעגע למשפחת "תחכמוני".

בבית הספר למדו ולומדים נכדות ונכדים, אשר יעקב היה, בשעתו, המורה של הסבא והסבתא שלהם, והוא רואה בזה הבעת אמון והערכה שאין למעלה ממנה. הוא רואה במתן אות הערכה וכבוד סגירת מעגל.

ראש העיר, אשר יזם, כאמור, את הענקת התעודות לשני האנשים אמר כי נכון וראוי להוקיר את מי שהשקיעו את מיטב שנותיהם בעשייה בלתי נלאית, במסירות ומתוך אהבה.

"מצאתי מקום וטעם להוקיר את יעקב יפת ואת סמדר אלפסה על עבודתם רבת השנים – היא בתחום התרבות והוא בתחום החינוך.

שניהם מהווים דוגמה ומופת למסירות ולמחויבות ללא גבול".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.