הודעה לעיתונות

יום הסביבה הבינלאומי בסין: נציגי המשרד להגנת הסביבה ופרובינציית ג'יאנג-סו חתמו על מזכר הבנות לקידום פרויקטים וטכנולוגיות

נציגי המשרד להגנת הסביבה ונציגי פרובינציית ג'יאנג-סו חתמו על מזכר הבנות להעמקת קשרי העבודה וחיזוק שיתוף פעולה, תחת מסגרת מזכר ההבנות שנחתם בין ממשלת ישראל לממשלת סין בחודש מארס האחרון.

במהלך כנס ותערוכת טכנולוגיות סביבה המתקיימים השבוע בנאן-ג'ינג שבסין, נחתם ביום הסביבה הבינלאומי (5 ביוני) מזכר הבנות בתחום איכות הסביבה עם משרד הסביבה של פרובינציית ג'יאנג-סו.
חתימת מזכר זה מהווה המשך ישיר למזכר ההבנות שנחתם על ידי השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, ב-21 במארס 2017 לשיתוף פעולה בתחום הסביבה בין ישראל לסין, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנוסף לחתימה על מזכר ההבנות, נפגשו השבוע נציגי המשרד עם גורמי תעשייה סינים על מנת ללמוד על האתגרים שלהם בתחום הסביבה. כמו כן, סמנכ"ל בכיר למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, אלון זס"ק, נאם באירוע הפתיחה של התערוכה, לצד בכירי הפרובינציה; שר הסביבה הסיני החדש; מושל קליפורניה ונציגי ממשלה ואקדמיה מדנמרק, גרמניה ומדינות נוספות. בדבריו התמקד ביכולותיה של ישראל בתחום טכנולוגיות סביבה, בדגש על שילוב רגולציה וטכנולוגיות בתחום המים.
לצד שיתוף הפעולה הבין-משרדי שיעסוק בעיקר בתכנון, מדיניות ורגולציה, המזכר עוסק גם בקידום פרויקטים בהם טכנולוגיות ישראליות יוכלו להשתלב. מטרת המשרד להגנת הסביבה היא לעבוד יחד עם רשויות הסביבה בסין על מנת לסייע לחברות ישראליות לחדור לשוק הסיני בזכות פתרונות טכנולוגיים בתחומים סביבתיים שונים עם מעטפת של רגולציה משלימה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד להגנת הסביבה.