עורך דין תומר לינר מומחה לרשלנות רפואית
עורך דין תומר לינר מומחה לרשלנות רפואית
הודעה לעיתונות

הרופאים לא הפנו לבדיקות הנדרשות והילדה איבדה את פעילות כלייתה

רשלנות רפואית חמורה הובילה לנזק בלתי הפיך באיכות חייה ובריאותה של ילדה כבת ארבע, אשר איבדה דה פקטו את פעילות אחת מכליותיה.
המדובר בילדה שפקדה עשרות פעמים את רופאי קופת החולים בטענה על דלקות חוזרות בדרכי השתן, אולם חרף תלונות וסימפטומים המהווים תמרורי אזהרה לקיומו של רפלוקס בדרכי השתן, מצב מסוכן זה, המחייב אבחון וטיפול מהיר, התגלתה המחלה באיחור של כ 3 שנים.
בכתב התביעה שהוגש לאחרונה לבית המשפט ע"י עו"ד תומר לינר ממשרד 'ינובסקי לינר', העוסק בתביעות רשלנות רפואית, נכתב כי "הגם שהנתבעות אמונות על המעקב אחר בריאותה ואבחנת מצבה של הקטינה, ומחויבות להעניק לה טיפול רפואי טוב וסביר, הן לא התייחסו בחומרה הנדרשת למצבה של הקטינה, ולא ערכו לה בירור ומעקב ראויים. כתוצאה מכך, כשלו באבחון רפלוקס בדרכי השתן, וגרמו לנזק בלתי הפיך לכלייתה של הקטינה, וחשפו אותה לסיכונים בריאותיים חמורים ובכלל זה אי ספיקת כליות, טיפולי דיאליזה והשתלת כליה".
לתביעה צורפה חוות דעתו של פרופ' הלחמי, מומחה לאורולוגית ילדים שטען בחוות דעתו כי הקלות בה ניתן היה למנוע את נזקיה של הקטינה הנה בלתי נסבלת.
חרף התסמינים האורולוגיים שמהם סבלה משך כל אותם חודשים, רק בחלוף כשבעה חודשים מהופעת הדלקות, לראשונה הופנתה הקטינה לבדיקת אורולוג, והרשלנות לא פסקה כאן. גם לאחר שפקדה את הרופא המומחה בקופת החולים, הוא לא ערך את כל הבדיקות הנדרשות ולכן לא אבחן כראוי את מחלתה, שאובחנה לבסוף רק כעבור שלוש שנים, בידי רופא מומחה פרטי אליו פנתה הילדה.
"לו הנתבעות היו מקפידות על מעקב סביר ובהתאם לסטנדרטים הרפואיים מבצעות ומפנות את הקטינה לבדיקות הנחוצות, לרבות ובייחוד בדיקת ציסטוגרפיה חוזרת אשר נדרשה לנוכח הזיהומים החוזרים מהם סבלה ואופן ביצועה של הבדיקה הראשונה, ניתן היה לאבחן את הרפלוקס ממנו סבלה הקטינה מבעוד מועד, ובכך למנוע את סבלה הרב משך כל אותן שנים, וכן את נזקיה הצמיתים". נכתב בכתב התביעה.
עו"ד תומר לינר ממשרד 'ינובסקי לינר' העוסק בתביעות רשלנות רפואית אומר כי "לא אחת אנו נתקלים במקרים מקוממים של רשלנות רפואית חמורה, כאשר הרופאים לא מפנים את החולים לבדיקות הנדרשות, ועל כן נגרמים לחולים נזקים בלתי הפיכים. כאן במקרה זה, מדובר במקרה מקומם במיוחד כאשר מדובר על ילדה קטנה שבתחילת חייה, שבעקבות הרשלנות הרפואית, תיאלץ לסבול מנזק בלתי הפיך בכליותיה לכל אורך ימי חייה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- וויזרד – תקשורת ויחסי ציבור.