מפרסם: אור תקשורת ופרסום
תאריך: 06/06/2017 10:50
עדכון: 06/06/2017 11:23
נושא: אקטואליה, חברה, צבא וביטחון
הלוגו של מד"א מתנוסס בתערוכה
הלוגו של מד"א מתנוסס בתערוכה
הפעילות על הרצפה
הפעילות על הרצפה
שטרות כסף מרוחים בדם מסביב לפעילות
שטרות כסף מרוחים בדם מסביב לפעילות
על הרצפה
על הרצפה
הקהל צופה במחאה
הקהל צופה במחאה
פינוי הפעילות
פינוי הפעילות
מאלצים את המחאה להיפסק
מאלצים את המחאה להיפסק
על הרצפה
על הרצפה
הודעה לעיתונות

פעילות קואליציית נשים לשלום פעלו הבוקר בתערוכת ISDEF

קבוצה מתוך קואליציית נשים לשלום, הדורשת שישראל תפסיק את סחר הנשק בין השאר למדינות עליהן מוטל אמברגו נשק עולמי, הסתננה הבוקר לתערוכת ISDEF ונשכבה על רצפת האולם המרכזי, כשמסביבה שטרות כסף מרוחים בדם. הערב תקיים הקואליציה הפגנה נגד סחר הנשק הישראלי, בגני התערוכה בשעה 17:00.

פעילות בתוך כנס ISDEF מתנגדות לתעשיות ההרג - נכנסו לתערוכה, נשכבו על הרצפה עם שלטים "כאן מרוויחים מהכיבוש", כסף מלא בדם, וחולצות שמאשימות את תעשיית הנשק ברווח מהכיבוש.

הכנס עוסק כולו בשיווק תעשיות הנשק של ישראל למדינות העולם השונות ובהן: אוסטרליה, איטליה, אינדונזיה, אנגליה, ארגנטינה, ארה"ב, בוסניה, ברזיל, גאנה, גאורגיה, גרמניה, הודו, הולנד, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז-אפריקאית, חוף השנהב, יפן, ליבריה, מאלי, מלאווי, מיאנמר, מקסיקו, מרוקו, ניגריה, סין, סנגל, ספרד, סרילנקה, פולין, פורטוגל, פרו, צ'כיה, צרפת, קולומביה, קזחסטאן, קמרון, רוסיה, תאילנד, תורכיה.

חלק לא מבוטל מאותן המדינות, השתתף גם בכנס הקודם שנערך בישראל בשנת 2015, וגאוות ייצור הנשק הישראלית, גרמה לאין ספור פצועים, נכים והרוגים, בפעילויות הקרביות השונות של אותן המדינות ובהן: סרילנקה, קונגו, מיאנמר-בורמה, הנמצאות במלחמות אזרחים ובקונפליקטים חמורים, או מדינות שהוטל עליהן אמברגו נשק כגון: הרפובליקה המרכז אפריקאית ומיאנמר-בורמה, וישראל מוכרת להן נשק על אף האיסור (חברות ברשימת האמברגו עד לפני שנה: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, חוף השנהב, ליבריה שגם להן ישראל מכרה תוך כדי האיסור).

אומרת שחף ויסבין, רכזת פרויקט "חמושים" של קואליציית נשים לשלום: "התעשיות הצבאיות הישראליות משווקות מוצרים וטכנולוגיות כ"נוסו בקרב" - טכנולוגיות שנוסו על הפלסטינים החיים תחת כיבוש. מדינת ישראל הפכה את הכיבוש הישראלי בשטחים למנופן הכלכלי של חברות הנשק הישראליות, בזכותו הן משגשגות. הכיבוש הפך מזמן לאינטרס כלכלי - החברות מציגות בכנס לצד משרד הביטחון את הצלחתן בדיכוי אוכלוסייה אזרחית ב"לוחמה א-סימטרית" וקוצרות מיליארדים, כשהן משווקות, מוכרות ומתווכות נשק ללא הבחנה למוקדי קונפליקטים ברחבי העולם."

הנשק, הטכנולוגיות וההכשרות הצבאיות של צה"ל, משמשים לא אחת לרצח-עם, טבח ודיכוי התנגדות אזרחית. זאת תוך כדי השרשת אלימות נגד נשים ואונס כשיטת לדיכוי במוקדי הלוחמה, תוך השרשת מלחמה וכוחנות בתוך החברה הישראלית. ותוך שימוש במסים שכולנו משלמים והולכים על סחר בנשק, תוך חוסר שקיפות משווע מצד משרד הביטחון.

מוסיפה שחף ויסמן: " אי אפשר לתאר את הציניות כשרואים את הלוגו של מד"א שתפקידו להציל חיים נותן חסות לתערוכה שכל עניינה זריעת מוות. לוגו שמתנוסס בגאון על הקיר. אנחנו מוחות על בחירתו של מד"א לסייע לתעשייה הרצחנית הזו ".

לפרטים נוספים: אור מרוני, יח"צ 04-6461404, 052-5634826.
בצילומים: מד"א אחד ממעניקי החסות לתערוכת המוות.
פעילות קואליציית נשים לשלום, בפעילות מחאה בתערוכה
כל הצילומים צילומי יח"צ.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אור תקשורת ופרסום.