מורים ומגשרים. צילום עמרם כהן
מורים ומגשרים. צילום עמרם כהן
הודעה לעיתונות

המורים ביבנה מגשרים בחינוך

קורס הכשרה ייחודי למורים ביבנה, הגיע השבוע לסיומו המוצלח: שנה שמינית לפעילות "גישור-דיאלוג אחר" במערכת החינוך ביבנה, נחתמה השבוע עם סיומו המוצלח של קורס ההכשרה "גישור-דיאלוג אחר למורים", במעמד ראש העיר, צבי גוב-ארי, ובנוכחות מנהלת אגף החינוך, רות שרעבי ועשרות מורים.

קורס ההכשרה למורים הינו תוצאה של יוזמה ייחודית לעיר יבנה, אותה הוביל ראש העיר, צבי גוב-ארי, המופעלת בכל בתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, מתוך שאיפה להפוך את תהליך הגישור לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום בבתי הספר, וכחלק מתהליך לשינוי מהותי וחיובי באקלים החברתי והחינוכי בעיר כולה. מזה מספר שנים מופעלת תכנית להכשרת תלמידים-מגשרים בכל כיתות ה' בבתי הספר היסודיים בעיר ביוזמתו של ראש העיר והכשרת המורים מהווה נתבך חשוב נוסף להובלת השיטה ברמה הבית ספרית.

הכשרת המורים כללה שני חלקים: חלקו הראשון של הקורס התמקד ב"גישור, דיאלוג אחר בחינוך" והונחה על ידי אורנה גילת, מייסדת ומנהלת 'המרכז לדיאלוג אחר', וחלקו השני והמשלים, עסק בגישור בסיסי והכשרה מקצועית בהנחיית ד"ר דויד שמעוני, בסופה זכו המשתתפים לקבלת תעודת הסמכה כמגשרים. משתתפי התוכנית סיפרו על תהליכי למידה שהובילו לשינויים משמעותיים, לא רק בעבודתם היומיומית, אלא בעיקר על השפעה במעגלים רחבים בחייהם, הכוללים תקשורת יעילה במשפחה, בסביבה הקרובה ובקהילה.

אחת התרומות הבולטות של התוכנית המקיפה היא בשיפור תפקודם של המורים גם מחוץ לכותלי בית הספר ויצירת שינוי בדרכי החשיבה וההתנהגות במסגרות שונות.
ראש העיר, צבי גוב-ארי, יזם את הפעלת תוכנית הגישור בתי הספר בעיר ומשוכנע כי התכנית מסייעת לאקלים היישובי ומעניקה למשתתפיה כלי חשוב לחיים. גוב-ארי: "אנו שואפים להפוך את תהליך הגישור לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום בבית הספר והשפעתו ניכרת באקלים החברתי-חינוכי. תכנית זו מתקיימת במחזוריות ויש לראות בה תהליך אסטרטגי לשינוי מהותי באקלים העירוני. אני מברך את המורים שלקחו חלק ומאמין ביכולתכם להשפיע ולתרום הן במרחב הבית ספרי והן במרחב העירוני".

אורנה גילת, מייסדת ומנהלת 'המרכז לדיאלוג אחר' ומי שאמונה על פיתוח התוכנית, סיכמה בדבריה: "יש ביכולתכם ליישם ולהטמיע את כל שלמדתם ותרגלתם, ולהפוך הלכה למעשה את מיומנויות השיח המקדם, שיתופי הפעולה, והובלת שינוי בדרכי החשיבה וההידברות בכל מערכות היחסים שילוו אתכם הלאה, עם התלמידים, ההורים, בין אנשי הצוות וכמובן בחייכם האישיים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית יבנה.