מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 14/06/2017 13:54
נושא: מוניציפלי
התחלת עבודות כיכר צים סנטר
התחלת עבודות כיכר צים סנטר
תמונות-דוברות העירייה
תמונות-דוברות העירייה
הודעה לעיתונות

הסבלנות בבית שאן משתלמת- נפגשים בכיכר החדשה

הסבלנות בבית שאן משתלמת- נפגשים בכיכר החדשה, החלה בניית כיכר חדשה בכניסה למתחם צים סנטר וביציאה ממנו.

ראש העיר רפי בן שטרית: "הכיכר החדשה שבנייתה החלה השבוע תשפר את מצב הבטיחות בתנועה, תסדיר את התנועה מכל הכיוונים ותאפשר גישה קלה ונוחה לכל מוקדי המסחר, התעשייה, התיירות והפנאי באזור. מדובר בפרוייקט נוסף, אחד מרבים, לשיפור מערך התחבורה והבטיחות בכבישי העיר"

בשורה לנהגים, לתושבי בית שאן וללקוחות מתחם 'צים סנטר ולכל מי שבוודאי פקעה זה מכבר סבלנותם: בימים אלה החלו העבודות לבניית כיכר ולהתקנת סידורי תחבורה חדשה במתחם צים סנטר.

העבודות בכיכר עתידות להימשך כארבעה חודשים. הקמת הכיכר נותנת מענה תחבורתי ובטיחותי חיוני, נדרש והכרחי, והיא תאפשר פנייה מסודרת של הבאים מכיוון הגשר הרומי (ממזרח) ויציאה נוחה יותר מהמתחם לכיוון בית שאן.

למעשה, מעגל התנועה החדש יסדיר את הכניסה למתחם צים סנטר מכל הכיוונים. לנוסעים על הציר הראשי (כביש 71) תהיה גישה נוחה למתחם הקניות המסחרי צים סנטר, למסלול הקארטינג של בית-שאן, לאולם האירועים הסיינדה ולאזור התעשייה הצפוני.

כזכור, בשנת 2008 החל להיבנות מתחם הקניות 'צים סנטר' על שטח של 14 אלף מ"ר על אדמות מפעל כיתן המיתולוגי. לאחר הקמת המתחם התברר, כי קיים קושי להיכנס אל המתחם ולצאת ממנו בשל העדר נתיבים מוסדרים ואי בהירות בנושא מתן זכות קדימה.

חרף תלונות רבות של תושבים ומבקרים, לרבות מכתבים לרשויות שונות, לא פעלה העירייה משנת 2008 עד 2013 כדי להסדיר את הנושא. גם העובדה שהבאים מכיוון טבריה לא יכלו להיכנס פגעה בתנועת הלקוחות במתחם המסחרי שהוקם בפאתי העיר על מנת להגדיל את כמות האנשים שקונים בו.

יצוין, כי ראש העיר רפאל בן שטרית החל מיד עם כניסתו לתפקיד לפעול ולהיאבק על הסדרת מעגל תנועה והשקיע בנושא מאמצים רבים. כבר מראשית כהונתו הוא פנה אל כל הגורמים הרלוונטיים, קיים ישיבות עם היזם רני צים, עם נציגי משרד התחבורה ועם חברת נתיבי ישראל.

באחרונה השלים ואישר את הקמת הכיכר לאחר שחתם על היתר בנייה שמאפשר את התחלת העבודות במקום. ראש העיר הבהיר כבר בתחילת הדרך, שהעסקים החדשים והגדולים הנשענים על כניסה מכביש 71 באזור התעשייה הישן של העיר יוכלו לפרוח ולמשוך משקיעים נוספים רק במידה שתוסדר הכניסה.

במסגרת הקמת הכיכר תבוצע הרחבה של נתיבי הנסיעה משני כיווני הנסיעה והסדרת כביש הגישה למתחם והרחבתו. במקביל, יתבצע פיתוח נופי, שתילת עצים ונוי במרחב, תאורה, שילוט, תימרור, ושיפור הנראות הכללית בצומת.

"הכיכר החדשה שבנייתה החלה השבוע תשפר את מצב הבטיחות בתנועה, תסדיר את התנועה מכל הכיוונים ותאפשר גישה קלה ונוחה לכל מוקדי המסחר, התעשייה, התיירות והפנאי באזור.

מדובר בפרוייקט נוסף, אחד מרבים, לשיפור מערך התחבורה והבטיחות בכבישי העיר". אמר בן שטרית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.