הודעה לעיתונות

המשורר שמואל ירושלמי:השתתפות בכירי הממשלה בהשקת ספר גזעני נגד הערבים בישראל - חצית קו אדום בדרך לפשיזם

שמואל ירושלמי, משורר ופעיל חברתי תושב באר שבע, יוצא בחריפות נגד השתתפות בכירים בממשלת ישראך בהשקת הספר הגזעני הנתעב "הנסתר והגלוי בערביי ישראל".

אפילו במדינה כמו שלנו, עם כל ההסתה הגזענית על גבול פאשיזם בידי חוגים פוליטיים מסויימים ועם עצם טבעה של המדינה שאפליה מושרשת בה ובכל מוסדותיה, הספר הזה - "הנסתר והגלוי בערביי
ישראל" - שאותו כתב פרופסור (!) רפי ישראלי בעזרתו של ח"כ לשעבר אלי גבאי מהמפד"ל - בולט לרעה ולתועבה. אפשר היה לצפות כי לאור ההיסטוריה של העם היהודי לא יכתב ולא יתפרסם בישראל, בשפה העברית, ספר אשר מכנה את הערבים אזרחי ישראל בכינוי "טפילים שיונקים מעטיני-המדינה" וקורא "לסגור אותם במחנות". לנו היהודים, יותר מכל אחד אחר בעולם, הקריאה לסגור את מישהם ב"מחנות" היה צריכה להיות לגמרי ולחלוטין מחוץ לתחום, שאף אחד לא יעז להעלות מלים כאלה על שפתיו ובודאי לא לכתוב אותן בספר.

אבל תקוות לחוד ומציאות לחוד - עינינו הרואות שספר כזה כן נכתב וכן יצא לאור - ומה שהופך את הענין לחמור עוד הרבה יותר וחציית קו-אדום בוהה היא העובדה שבאירוע השקת הספר (ספר שקורא לכלוא עם שלם במחנות-ריכוז!) השתתפו שר בממשלה ומספר ח"כים יחד עם עוד מספר בכירים מהליכוד. כן, כן, שמעתם נכון! בהשקת-הספר "הנסתר והגלוי בערביי ישראל" נטלו חלק שר-התחבורה והמודיעין ישראל כץ וח"כ דוד ביטן, ח"כ מיקי זהר ועוד מאות פעילים מרכזיים ממפלגת-השלטון.

השתתפותם של נציגי-השלטון בהשקת-ספר שבגלוי קורא לפשיזם ומשטר-האפרטהיד
במדינת-ישראל זה דבר חדש אפילו עבור ממשלות-הימין בישראל. לא מנחם בגין,
לא יצחק שמיר, לא יוסף בורג, לא רפאל איתן (ורבים אחרים שמזה שנים אינני
נמנה על חסידיהם האידיאולוגיים) מעולם לא יעזו להביע הזדהות פומבית עם
כותבי-ספרים שקוראים לסגירת ערביי-ישראל במחנות או בבנטוסטנים. בעבר
אפילו אנשי-ימין (או לפחות חלקם הגדול ביותר) נזהרו מהבעת דעות מהסוג הזה
ומהזדהות עם מביעי-דעות כאלה אחרים. לעומת-זאת, היום ככל-הנראה גם
קונוטציה עם התקופות האפלות ביותר בתולדות האנושות בכלל והעם היהודי בפרט לא מפריעה לאנשי-הימין בישראל להביע הזדהות רשמית וגלויה לגמרי עם רעיונות נוסח אלה שמופיעים בספר הנ"ל.

לדעתי, השתתפותם של נציגיה הרשמיים של ממשלת-ישראל באירוע השקת הספר
"הנסתר והגלוי בערביי ישראל" מהווה סימן דרך נוסף בהתדרדרות לעבר יצירה רשמית של
משטר אפרטהיד כלפי הערבים בישראל. המאורע הזה הנו הוכחה נוספת שהיום על
מדינת-ישראל משתלטים גורמים בעלי נטייה פשיסטית ברורה. רק שאותם אנשים במדינתנו אשר מביעים היום שמחה והתלהבות מהרעיון לכלוא את האזרחים הערבים במחנות צריכים לדעת, שאחרי הערבים יבוא גם תורו של כל יהודי שבמשהו לא מסכים עם השלטון - גם לכאלה ימצא מקום באותם "מחנות". בסוף, יגיע למחנות האלה כל אדם (כולל בעלי דעות ימניות) שבמשהו לא מסכים עם הממשלה. כך מראה נסיון הדינמיקה של הקמת דיקטטורות בעולם - ברגע שמתחילים בצעדים נתעבים כאלה, הם ממשיכים ומתרחבים יותר ויותר.

לא לאפרטהיד!
לא לפשיזם!
כן למדינה שיוויונית ודמוקרטית ללא הבדלי-גזע, דת ומין, ככתוב
במגילת-העצמאות של מדינת-ישראל!